سرپرست شهرداری رشت تاکید کرد؛

آمادگی شهرداری برای استقبال از بهار؛ برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های شاد در مناطق پنج‌گانه

  پرینت
آمادگی شهرداری برای استقبال از بهار؛ برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های شاد در مناطق پنج‌گانه
شناسه خبر : 67302 | تاریخ انتشار : 30 بهمن 1401 - 15:10 | 122 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت ضمن تاکید بر لزوم تسریع در اقدامات ویژه استقبال از بهار، زیباسازی شهر و رفع زواید بصری گفت: در ایام نوروز امسال هیچگونه نمایشگاهی به غیر از نمایشگاه گل و گیاه در پیاده راه فرهنگی برپا نمی‌شود.

یوسف یزدانی، سرپرست شهرداری رشت در این جلسه لزوم تسریع در اقدامات ویژه استقبال از بهار را خواستار شد و ابراز داشت: از کلیه سازمانهای وابسته به شهرداری و مناطق پنجگانه شهر رشت انتظار دارم در حوزه اجرای برنامه‌های استقبال از بهار اهتمام و جدیت بسیار بیشتری داشته باشند.

وی با بیان اینکه باید با آماده‌باش کامل شهر رشت را برای سال جدید مهیا کرد یادآور شد: جهت زیباسازی منظر شهری و جلب رضایتمندی شهروندان، آسفالت و لکه گیری معابر ۵گانه شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و باید به آن نگاه ویژه شود.

یزدانی همچنین برعدم برگزاری هر گونه نمایشگاه در پیاده راه فرهنگی به غیر از نمایشگاه گل و گیاه در ایام نوروز و همچنین برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌های شاد در مناطق پنج‌گانه در محلات را مورد تاکید قرار داد و گفت: از آنجا که پیاده راه فرهنگی از جاذبه‌های مهم گردشگری شهر رشت محسوب می‌شود بنابراین باید برای هر چه زیباتر کردن آن جهت جذب گردشگران و مسافران اقدام شود.

سرپرست شهرداری رشت در مورد زیباسازی شهر، رفع زواید بصری، بهبود وضعیت سیم‌های برق آویزان، جداکننده‌ها، علایم ترافیکی، استوانه‌ها، کف پوش‌های نامناسب سطح شهر و مواردی از این دست هم تاکیداتی داشت و افزود: از معاونت حمل و نقل و ترافیک انتظار دارم نسبت به رفع ایرادات علائم ترافیکی سطح شهر هر چه سریعتر اقدام کند.

یزدانی پاکسازی و تنظیف معابر شهری، زیباسازی چهره شهر با نصب المان‌های نوروزی، کاشت گل و درختچه‌های زینتی و خط کشی معابر را از جمله اقدامات مهم مدیریت شهری در آستانه نوروز ذکر و اضافه کرد: علاوه بر زیباسازی محیط داخلی شهر باید به مبادی ورودی شهر رشت به عنوان ویترین شهر توجه ویژه شود.

محمد باقر بشر دانش معاون خدمات شهری شهرداری رشت هم در این جلسه عنوان کرد: در کنار تلاش برای جانمایی المان‌ها و بهبود فضای سبز با کاشت انواع درختچه‌ها، گل و گیاه به ویژه کاشت گونه‌های سازگار و بومی در مناطق و ورودی شهر، باید ترمیم جداول، کفپوش‌ها، رنگ‌آمیزی، نقاشی دیواری، احصا مناطقی که به لکه گیری و آسفالت نیاز دارند در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه ناحیه محور اقدام شود.

بشر دانش تشکیل یک اکیپ برای بازدیدهای حضوری جهت احصا و حل مشکلات سرویس‌های بهداشتی را هم خواستار شد و اذعان کرد: با توجه به ایام پایانی سال و برگزاری انواع نمایشگاه‌ها باید اطلاع‌رسانی لازم در این زمینه صورت گیرد تا شهروندان از مکان آن مطلع شوند.

بازسازی و رنگ‌آمیزی پایه چراغ‌ها، اتمام نامگذاری‌های باقیمانده کوچه‌ها و معابر، جانمایی مجدد و رفع هر چه سریعتر مشکلات تابلوهای هدایت مسیر، ساماندهی بیلبوردهای شهری و تشکیل یک اکیپ برای احصا، تامین امنیت و رفع خطر پایه‌های بیلبوردهای خطرزا، استمرار روند پاکسازی محلات، زمین‌های بایر و حاشیه رودخانه‌ها، پیگیری ایستگاه اسکان گردشگران نوروزی و اطلاع‌رسانی مکانهای مورد نظر با نصب تابلو در معابر و محورهای ورودی و خروجی، رفع مشکلات و نوسازی وسایل تفریحی و ست‌های ورزشی داخل پارکها، کنترل و رفع مشکلات آب‌نماهای بزرگ و کوچک، اجرای تبلیغات نوروزی، احصا مشکلات سامانه ۱۳۷ مناطق و هماهنگی با نهادهای مسئول برای ساماندهی معتادان متجاهر از دیگر مواردی بود که توسط معاون خدمات شهری شهرداری رشت مورد تاکید قرار گرفت.

لازم به ذکر است در این جلسه رؤسای هریک از مناطق و سازمانهای وابسته به شهرداری رشت نیز نسبت به بیان نقطه نظرات، اقدامات، چالش‌ها و موضوعات مربوطه پرداختند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
جامعه‌سازی و انسان سازی از اثرات اجتماعی شهید و شهادت است
اصناف گیلان، موافق بی بندو باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
قدرت بسیج،گستردگی بسیج با نگاه همدلی و امید آفرینانه برای جامعه کار و تولید استان است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.