به گزارش صفیر گیلان؛مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، علی اصغر عباسی ، صبح امروز با اعلام آمادگی کامل این شرکت برای مواجهه با برودت هوا و شرایط جوی نیمه دوم سال ۹۶ گفت : « در آستانه سرما کلیه تمهیدات برای مواجهه با شرایط جوی نامناسب اتخاذ و ذخیره سازی سوخت […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛مدیرشرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان، علی اصغر عباسی ، صبح امروز با اعلام آمادگی کامل این شرکت برای مواجهه با برودت هوا و شرایط جوی نیمه دوم سال ۹۶ گفت : « در آستانه سرما کلیه تمهیدات برای مواجهه با شرایط جوی نامناسب اتخاذ و ذخیره سازی سوخت دوم صنایعی که ممکن است به دلیل افت فشار گاز از نفتگاز استفاده کنند انجام شده است. »

 مدیر منطقه گیلان با اشاره به اینکه  از مجموع ۲۲۱ میلیون لیتر نفتگازنیروگاهی که از ابتدای سال تاکنون در سطح استان توزیع شده است ؛ ۱۴۳ میلیون لیتر به نیروگاه سیکل ترکیبی رشت ، ۵۵ میلیون لیتر به نیروگاه پره سر و ۲۳ میلیون لیتر به نیروگاه لوشان ارسال شده است که به ترتیب ذخیره سازی ۹۳ ، ۹۱ و ۸۸  درصدی این نیروگاهها را به دنبال داشته است .
وی همچنین اضافه کرد : « از ابتدای سال تاکنون مجموعاً پنج میلیون و ۸۰۰ هزار لیتر سوخت ATK از طریق مرکز سوختگیری هواپیمائی شهید اسدپوررشت برای فرودگاه بین المللی سردار جنگل کلانشهر رشت ارسال شده است و  برای شش ماه دوم نیز ذخیره سازی انجام شد  . »
وی تعداد نفتکشهای سوخترسان شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان را یکصدو بیست دستگاه عنوان کرد که آماده بارگیری و حمل فرآورده درکل استان و همچنین سایرمناطق می باشند و افزود :  در این راستا صد در صد نفتکشهای فرسوده در سالهای اخیر نوسازی شده است . 

مدیر منطقه گیلان همچنین اقدامات شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه گیلان را برای کاهش مصرف انرژی در نیمه دوم سال عنوان کرد و گفت :« هماهنگی با شرکت گاز در راستای توسعه گاز رسانی به بخش خانگی و مصرف کنندگان عمده و جزء  و همچنین تامین سوخت اصلی نیروگاهها ( گاز ) ، پایش مصارف حاملهای انرژی در راستای کنترل آن بصورت دو ماهه در ادارات این شرکت اعم از ستاد ، مرکز سوختگیری هواپیمائی ، انبار نفت و نواحی ۹ گانه را از اقدامات این شرکت در زمینه بهینه سازی مصرف انرژی بیان کرد .
وی همچنین برنامه ریزی برای جایگزینی تجهیزات پرمصرف انرژی و استفاده از لامپ های کم مصرف LED  ، تعویض بخاری های گازی با پیکج و تعویض کولرهای پنجره ای با کولرهای اسپیلت را نیز از برنامه های در دست اقدام شرکت ملی پخش فرآورده های نفتـــی گیلان درنیمه دوم سال جاری دانست و افزود:درهمین راستا برگزاری مانور آمادگی در مقابل شرایط بحران و رعایت نکات ایمنی در تاسیسات و جایگاههای عرضه سوخت در مقابل حوادث و بلایای طبیعی نیز در دستور کار این شرکت در شش ماهه دوم سال است . 

رئیس کارگروه تامین سوخت استان همچنین با اعلام توزیع ۲۸ هزار و ۲۲۱ تن گاز مایع از ابتدای سال تاکنون در استان گفت : « سهمیه گاز مایع ماهانه از طریق پنج شرکت اصلی موزع و ۲۱ نمایندگی فرعی در حال انجام است  و مشکلی از این بابت وجود ندارد . »
وی همچنین از تـــوزیع ۱۵ میلیون و ۳۸۴ هزار لیتر نفت سفید از ابتدای سال در استان خبر داد و گفت : « از این مقدار سه میلیون و ۹۸۰ هزار لیتر مربوط به مناطق صعب العبور و مابقی مربوط به روستائیان و مناطق عادی و شهری است  .
مدیر منطقه گیلان افزود: « استان گیلان درحال حاضر دارای ۴۱ هزار و ۱۲۲ خانوار مصرف کننده نفت سفید می باشدو عملیات توزیع نفت سفید از طریق ۲۳۹ فروشندگی فعال در ۹ ناحیه ( رودبار ، رودسر ، لاهیجان ، انزلی ، تالش ، صومعه سرا ، آستارا ، فومن و رشت ) در استان انجام می گیرد  .