آیین جشن تکلیف بیش از  هزار دانش آموز دختر  ناحیه ۱ و ۲ رشت صبح امروز در مصلای امام خمینی این شهر برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان ،مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: جشن تکلیف هزار و سیصد دانش آموز دختر پایه سوم مدارس دولتی و غیردولتی ناحیه ۱ و ۲ رشت در مصلای امام خمینی رشت برگزار شد تا با برگزاری جشن بندگی با آداب و معارف دینی بیشتر آشنا شوند.
محمد فائزی افزود: در استان گیلان ۱۶ هزار و ۵۹ دانش‌آموز دختر ۹ ساله در مدارس دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند که بهار بندگی و جشن عبادت آن‌ها برگزار شده و یا به تناوب تا پایان سال برگزار می شود.

آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان  امروز با سخنرانی کوتاه و با ادبیات کودکانه ضمن تبریک به دانش آموزان گفت : خواندن نماز ، احترام به پدر و مادر و رعایت حجاب سه تکلیف مهمی است که از این به بعد بر عهده دارند و اگر این سه را انجام دهند خداوند آن ها را دوست دارد.
حجت الاسلام سعید مهدوی مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان هم در حاشیه این مراسم مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت : امروز جشن تکلیف در این تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمنان اسلام و مسلمین ، دشمنان ایران زمین  ودختران ایران زمین یک پیام و هدف دارد اینکه دختران ایران زمین ولو دهه نودی ها همچنان عهد با امام زمان و نائب ایشان می بندند که با ایمان و عفاف یک ایران قوی را درست کنند.
در پایان این مراسم دانش آموزان ۹ ساله تازه مکلف شده شهرستان رشت اولین نماز عهد و شکرانه خود با خدا را در ۲ رکعت به جماعت و به امامت نماینده ولی فقیه در گیلان اقامه کردند.