به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از شفت؛رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت جلسه کارگروه زنان و خانواده با اشاره به اینکه ما علارغم تبلیغات فراوان و برگزاری جلسات برای مقابله با آسیب اجتماعی  هنوز در این حوزه به شدت ضعیف و ناتوان و عملکردمان خوب نیست گفت:برای مقابله با آسیب اجتماعی ما نیازمند اتاق […]

به گزارش خبرنگار صفیر گیلان از شفت؛رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت جلسه کارگروه زنان و خانواده با اشاره به اینکه ما علارغم تبلیغات فراوان و برگزاری جلسات برای مقابله با آسیب اجتماعی  هنوز در این حوزه به شدت ضعیف و ناتوان و عملکردمان خوب نیست گفت:برای مقابله با آسیب اجتماعی ما نیازمند اتاق جنگ هستیم.

راثی با تأکید بر خارج شدن از تبلیغ سنتی دین، گفت: کار تبلیغ دین باید به صورت فنی و تخصصی و براساس شرایط زمان، مکان و مخاطب باشد.

وی تصریح کرد؛ ضرورت دارد تا تمهیدات و راهکارهای مناسب برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اندیشیده شود گفت: افزایش ۱۲ درصدی نرخ بروز آسیب‌های اجتماعی در جامعه و نشستن غبار غم نشان دهنده عملکرد نامناسب دستگاه‌ها و عدم خروجی مناسب حاصل ازمدیریت ماست.

حجت الاسلام مهدی راثی با اشاره به اینکه برای مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی نیازمند همکاری همه دستگاه‌ها هستیم، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌ها خود به موضوع تهاجم فرهنگی، جنگ نرم و شبیخون فرهنگی دشمن اشاره کرده اند لذا باید همه دستگاه‌ها در این زمینه همدل باشند.

وی با بیان اینکه  بسیاری از خلاء ها و نقصان در جامعه نشان دهنده این ست که ما طبق استاندارد ها پیش نرفته و در کارهای فرهنگی مهندسی نداشتیم،گفت: قطعاً وجود این اتاق فکر از نوع اتاق جنگی می‌تواند با کنار هم قرار دادن دستگاه‌ها نتایج مثبتی در مقابله با آسیب‌های اجتماعی به دنبال داشته باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی فومن و شفت در ادامه با تأکید بر اینکه عملکرد دستگاه‌های در مقابله با جنگ نرم دشمن باید بر اساس استانداردهای علمی و دینی باشد، تصریح کرد: برای کاهش آسیب اجتماعی در

حجت الاسلام راثی با بیان اینکه در بحث مدیریت آسیب‌های اجتماعی اگر ما قبل از ازدواج بتوانیم برنامه‌ها و دوره‌هایی را  برای اموزش زوجین داشته باشیم گفت:ما راهکار علمی در حوزه آسیب های اجتماعی نداریم و ریشه آسیب اجتماعی از خانواده است .

وی با تأکید بر اینکه اعتبارات دستگاه‌های فرهنگی دولتی نیازمند تجدید نظر است، افزود؛امروز سازمان تبلیغات اسلامی برای کار فرهنگی نیازمند اعتبارات است در حالی که ما هزینه‌های اندک ایاب و ذهاب مبلغان اعزامی خود به روستا‌ها را نداریم.

خبرنگار/زلیخا صفری