سرپرست تامین اجتماعی گیلان از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه‌ای کارفرمایان در این استان خبر داد.

صفیر گیلان؛کیوان مرتضوی از بخشودگی جرایم کارفرمایان خبر داد وگفت: این طرح که مصوبه هیأت وزیران بوده مشمول کارگاه‌های کوچک تا ۵۰ نفر و کارگاه‌های متوسط ۵۰ الی ۱۰۰ نفر بیمه شده می‌باشد.

وی با بیان اینکه اجرای این بخشودگی برای بخش‌های تولیدی، صنعتی، خدماتی و شرکت‌های دانش بنیان است، افزود: کارفرمایانی که سطح اشتغالشان نسبت به اسفند ۱۴۰۱ حفظ شود می‌توانند با مراجعه به سامانه خدمات غیر حضوری و منوی کارفرمایی درخواست خود را ثبت کنند.

مرتضوی با تاکید بر اینکه پس از ثبت درخواست توسط کارفرمایان مشمول این طرح گفت: واحدهای اجرایی سازمان موظف هستند ظرف مدت ۱۰ روز موارد را بررسی و اعلام نظر کنند.

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان با اشاره به اینکه اجرای این طرح به مدت ۳ ماه از اول خرداد ماه آغاز شده است، ادامه داد: این بخشنامه تا پایان مرداد قابل اجرا بوده و از ظرفیت تقسیط کارفرمایان نیز برخوردار است.

وی اضافه کرد: کارفرمایان گیلانی متقاضی استفاده از بخشودگی جرایم بیمه‌ای می‌توانند با پرداخت نقدی اصل حق بیمه و یا تقسیط ۱۲ ماهه از ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم بهره مند شوند.

سرپرست تأمین اجتماعی گیلان تصریح کرد: برای اقساط ۱۸ ماه، ۲۴ ماه تا ۳۶ ماه میزان بخشودگی جرایم بیمه‌ای، ۸۵ درصد، ۷۵ درصد تا ۵۰ درصد خواهد بود.