اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی صحنه وفاق و همدلی ایران اسلامی برای تحقق اهداف سلامت

  پرینت
اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی صحنه وفاق و همدلی ایران اسلامی برای تحقق اهداف سلامت
شناسه خبر : 41784 | تاریخ انتشار : 16 دی 1399 - 10:30 | 6535 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وبینار صبحگاهی بررسی روند اجرایی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، اجرای این طرح را صحنه وفاق و همدلی برای رسیدن به اهداف سلامت در کشور و استان معرفی کرد.

به گزارش صفیر گیلان؛ دکتر آبتین حیدرزاده- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی جهت انجام غربالگری و شناسایی به هنگام موارد مشکوک، انجام راپید تست (تشخیص آزمایش سریع) و آزمایش مولکولی PCR، اجرای مراقبت های بهداشتی مربوط به بیماری کرونا و خدمات سرپایی با مشارکت داوطلبان سلامت و تیم های حمایتی را حایز اهمیت دانست.

دکتر حیدرزاده با بیان اینکه مراکز خدمات جامع سلامت ۱۶ ساعته نقش موثری در بیمار یابی و جلوگیری از بستری شدن بیماران در مراکز درمانی دارند اظهار کرد: باید این مراکز به صورت فعالانه عمل کرده و با گسترش برنامه های تبلیغاتی، فعالیت این مراکز به مردم اطلاع رسانی شود.
معاون بهداشتی دانشگاه از انجام بیش از ۱۵ هزار مورد تست تشخیص سریع ( راپید تست) انجام شده در آزمایشگاه های تشخیصی کرونا طی ۱۴ روز گذشته در این طرح خبر داد و آمار مبتلایان، موارد غربالگری شده، روند خدمت رسانی و موارد مشکوک در مراکز بهداشتی و درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی بیماری کرونا را مورد توجه قرار داد.

طی این نشست مجازی، بر انجام گسترده تست تشخیص سریع کووید ۱۹، آزمایش مولکولی PCR و ارائه شاخص عملکرد استان از طریق ثبت دقیق نتایج تست های انجام شده در سامانه سیب تاکید شد و چالش های پیش رو در اجرای برنامه مورد بررسی قرار گرفت. همچنین مدیران گروه های معاونت بهداشتی دانشگاه و تعدادی از مدیران شبکه های بهداشت و درمان سطح استان نیز به بیان توضیحاتی درباره اقدامات حوزه خود در این راستای پرداختند و در این زمینه، راهکارهای لازم در جهت رفع موانع و ارتقا خدمت، ارائه شد.
گفتنی است؛ سی و سومین وبینار گزارش صبحگاهی هماهنگی و بررسی روند اجرای طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی در راستای مدیریت و کنترل بیماری کووید-۱۹ گام چهارم غربالگری با حضور دکتر آبتین حیدرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، معاونان، مدیران، روسای گروه، جمعی از کارشناسان معاونت بهداشتی دانشگاه و مدیران شبکه های بهداشت و درمان شهرستان های تابعه استان، امروز ۱۵ دی ماه جاری در محل معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان برگزار شد.

برچسب ها
نوشته های مشابه
بازدید رییس کل دادگستری گیلان از تالاب و صدور دستورات مقتضی
مراسم اختتامیه جشنواره ملی مدرسه عشق در گیلان برگزار شد
جشنواره «مدرسه عشق»با اعتقاد به ظرفیت مردمی و اعتماد به جوانان به کار خود پایان داد
حمید نظرخواه علیسرایی شاعر، نویسنده، پژوهشگر فرهنگ عامه و روزنامه نگار ایرانی به عنوان عضو و رئیس هیأت داوران بخش زبان‌های فارسی و گیلکی در ایران انتخاب شد
توزیع ۲۷ هزار نهال توت بین نوغانداران فومنی
استقبال سرمایه گذاران چینی از بسته‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد انزلی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.