قائم مقام مدیرعامل آبفای گیلان؛

اجرای طرح فاضلاب شهرهای رشت و انزلی به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  پرینت
اجرای طرح فاضلاب شهرهای رشت و انزلی به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
شناسه خبر : 61832 | تاریخ انتشار : 31 مرداد 1401 - 12:55 | 120 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

هادی نیزه باز، قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در برنامه «در مسیر پیشرفت» شبکه باران گفت: اجرای طرح فاضلاب شهرهای رشت و انزلی به منظور احیای تالاب بین المللی انزلی به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان در برنامه «در مسیر پیشرفت» شبکه باران گفت: اجرای طرح فاضلاب شهرهای رشت و انزلی به منظور احیای تالاب بین المللی انزلی به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هادی نیزه باز در این برنامه زنده تلویزیونی با موضوع «ارزیابی وضعیت تالاب انزلی و چالش‌های پیش روی احیای آن» با اشاره به اینکه طی سال‌های متمادی فاضلاب شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا و فومن توسط رودخانه‌ها به تالاب انزلی ریخته شده، اظهار داشت: از دهه ۷۰ عملیات مطالعاتی و اجرایی طرح‌های فاضلاب این چهار شهر آغاز که با توجه به روند تخصیص اعتبارات عملیات احداث تصفیه خانه‌ها و لوله‌گذاری شبکه‌های جمع آوری فاضلاب انجام شده است.

وی گفت: تصفیه خانه فاضلاب شهر رشت با ظرفیت ۶۳ هزار مترمکعب در شبانه روز جهت تصفیه فاضلاب ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار نفر هم اکنون در مدار بهره برداری است که ظرفیت این تصفیه خانه به ۹۰ هزار مترمکعب افزایش خواهد یافت.

وی افزود: در قالب طرح فاضلاب شهر رشت ۴۵۰ کیلومتر لوله‌گذاری شبکه فاضلاب اجرا شده و ۱۰۰۰ کیلومتر لوله‌گذاری باقی مانده است.

نیزه باز با اشاره به پیشرفت کار ۸۵ درصدی تصفیه خانه جنوبی شهر رشت (مسکن مهر) گفت: ظرفیت این تصفیه خانه ۱۲ هزار مترمکعب در شبانه روز است که فاضلاب مناطق جنوبی شهر را تصفیه خواهد کرد.

وی با تاکید بر فعالیت تصفیه خانه ۲۰ هزار مترمکعبی شهر انزلی افزود: در حال حاضر فاضلاب مناطق غربی انزلی به این تصفیه خانه هدایت می‌شود.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب شرق انزلی خاطرنشان کرد: بخش اعظمی از شبکه جمع آوری فاضلاب این پروژه اجرا شده و تا سال آتی به بهره برداری می‌رسد.

نیزه باز با بیان اینکه تصفیه خانه فاضلاب شهر صومعه سرا ظرف مدت ۲۰ ماه اجرایی خواهد شد، اظهار داشت: خطوط اصلی فاضلاب این شهر اجرا شده که با احداث تصفیه خانه، خطوط اصلی وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی با اشاره به پیگیری‌های مستمر استاندار و مجمع نمایندگان گیلان جهت جذب اعتبارات ملی در خصوص اجرای طرح‌های فاضلاب شهرهای رشت، انزلی، صومعه سرا و فومن گفت: برای اجرای طرح فاضلاب شهرهای رشت و انزلی به ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در سال جاری با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور ۵۰۰ میلیارد تومان برای شهر رشت و ۲۰۰ میلیارد تومان برای شهر انزلی مصوبه گرفته‌ایم.

برچسب ها
نوشته های مشابه
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
بین ۱.۵ تا ۲ درجه دمای هوا در تابستان پیش رو گرم‌تر خواهد شد
میزبانی از ۷۹۰ هزار گردشگر در نیمه اول تعطیلات نوروزی / افزایش ۱۲ درصدی حضور مسافران در نخستین منطقه آزاد شمال کشور
کشف بیش از ۳۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طول عید نوروز خدمات سلامت‌محور دریافت کردند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.