مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اعلام کرد: امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ همزمان با سراسر کشور ۲۰۰ بسته معیشتی با اجرای طرح قرار دوازدهم در نقاط مختلف شهرستان کم برخوردار شفت توزیع می شود.

اختصاصی صفیر گیلان/حجت‌الاسلام ستار علیزاده -مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان- در حاشیه برگزاری  طرح قرار دوازدهم در آستان مقدس بقعه متبرکه سلطان پیرحسن در گفتگو با  خبرنگار صفیر گیلان گفت: این طرح به نام مبارک امام زمان( عج ) است که روز ۱۲ هر ماه خدمات اجتماعی با کمک یاوران مهدوی و با استفاده از ظرفیت خیرین، موقوفات دارای نیات منطبق و نذورات بقاع متبرکه به نیازمندان ارائه می شود.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح قرار دوازدهم، امروز درشهرستان شفت  در خدمت رسانی به افراد کم برخوردار ۲۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان بین نیازمندان در نقاط مختلف این شهر به کمک اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان شفت و خیران و انجمن یاوران مهدی در سه شنبه مهدوی از بقعه  متبرکه سلطان پیرحسن توزیع  می شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: برای تهیه این تعداد بسته معیشتی ۹۰۰ میلیون تومان هزینه شده‌ است که همزمان در گیلان توزیع می شود.

علیزاده اذعان داشت: از ابتدای اجرای طرح قرار دوازدهم در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۵۰ میلیون تومان از محل درآمد موقوفات دارای نیات مرتبط در حوزه دارو و درمان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه مرحله  دوازدهم  این طرح در شهرستان شفت در آستان  مقدس سلطان پیر حسن برگزار شده، اعلام کرد: در مرحله دوازدهم  طرح قرار دوازدهم۱۵۰۰ بسته معیشتی به ارزش۹۰۰ میلیون تومان در سراسر استان توزیع شده ‌است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: در این مرحله علاوه بر بسته های معیشتی،شش جهیزیه به ارزش ۱۲۰ میلیون تهیه شده که با مشارکت موسسات خیریه در اختیار نوعروسان گیلانی قرار  گرفت.

وی همچنین افزود:مبل ۱۵ میلیون تومان برای ترک اعتیاد و ۷ هزار پرس غذای گرم به ارزش ۱ میلیارد تومان  و نیز ۸۰ پرس نان به ارزش ۳۰ میلیون تومان در این طرح در استان توزیع شد.

علیزاده یادآور شد: تاکنون در طرح مهدی یاوران  ۲ میلیارد و یکصد میلیون تومان با محوریت مراکز افق بقاع متبرکه و خیران و هیئت امنای بقاع متبرکه در اختیار نیازمندان در سراسر استان قرار داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: هدف نهایی این طرح محرومیت زدایی از مناطق پیرامونی بقاع متبرکه به‌تناسب نیاز افراد کم توان مالی و جسمی است.