به گزارش صفیر گیلان؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت  در مراسم معارفه شصت و پنجمین شهردار شهر رشت ضمن خیر مقدم  ویژه به خانواده معزز شهدا،  اظهار داشت: خانواده شهدا روی سر همه ما جا دارن و دستش را با تمام خلوص بر سر گذاشت.   وی ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی  […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛ رئیس شورای اسلامی شهر رشت  در مراسم معارفه شصت و پنجمین شهردار شهر رشت ضمن خیر مقدم  ویژه به خانواده معزز شهدا،  اظهار داشت: خانواده شهدا روی سر همه ما جا دارن و دستش را با تمام خلوص بر سر گذاشت.

 

وی ضمن تبریک به مناسبت هفته نیروی انتظامی  گفت: پس از برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر رشت و پیش از آغاز به کار شورای پنجم، منتخبین مردم جلساتی را به صورت هفتگی برگزار کردند و شورا در فضای آرامی کار را پیش برد و نهایتا در کمتر از ۱۵ روز از آغاز به کار رسمی شورا شهردار رشت انتخاب شد.

علوی با اشاره به اینکه انتخاب شهردار پس از عبور از فیلترهای متوالی و همفکری با نخبگان صورت گرفت تصریح کرد: خوشحالم که فردی با تجربه، شناخته شده و موفق با اکثریت قاطع آرای منتخبین مردم در شورا انتخاب شد.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه ملاک ما برای انتخاب شهردار توانمندی ها و تجارب افراد بوده است خاطرنشان کرد: دکتر نصرتی در بین همکاران شهرداری قزوین از محبوبیت بالایی برخوردار بود و حتی به طور غیر مستقیم از ما می خواستند که به نحوی تصمیم گیری شود تا از شهرداری قزوین نروند. امروز هم شاهد حضور میهمانان ویژه ای از قزوین هستیم که نشان دهنده این محبوبیت است.

سید امیرحسین علوی در ادامه گفت: به عنوان جوان ترین عضو، مسئولیت سال اول شورا با اعتماد همکاران عزیز به بنده سپرده شده است و هرچند اقدامات بزرگی در شورای چهارم صورت گرفته است اما همچنان با چالش های عمیقی در رشت مواجهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز دکتر سالاری استاندار گیلان به دلیل حضور در شهرهایی که با مشکل آبگرفتگی مواجهند نتوانستند در این جلسه حضور داشته باشند افزود: اگر امروز در رشت با مشکل آبگرفتگی مواجه نیستیم به واسطه اجرای پروژه جمع آوری آبهای سطحی در شورای چهارم است. به روز شدن طرح تفصیلی، احداث پارک ها، افزایش دو و نیم برابری بودجه شهرداری رشت در یک دوره چهار ساله و ثبت رشت به عنوان تنها شهر خلاق خوراک شناسی ایران در یونسکو نمونه هایی است که به واسطه برنامه ریزی های صورت گرفته در شورای چهارم رخ داده است.

photo_2017-10-05_15-07-46

رئیس شورای اسلامی شهر رشت در ادامه به موضوع بدهکاری های شهرداری رشت به کارکنان و پیمانکاران پرداخت و خواستار حمایت دستگاه های قضایی، حاکمیتی و ذی ربط شد و گفت: اگر امروز به شهرداری رشت کمک نشود با بحران مواجه خواهیم شد. البته این به معنای توقف چرخ توسعه رشت نیست اما این مشکلات وجود دارد و از نهادهای مرتبط درخواست کمک داریم.

علوی با انتقاد از مسدود شدن حساب شهرداری رشت خاطر نشان کرد: شاهد عدم همکاری برخی دستگاه ها با شهرداری رشت هستیم و حساب شهرداری رشت به راحتی مسدود می شود یا در موردی دیگر دو ماه مدیران تلاش می کنند و بودجه ای به استان می آید اما مدیری این بودجه را غیرقانونی می داند و این بودجه به شهرداری اختصاص نمی یابد. شهرداری رشت امروز مظلوم واقع شده است و اگر تا امروز سرپا مانده است به واسطه نیروهای توانمندی است که با پیگیری و تلاش خود مانع از ایجاد یک بحران اجتماعی شده اند.

وی در ادامه ضمن تقدیر از زحمات فرامرز جمشیدپور افزود: در دوران سرپرستی شهرداری رشت منابع خوبی جذب شد و اگر این منابع مالی نبود امروز با مشکلات بیشتری مواجه بودیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اعلام اینکه شورای اسلامی شهر رشت به دنبال تحول اقتصادی در رشت است خاطر نشان کرد: اعضای شورا در کمیسیون های پنجگانه می خواهند اقتصاد شهر را بر مبنای صنعت گردشگری رونق دهند و در این راستا برنامه هایی وجود دارد که اولین مورد آن محیط زیستی است.

علوی ادامه داد: نیازی به بیان مشکلات و آلودگی های رودخانه های رشت، تالاب عینک و سراوان نیست و همه از آن مطلعند. این مسائل باید به زودی رفع شود. هرچند بودجه ای ۵۰ میلیاردی برای آن در نظر گرفته شده است اما تخصیص ۱۵ میلیارد دردی را دوا نمی کند. مردم امروز خواستار رفع این مشکلات هستند و ما هم به عنوان منتخبین مردم پیگیر آن خواهیم بود

photo_2017-10-05_15-10-20

وی ثبت تالاب شهر رشت، پروژه های بازآفرینی و شهر خلاق را نمونه هایی از برنامه های رونق اقتصادی بر مبنای گردشگری دانست و خاطر نشان کرد: اگر می خواهیم مشکل اشتغال جوانان را رفع کنیم باید سراغ کارهای اینچنینی برویم.

سید امیرحسین علوی افزود: امروز شورای اسلامی شهر رشت می خواهد کارهای بزرگ انجام دهد. اعضای این شورا می خواهند پشت به پشت هم کارهای بزرگی برای رشت رقم بزنند و قدم های بزرگی بردارند و این نیاز به قول من به عنوان رئیس شورا ندارد و خواسته همه همکاران است. در شورای چهارم هم علی رغم سرو صداهایی که گاها آزاردهنده بود اما کارهای بزرگی انجام شد ولی شورای پنجم سر و صدا نخواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: شورا و شهرداری باید برنامه های زائد و منحرف‌کننده و حرف‌های غیرمرتبط به کار را که عده‌ای به آن مبتلا بوده و هستند را کنار بگذارند و فقط برای مردم کار کنند.

سید امیرحسین علوی در ادامه بر اجرایی شدن طرح شورایاری ها در شورای پنجم تاکید کرد و گفت: این طرح که در شورای چهارم مصوب شده بود در این دوره در راستای افزایش مشارکت مردم به مرحله اجرا در می آید.

وی همچنین به مشکلات کارکنان شهرداری رشت پرداخت و ادامه داد: من از دل بسیاری از کارکنان این مجموعه خبر دارم. ایجاد فضایی آرام و شاداب از ضرورت های امروز شهرداری رشت است و باید همه در کنار هم برای ایجاد این فضا تلاش کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت خاطر نشان کرد: روحیه خستگی ناپذیر و تلاش وافر شرط پیشرفت و تحول این شهر است و شهرداری به ایجاد منابع مالی پایدار و شفافیت مالی نیازمند است و این دغدغه بسیاری از عزیزان است.

علوی در پایان با بیان اینکه امیدوارم روزی که دکتر نصرتی به درجه ای بالاتر ارتقا پیدا می کند با چشمان اشکبار شهردار را بدرقه کنیم با یک بیت شعر سخن خود را به پایان برد: گفت فریاد رسی گر نبود ما هستیم نه بترسید کسی گر نبود ما هستیم.