به گزارش صفیر گیلان؛« آیت الله احمد پروایی» شب گذشته( شنبه، ۲۹ دی) در همایش بزرگ فاطمیون این شهرستان که در محل مسجد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برگزار شد، اظهارکرد: معرفی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) باید از طریق کلام خدا و پیامبر صورت گیرد و گرنه حق مطلب در مورد آن بزرگوار ادا نمی‌شود.  عضو […]

به گزارش صفیر گیلان؛« آیت الله احمد پروایی» شب گذشته( شنبه، ۲۹ دی) در همایش بزرگ فاطمیون این شهرستان که در محل مسجد حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) برگزار شد، اظهارکرد: معرفی حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) باید از طریق کلام خدا و پیامبر صورت گیرد و گرنه حق مطلب در مورد آن بزرگوار ادا نمی‌شود.

 عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر بخواهیم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) را معرفی کنیم باید به سراغ قرآن برویم، افزود: در قرآن سوره‌های متعددی وجود دارد که در شأن حضرت زهرا(سلام الله علیها) نازل شده است.

وی با اشاره به اینکه ایام فاطمیه را احیا کردن، اسلام ناب محمدی و قرآن را احیا کردن است، تصریح کرد: احسان برای حضرت زهرا(سلام الله علیها) در ایام فاطمیه اجر و پاداشی والا نزد خداوند متعال دارد.

آیت الله پروایی با بیان اینکه سند حقانیت اسلام ناب محمدی مظلومیت حضرت زهرا(سلام الله علیها) است، گفت: حضرت زهرا(سلام الله علیها) همواره انفاق می‌کردند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حضرت زهرا(سلام الله علیها) اولین شهیده راه امامت و ولایت است، خاطرنشان کرد: محور خلقت حضرت زهرا(سلام الله علیها) بوده و خداوند متعال به رضای فاطمه(سلام الله علیها) راضی و به غضب آن بزرگوار غضبناک است.

وی آیه تطهیر را سند عصمت حضرت زهرا(سلام الله علیها) دانست و تصریح کرد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) سومین موجود برتر عالم بعد از پیامبر و حضرت علی(علیه السلام) است.

آیت الله پروایی ادامه داد: حضرت زهرا(سلام الله علیها) به همه ائمه اطهار(علیه الاسلام) به غیر از پیامبر و حضرت علی(علیه السلام) برتری دارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری به ویژگی های حضرت زهرا(سلام الله علیها) اشاره کرد و افزود: اهل نماز شب بودن از ویژگی‌های آن بزرگوار بود به طوریکه آنقدر با خداوند متعال راز و نیاز می‌کرد که پاهایش ورم می‌کرد.

وی با بیان اینکه بانوان جامعه اسلامی و ایرانی باید ویژگی های حضرت زهرا(سلام الله علیها) را الگوی خود قرار دهند، افزود: اگر بانوان آن حضرت را الگوی خود در زندگی قرار دهند در دنیا و آخرت به سعادت و خوشبختی می‌رسند.

آیت الله پروایی، عفت و حیای حضرت زهرا(سلام الله علیها) را مثال زدنی دانست و خاطرنشان کرد: بانوان ایرانی ویژگی شوهرداری و مادر بودن آن بزرگوار را الگوی خود قرار داده و مادران نیز به دختران خود خوب شوهرداری را یاد بدهند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اگر کسی بگوید در کشور مشکلات نیست دروغ گفته است، اظهارکرد: کسانی که احتکار و گرانفروشی می‌کنند دلشان به حال مردم نمی‌سوزد.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام و ملت ایران در طول ۴۰ سال گذشته از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون یکروز از توطئه‌ها و تهدیدات شان علیه ما غافل نبوده و همواره درصدد ضربه زدن به انقلاب و ملت بوده اند، افزود: ترور شخصیت‌های انقلابی و علمی، جنگ هشت‌ساله، فتنه‌های سال های ۷۷ و ۷۸  و تحریم‌های اقتصادی نمونه‌ای از دشمنی‌ها دشمنان با نظام و ملت ایران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه کسی که بگوید در طول ۴۰ سال اخیر پیشرفت و توسعه‌ای در کشور صورت نگرفته واقعا بی‌انصاف است، تصریح کرد: در خیلی از زمینه‌ها حرف اول را در منطقه می‌زنیم و پیشرفت‌های صورت گرفته در کشور قابل مقایسه با قبل از انقلاب نیست.

آیت الله پروایی عزت و اقتدار کنونی کشور و پیشرفت در زمینه های علمی و نظامی و سایر حوزه‌ها را از نتایج و برکات انقلاب اسلامی دانست و گفت: باید قدر این انقلاب را بدانیم و با تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری به عنوان سکاندار کشتی انقلاب در راه رساندن کشور به اوج قله های عزت و اقتدار گام برداریم.

//شبستان