به گزارش صفیر گیلان؛نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن به ریاست محمود قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان و با حضور حجت الاسلام افتخاری برگزار شد. فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با بیان اینکه علاوه بر اعتبارات کمیته برنامه ریزی بخش زیادی از اعتبارات نیز به صورت ملی و از طریق وزارتخانه و […]

به گزارش صفیر گیلان؛نشست کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن به ریاست محمود قاسم نژاد نماینده عالی دولت در شهرستان و با حضور حجت الاسلام افتخاری برگزار شد.

فرماندار شهرستان فومن در این جلسه با بیان اینکه علاوه بر اعتبارات کمیته برنامه ریزی بخش زیادی از اعتبارات نیز به صورت ملی و از طریق وزارتخانه و دستگاه های اجرایی جذب می شود، با قدردانی از تلاشهای حجت الاسلام افتخاری یادآور دشد: با پیگیری نماینده محترم شهرستان فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه برق، ۱۰ میلیارد تومان برای حوزه آب روستایی اختصاص یافته و همچنین ۱۰ میلیارد تومان در اختیار نماینده قرار دارد که می توان از این اعتبار در زمینه هایی که در شهرستان عقب ماندگی وجود دارد بهره گرفت.

اختصاص اعتبارات به حوزه های عقب ماندگی شهرستان
قاسم نژاد به اعتبارات اختصاص یافته در زمینه ورزش نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر ورزشگاه انقلاب، احداث چمن مصنوعی ورزشگاه آزاد فومن از سال گذشته آغاز شد و خوشبختانه درحال انجام است.
وی افزود: همچنین دز حوزه تامین اقلام ورزشی اقدامات مثبتی صورت گرفته و بسیاری از مجوز های دیگر برای شهرستان اخذ گردیده و به گونه ای عمل می شود که عقب ماندگی جبران گردد.
فرماندار فومن با تاکید بر اینکه در توزیع اعتبارات به گونه ای عمل می شود که شاخص توسعه ای شهرستان نسبت به استان عقب ماندگی معناداری پیدا نکند، تصریح کرد: در حوزه هایی که عقب ماندگی بیشتری وجود دارد اعتبارات بیشتری اختصاص می یابد.
قاسم نژاد به افزایش حداقل ۵ درصدی شاخص آبرسانی روستایی در شهرستان فومن خبر داد و گفت: با اعتباراتی که اختصاص یافته و پروژه های اجرایی شده شاخص آب روستایی به ۶۵ درصد رسیده است و در بودجه ۹۸ نیز ده درصد اعتبارات به وزه آب روستایی اختصاص یافته است.
وی اعتبارات عمرانی سال ۹۸ شهرستان را در مجموع ۲۰ میلیارد و ۴۱۴ میلیون تومان اعلام کرد که نسبت به سال گذشته از افزایش حدود ۲۰ درصدی برخوردار است و در ادامه گفت: ۵ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان از محل استانی، ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون تومان از محل سه درصد نفت و گاز و همچنین ۱۲ میلیارد و ۹۳۶ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از محل جز ۱۴ مجموع اعتبارات عمرانی را تشکیل می دهند.

تاکید بر ضرورت بازنگری طرح هادی روستایی
فرماندار شهرستان فومن بر ضرورت بازنگری در طرح هادی روستاهایی که بالای ۱۰ سال از ابلاغ آنها گذشته تاکید کرد و گفت: طی این ۱۰ سال تغییر کاربری برخی اراضی تغییر کرده که مشکلاتی را نیز به وجود آورده است بنابراین در این زمینه نیز بودجه ای اختصاص یافته است.
قاسم نژاد با تاکید بر پرداخت مطالبات پیمانکاران گفت: اتمام طرحهای نیمه تمام در اولویت است و در همین راستا پروژه جدیدی آغاز نمی شود تا مردم با تکمیل و بهره برداری از پروژه های نیمه تمام طعم خدمات دولت را بچشند.
وی با بین اینکه بودجه عمرانی در فصلهای مختلف تدوین شده گفت: حوزه های مختلفی نظیر کشاورزی و منابع طبیعی، دفاع، فرهنگ و هنر، دین و مذهب، صنایع دستی، آب و فاضلاب، برق، رسانه، خدمات شهری و روستایی را در بر می گیرد.
فرماندار شهرستان فومن در ادامه از دستگاه های اجرایی درخواست کرد که در در صورت نیاز نظرات اصلاحی خود را نسبت به بودجه عمرانی ظرف یک هفته ارائه کنند و در همین زمینه متذکر شد: درخواست تغییر بودجه در میانه سال کاری و بازه زمانی نامناسب نشان دهنده روزمرگی دستگاه اجرایی و عدم وجود برنامه ریزی است.
قاسم نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی اظهار کرد: روسای ادارات نباید اجازه دهند که با فشار اداره کل بودجه اختصاص یافته شهرستان فومن به بهانه های مختلف به سایر شهرستان ها اختصاص یابد. با رئیس اداره ای که اجازه دهد بودجه از شهرستان خارج شود، تعارف نداریم و برخورد می کنیم.
وی همچین با اشاره به اختصاص بودجه مناسب در زمینه شهری گفت: هم اکنون شهرداری دو شهر ماسوله و فومن با سرپرست اداره می شود که ضرورت دارد شورا هرچه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف مدیریت شهری اقدام کند.
قاسم نژاد با بیان اینکه میدان پاسداران فومن به دلیل طراحی قدیمی در شان شهروندان نبوده و نیازمند اصلاح است، تصریح کرد: ضرورت اصلاح هندسی و احداث یک میدان مناسب با المان زیبا احساس می شود و این نوید را به مردم می دهم که در این زمینه اعتبار خوبی نیز در کمیته برنامه ریزی برای شهرداری فومن در نظر گرفته شده است.
فرماندار فومن همچنین از احداث اولین پارک بانوان در شهر فومن خبر داد و گفت: برای این پروژه نیز اعتبار اختصاص یافته است.
وی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات پایش تصویری شهر فومن اختصاص یافته اظهار کرد: اجرای پایش تصویری منجر به افزایش امنیت و بهبود وضعیت ترافیکی شهر می شود.

عملکرد مدیریت شهری در گذشته صدای مردم را  درآورده

حجت الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان فومن با تأکید بر لزوم پیگیری پروژه‌های نیمه تمام اظهار کرد: در سال منتهی به انتخابات همیشه انجام پروژه‌ها کندی به پیش می‌رود اما مسئولان میخواهم در این زمینه تلاش مضاعفی انجام دهند تا حداقل بخشی از مشکلات مردم برطرف شود.
نماینده فومن و شفت با اشاره به اینکه عدم دیواره‌سازی در حاشیه رودخانه رودبارچیره فومن یکی از مهم‌ترین مشکلات است، اظهار کرد: به فضل پاییزنزدیک می شویم و در صورت وقوع حادثه بسیاری از خانه‌های این منطقه تخریب شده و مسئولان زیرسوال می روند.
افتخاری خواستار احداث پل شفیع محله شد و اظهار کرد: به دلیل عدم وجود پل هم اکنون ۲۵ خانوار از نعمت گاز بهره مند نشده اند.

توجه به مراکز بهداشتی نیمه کاره در سطح روستاها ی شهرستان فومن
وی با تأکید بر لزوم توجه به مراکز بهداشتی نیمه کاره در سطح روستاها ی شهرستان فومن، تصریح کرد: در حوزه آسفالت راه روستایی نیز نیازمند توجه بیشتری هستیم.
نماینده فومن و شفت در مجلس در ادامه با بیان اینکه عملکرد مدیریت شهری در گذشته صدای مردم را درآورده اظهار کرد: سرپرست شهرداری فومن، کوهی از مشکلات در حوزه شهری به دلیل تفکرات بسته و خودسری شهردار سابق تحویل گرفته است.
افتخاری با اشاره به اینکه علی رغم گردشگر پذیر بودن فومن این شهرستان از زیرساخت‌ها و امکانات اندکی در این حوزه برخوردار است، گفت: بازگشایی پل ورودی فومن خوشحالی را برای مردم به ارمغان آورده و بی انصافی است که بگوییم مردم ناراضی هستند.
وی به دریافت مجوز ساخته دو سد لاستیکی در رودبار چیره فومن و لپوندان شفت اشاره کرد و ادامه داد: علی رغم محدودیت های اعتباری برای اجرای این پروژه‌ها ۵ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شده ضمن اینکه برای سد لاسک نیز ۸ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
افتخاری با اشاره به چهاربانده کردن محور فومن به صومعه سرا اظهار کرد: این پروژه به نام فومن به پونل نامگذاری شده اما به دلیل کمبود مصالح از شهرستان صومعه‌سرا آغاز شد.