فرماندار فومن در گفتگویی ویژه مطرح کرد؛

اراضی روستایی شهرستان توسط منابع طبیعی و بنیاد مسکن تعیین تکلیف شود/محیط زیست باید از داخل طرح‌های هادی خارج شود

  پرینت
اراضی روستایی شهرستان توسط منابع طبیعی و بنیاد مسکن تعیین تکلیف شود/محیط زیست باید از داخل طرح‌های هادی خارج شود
شناسه خبر : 66158 | تاریخ انتشار : 29 دی 1401 - 11:28 | 230 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان،فکور اظهار داشت: متاسفانه روند حال حاضر تعیین تکلیف اراضی روستایی توسط اداره کل منابع طبیعی و بنیاد مسکن روند مطلوبی نیست و زمانبر است در حالیکه مردم با مشکلات زیادی در امر ساخت و ساز مسکن خود و تعمیرات آن مواجهند.

فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه از ۱۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار این شهرستان ۱۰۱ روستا درگیر این موضوع هستند افزود: اردیبهشت امسال با برگزاری یکسری جلسات با ادارات کل مربوطه قرار شد ماده قانونی سال ۸۷ به اجرا برسد.

فکور ادامه داد: طبق این ماده قانونی بنیاد مسکن می‌تواند زمین‌های روستایی داخل اراضی ملی را تملک کند و از این اراضی را در راستای ساماندهی مسکن روستایی در اختیار مردم بگذارد تا بدین وسیله مردم از حقوق مالکانه برخوردار شوند.

وی تصریح کرد: از ۱۰۱ روستای شهرستان فومن که با این مشکلات مواجه است قرار بود بنیاد مسکن مشکل ۱۸ روستا را در مرحله نخست حل کند که تاکنون این اقدام انجام نشده است بنابراین موضوع را به استاندار گیلان رساندیم و ایشان دستور دادند تا معاونت عمرانی به فوریت در این زمینه ورود کند.

فرماندار شهرستان فومن اضافه کرد: اولین مانع ما برای حل مشکل اراضی روستایی تحویل این اراضی از سوی منابع طبیعی به بنیاد مسکن است که اگر مرحله اول انجام شود مراحل پیکر هم توسط اداره ثبت و با کمک مدیران مربوطه به راحتی قابل پیگیری است.

فکور اظهار داشت: متاسفانه روند حال حاضر تعیین تکلیف اراضی روستایی توسط اداره کل منابع طبیعی و بنیاد مسکن روند مطلوبی نیست و زمانبر است در حالیکه مردم با مشکلات زیادی در امر ساخت و ساز مسکن خود و تعمیرات آن مواجهند.

وی اذعان کرد: دستگاه‌های نظارتی باید به ما اجازه دهند تا در داخل طرح‌های هادی و در جایی که کاربری مسکونی است و طرف مقابل بعد از طی مراحل قانونی مالک زمین و سند دار می‌شود بتوانیم از همین الان اجازه ساخت و تعمیرات را به آن‌ها بدهیم زیرا انتظار بیشتر در اینجا تنها به معنی زیر پا گذاشتن حقوق مردم است.

فرماندار شهرستان فومن تصریح کرد: طبق ماده قانونی سال ۸۷ اراضی روستاهایی که در مناطق چهارگانه محیط زیست قرار دادند قابل واگذاری به بنیاد مسکن نیست که ۱۹ روستای شهرستان فومن همین وضعیت را دارند و طرح هادی آن‌ها داخل مناطق چهارگانه واقع شده است.

فکور با بیان اینکه محیط زیست باید از داخل طرح‌های هادی خارج شود اضافه کرد: در اراضی که محیط زیست حضور دارد قابلیت هیچگونه ساخت وسازی برای مردم فراهم نیست و درصددیم مشکل مذکور را با پیگیری و رایزنی با دستگاههای ذیربط حل کنیم.

وی در مورد تقاطع غیرهمسطح ورودی شهر فومن و اجرای تغییر ساختار و بازبینی آن هم خاطرنشان کرد: پیمانکار این پروژه مشخص و قرارداد وی هم منعقد شده و قرار است بهمن ماه تحویل زمین انجام شود تا ظرف ۲۴ ماه و در صورت تامین مالی این بازبینی اجرایی شود.

برچسب ها
نوشته های مشابه
نقش آموزش در کاهش اقلام دارویی و آزمایش پزشکان انکارناپذیر است
برگزاری دومین کنگره ۸ هزار شهید گیلان با حرکت جهادی
سرپرست معاونت توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان منصوب شد
جامعه‌سازی و انسان سازی از اثرات اجتماعی شهید و شهادت است
اصناف گیلان، موافق بی بندو باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
قدرت بسیج،گستردگی بسیج با نگاه همدلی و امید آفرینانه برای جامعه کار و تولید استان است
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.