به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام علیزاده در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان گیلان که امروز( دوشنبه( ۷ مهر) در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد با اشاره به برگزاری پرشور عزاداری ماه محرم، گفت: برگزاری عزاداریها با رعایت موازین بهداشتی و با نظم بی نظیر بیانگر حاکمیت عقلانیت […]

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی صفیر گیلان؛حجت الاسلام علیزاده در نشست کمیته آموزشی و فرهنگی ستاد اربعین استان گیلان که امروز( دوشنبه( ۷ مهر) در اداره کل اوقاف گیلان برگزار شد با اشاره به برگزاری پرشور عزاداری ماه محرم، گفت: برگزاری عزاداریها با رعایت موازین بهداشتی و با نظم بی نظیر بیانگر حاکمیت عقلانیت دینی در مراسم و هیئت‌های عزاداری است.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان اظهار داشت: در ایام محرم بیشترین افرادی که پروتکل‌ها را رعایت کردند قشر دینی و عزادار امام حسین(علیه السلام) بودند.
وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمنان علیه مراسم عزاداری حسینی، گفت: با رعایت توصیه های بهداشتی و مدیریت صحیح جلسات عزاداری حسینی، تیر دشمن به سنگ و به اهداف خودشان نرسیدند.
علیزاده در ادامه به جایگاه اربعین حسینی در معارف شیعه اشاره کرد و گفت: زیارت اربعین صرفاً یک سفر نیست بلکه منشا تحولات بزرگ در دنیا و ملاک وحدت برای جهان اسلام و تشیع است.
وی تاکید کرد: مقدمه تمدن اسلامی از اربعین است و هرچه قدر اربعین حسینی تبلیغ شود، ظهور امام زمان(عجل الله تعال) نزدیک تر می شود.
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه گیلان خاطرنشان ساخت: مکتب و اندیشه امام حسین(علیه السلام) جهانی شده و جهانی شدن این مکتب، زمینه ساز ظهور امام زمان ( عجل الله) است.
وی با اعلام اینکه بقاع متبرکه آمادگی برگزاری زیارت اربعین را دارند، گفت: زیارت اربعین با رعایت پروتکل های بهداشتی در ۴۱۵ بقعه متبرکه گیلان قرائت می‌شود.
علیزاده اظهار کرد: بقاع متبرکه پیش از برگزاری مراسم قرائت زیارت اربعین ضدعفونی می شوند.
در این نشست نمایندگان ادارات و نهادهای فرهنگی گیلان از جمله حجت الاسلام حجازی، دبیر ستاد اقامه نماز گیلان، حجت الاسلام فروتن، مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت گیلان و .. نیز حضور داشتند.