اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه ترویج فرهنگ ایثارو شهادت به ریاست محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن و با حضور امام جمعه و  اعضا  پیش از ظهر امروز در سالن فرمانداری برگزار شد. در این جلسه در ابتداء محمدی رئیس بنیاد شهید شهرستان فومن در گزارش عملکرد خود از ۱۳۰۰ دیدار با خانواده شهدا توسط بنیاد شهید و […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه ترویج فرهنگ ایثارو شهادت به ریاست محمود قاسم نژاد فرماندار شهرستان فومن و با حضور امام جمعه و  اعضا  پیش از ظهر امروز در سالن فرمانداری برگزار شد.

در این جلسه در ابتداء محمدی رئیس بنیاد شهید شهرستان فومن در گزارش عملکرد خود از ۱۳۰۰ دیدار با خانواده شهدا توسط بنیاد شهید و ادارات و نهادهای شهرستان خبر داد و گفت: این دیدارها طبق ابلاغ نامه از طرف استانداری به مدیران اجرایی بوده است.

محمدی بنیاد

رئیس بنیاد شهید فومن  از برگزاری یادمان شهدا که بالغ بر ۱۰۲ یادمان بوده خبر داد و گفت: ۶۶ یادمان شهدا توسط دهیاریها و شوراها برگزار شده است.ایشان همچنین از مرمت و بازسازی مزار شهدای شهرستان خبر داد و گفت:شهرستان فومن ۳۸۷ مزار و ۷۴ گلزار و تعداد ۲۲ تک مزار شهید دارد که تعدادی بازسازی و تعدادی نیز نیازمن مرمت است.

رئیس بنیاد شهید شهرستان فومن به بحث درمان و بیمه ایثارگران اشاره و افزود: خانواده شهدا و ایثارگران به خاطر نداشتن قرار داد بنیاد با داروخانه های شهرستان مجبورند برای درمان  به مرکز استان  رجو کنند.

ایشان به یادمان سرداران شهید شهرستان در ورودی گل افزان اشاره و افزود: این یادمان در شان سرداران شهید نیست و نیاز است تا با تامین اعتبارات این یادمان در سطح شهر و ورودی شهر قرار گیرد.

صفوی؛یادواره شهدا بی نظیر در فومن برگزار می شود

حجت الاسلام محمد حسن صفوی امام جمعه فومن نیز در این نشست یادواره شهدا را در شهرستان کم نظیر و بی نظیر خواند و گفت: این یادواره ها حرف اول را می زند.

وی به سرداران شهرستان در هشت سال دفاع مقدس از جمله سردار مرآت،سردار خوش روش،سردار نظری،سردارمعصوم،سردار فرجودو سردار رحمت زاده اشاره و افزود:المان  سردارن شهید شهرستان کم رنگ است.

امام جمعه فومن به شهدای شنبه بازار و شهید شاخص سید جواد موسوی اشاره و افزود: مردم از نقاط خارج از استان گیلان به مزار این شهید می ایند و این نشانه حقانیت انقلاب است.

حجت الاسلام صفوی به  شهدای روحانی شهرستان نیز  اشاره و افزود: امیدوارم  راه شهدا بی رهرو نباشد و ما از این هفته در نماز جمعه بین صلاتین  مروری بر وصیت نامه شهدا خواهیم داشت.

حجت الاسلام صفوی به شهدای گمنام اشاره و افزود: شهدای گمنام شهرستان در شهرک تاریخی ماسوله مورد تکریم ارباب رجو نیست و نیاز است در این حوزه نگاها تغییر کند.

image_2019_6_17-9_34_33_578_m8e

 نگاه سپاه به خانواده شهدا سیاسی نیست،
فرمانده سپاه ناحیه فومن نیز با اشاره به اینکه برخی شهدای شهرستان فومن در سایر شهرستان ها بیشتر شناخته شده هستند، اظهار کرد: ساخت تندیس و نماد از شهدا میتواند در شناخت بیشتر آنها به مردم کمک کند.

سرهنگ جانباز با اشاره به سرداران شهیدی چون حجت نظری، شهید مرآت و شهید فرجود اظهار کرد: شهدا انسانهای ویژه ای بودند که باید آنها را بیشتر به مردم شناساند.

فرمانده سپاه ناحیه فومن برخی شهدا  را در شهرستان مظلوم خواند و گفت: شهدایی جون سردار فرجود فرمانده زرهی بوده که جای تمثال این شهید در میادین شهر خالی است.

وی با بیان اینکه نگاه سپاه به خانواده شهدا سیاسی نیست، یادآور شد: برای دیدار با خانواده شهدا کاری به وابستگی سیاسی آنها و اینکه طرفدار کدام حزب و جناح هستند نداریم.

 

image_2019_6_17-9_33_58_428_wTk

قاسم نژاد؛ارتقای اهداف نظام با بهره گیری از ظرفیت خانواده شهدا

نماینده عالی دولت در شهرستان فومن با تاکید بر ضرورت حفظ و پاسداشت فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: پاشدات خانواده شهدا و ایثارگران تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را به دنبال دارد.

قاسم نژاد بر ضرورت ارتقای جایگاه و منزل اجتماعی خانواده شهدا تاکید کرد و یادآور شد: خانواده شهدا و ایثارگران سروران و بزرگان جامعه هستند و باید برای آنها احترام زیادی قائل شویم.

 

image_2019_6_17-9_35_5_292_yRu

 

وی با بیان اینکه باید بتوانیم از ظرفیت خانواده شهدا در جهت ارتقای اهداف نظام بهره بگیریم افزود: نهادهایی چون آموزش و پرورش، دانشگاه ها و دستگاه های فرهنگی در این زمینه نقش بزرگی دارند و روحیه ایثار و شهادت باید همه گیر شود.

فرماندار فومن بر ضرورت نصب سردیس و یادمان سرداران شهید شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: درصورتی که طرحی در این زمینه مهیا شود آماده هستیم در کمیته برنامه ریزی منابع اعتباری آن را اختصاص دهیم.

قاسم نژاد با تاکید بر ملاقات مستمر با خانواده شهدا و ایثارگران یادآور شد: در سال جاری باید بر تعداد دیدارها اضافه شود و همچنین از خانواده شهدایی که در روستاها و مناطق دورافتاده نیزحضور دارند سرکشی شود.

فرماندار شهرستان فومن با اشاره به اهمیت جمع آوری خاطرات و اسناد مرتبط با شهدا و ایثارگران گفت: در این راستا باید از ظرفیت رسانه ها و خبرنگاران بهره گرفته شود.

//زلیخا صفری راسته کناری