صفیر گیلان؛به مناسبت فرا رسیدن هفته حمل ونقل، رانندگان راهداری، مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان به همراه جمعی از روسای ادارات و نیز روسای تشکلهای صنفی بخش حمل و نقل جاده ای استان با آیت ا… قربانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر رشت دیدار نمودند. مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای […]



صفیر گیلان؛به مناسبت فرا رسیدن هفته حمل ونقل، رانندگان راهداری، مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده ای گیلان به همراه جمعی از روسای ادارات و نیز روسای تشکلهای صنفی بخش حمل و نقل جاده ای استان با آیت ا… قربانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهر رشت دیدار نمودند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در این دیدار طی سخنانی  با اشاره به وجود بیش از ۱۱ هزار کیلومتر راه در استان گفت: ارزش سرمایه‌ای راه‌های گیلان ، ۲۳۶ هزار میلیارد ریال برآورد می گردد که جهت نگهداری بهینه از این راهها سالانه باید ۷۰۸ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یابد

این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان نمود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مسؤولیت نگهداری ۱۶ هزار دستگاه پل و ۱۵ دستگاه تونل به طول حدود شش کیلومتر راه به عهده دارد.

وی با بیان اینکه ۱۶۸ شرکت حمل کالا و ۱۲۶ شرکت جابه‌جایی مسافر در گیلان فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: دو شرکت حمل بین‌المللی کالا و یک شرکت بین‌المللی جابه‌جایی مسافر در استان مشغول فعالیت هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از فعالیت ۱۲ هزار و ۲۰۹ نفر راننده در استان خبر داد.

وی سپس با اشاره به نصب ۱۶ دستگاه دوربین در راه‌های شریانی گیلان در سال گذشته در محورهای استان گفت: تا پایان سال جاری نصب ۳۷ سامانه ثبت تخلفات رانندگی جدید در جاده‌های استان هدف‌گذاری شده ، که تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ضمن تاکید بر ضرورت ارتقای فرهنگ ترافیکی در استان افزود: امسال آموزش ارتقای فرهنگ ترافیکی در ۶۵ مدرسه گیلان هدف‌گذاری شده است.

نازک‌کار، آموزش قوانین عابر پیاده و موتورسیکلت سواران در ۵۰ روستای گیلان را از هدف‌گذاری‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در سال ۹۶ ذکر کرد و افزود: بیشترین تعداد تلفات جاده‌ای استان مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت‌سواران است‌.

وی از اعزام ۴۱ گروه راهداری به ۳۵۸ کیلومتر گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر گیلان خبر داد و بیان کرد: ۱۶ راهداری ثابت و ۹ راهداری سیار استان تجهیز شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با بیان اینکه ۲۷۴ دستگاه ماشین‌آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک با عمر مفید به طور متوسط ۲۶ سال به گردنه‌های برف‌گیر و سخت‌گذر استان اعزام شدند، تصریح کرد: در تلاشیم با نوسازی ناوگان عمر ماشین‌آلات راهداری استان را به ۱۵ سال کاهش دهیم.

در این دیدار آیت ا… قربانی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز طی سخنانی گفت: مدیران و مسئولان جامعه اسلامی باید رفع مشکلات مردم را توفیق الهی قلمداد کنند.

وی سپس با توصیه به مسئولان افزود: مسئولان نظام اسلامی هیچگاه نباید از مراجعه مردم و برآورده کردن خواسته های آنان خسته شوند و باید تمام توان خود را برای رفع حوایج مردم بکار می گیرند.

ایشان در ادامه با اشاره به مسؤولیتهای زیاد و  خطیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اظهار کرد: افراد در جامعه لازم و ملزوم همدیگر بوده و جامعه به قوانین راهنمایی و رانندگی، تخصص حوزه راهداری و رانندگان نیاز دارد.

آیت‌الله قربانی، ضمت تاکید مجدد بر این نکته که برطرف کردن نیاز مردم از نعمت‌های خداوند برای مسؤولان است و بیان کرد: بهترین مردم کسانی هستند که حاجت و گرفتاری جامعه را برطرف می‌کنند.