به گزارش صفیر گیلان؛ حسین اسماعیل پور ظهر امروز چهارشنبه ۹ اسفند ماه در نشست شورای اداری شهرستان باعنوان جلسه راهیان نور،تنظیم بازار و ستاد تسهیلات سفر  با اشاره به اینکه دشمن در تمام این سالها ناجوانمردانه برما و کشور عزیزمان تاخته گفت: مقابله و مقاومت با ظلم و نفاق در تمام سالهای پیروزی انقلاب […]

به گزارش صفیر گیلان؛ حسین اسماعیل پور ظهر امروز چهارشنبه ۹ اسفند ماه در نشست شورای اداری شهرستان باعنوان جلسه راهیان نور،تنظیم بازار و ستاد تسهیلات سفر  با اشاره به اینکه دشمن در تمام این سالها ناجوانمردانه برما و کشور عزیزمان تاخته گفت: مقابله و مقاومت با ظلم و نفاق در تمام سالهای پیروزی انقلاب همچنان ادامه داشته و دلیر مردانی چون سردار حجت نظری از  مادیات زندگی گذشتند  و برای حفظ کشور و انقلاب از هیچ چیز دریغ نکردند.

شهید نظری از سرمایه های این شهر است

وی شهید سردار حجت نظری را سرمایه این شهر خواند و گفت: او شهیدی بود که سر از تن جدا بود و امروز  حجت نظری فرزند همان شهید است.

فرماندار فومن خواستار توجه بیشتر مدیران به فرزندان شهدا شد و گفت: به ازای ساخت هر آلمان در این شهر عکس شهید نیز در ان فضا قرار بگیرد.

اسماعیل پور مقاومت شهدا را عامل شکل گیری فرهنگ اسلامی ،ایرانی خواند و گفت: امروز فرهنگ شعر و ادبیات،فرهنگ مقابله برای حفظ نیاز و فرهنگ دیپلماسی و غیره نشات گرفته از آن فرهنگ ایثار و شهادت است.

ایشان تاکید کرد؛ امروز برماست تا فرهنگ مقاومت و ایثار  را گوش زد کنیم و به مقوله های آن بپردازیم که یکی از آنها فرهنگ بازبینی و بازنگری  در جبهه هاست و آن راهیان نور است.

وی راهیان نور را بازدید ازمکانی دانست که تمام اتفاقات دوران دفاع مقدس در آنجا رخ داده و  نیاز است به راهیان نور  به عنوان کار فرهنگی پرداخته شود .

فرماندار فومن تاکید کرد؛تمام مدیران ادارات باید در جلسه راهیان نور حضور پیدا و به این کار فرهنگی در بخش اعتبارات کمک کنند.

وی خطاب به برخی ادارات چون برق،آب،گاز ، اوقاف و شهرداران و  … خواست تا هزینه بخشی از این کار را تقبل  کنندو

فرماندار فومن با بیان اینکه من با اصناف کاری ندارم و در جلسات هم ایشان را دعوت نمی کنم گفت: امروز این جایگاه و احترامی که بر ما می شود حاصل جانفشانی شهداست و باید خود وظیفه خودمان را بدانیم تا نام شهدا همیشه جاویدان بماند.

ستاد تسهیلات سفر با جدیت ورود کند

اسماعیل پور از فعالیت خوب شهردار فومن،ماسوله و ماکلوان از زمان  ورودشان تقدیر کرد و گفت: من بخاطر فعالیت خوب شهردار ماکلوان اولین روز دهه فجر را از شهر ماسوله و با گلباران مزار شهدای گمنام شروع کردم.

فرماندار فومن از گرفتن مجوز چهار بانده کردن جاده شهر ماکلوان خبر داد و گفت: با اغاز این پروژه  بسیاری از مشکلات منطقه حل خواهد شد.

ایشان از آغاز طرح بزرگ پارک جنگلی ماکلوان(مالوان) خبر داد و گفت: از دانشگاه گیلان و معماری برای طراحی این پارک ورود کردند و ما نیز این کار را با جدیت دنبال و از دانشگاه و دانشجو و سرمایه گذار استقبال می کنیم.

اسماعیل پور با اشاره به اینکه علارغم کاهش قیمت دلار سفر خارجی هم کاهش خواهد یافت گفت: امسال نسبت به سال گذشته ما شاهد حضور گردشگران و مسافران بیشتری در شهر فومن خواهیم بود.

وی از رییس میراث فرهنگی  و گردشگری شهرستان خواست تا کتابچه نوروزی را از شهرستان فومن تهیه کند تا مسافران بیشتر با شهر فومن و مناطق و سوغات آن اشنا شوند.

فرماندار فومن از زحمات فرماندهی سپاه ناحیه فومن در برقراری امنیت با همکاری اطلاعات و نیروی انتظامی تقدیر نمود و گفت:ما در این شهر مسافران خارجی داریم که برقراری امنیت و ارامش برای آنها برای ما مهم است.

اسماعیل پور خواستار شد تا تامین سوخت شهرک تاریخی ماسوله در این ایام شد و گفت: در ایام نوروز ما در این شهرستانهیچ گونه افزایش قیمت را نخواهیم داشت.

بحران ترافیکی فومن حاصل بازاریان شهرستان است

ایشان مشکلات ترافیکی شهرستان را یک بحران دانست و گفت: این بحران ترافیکی حاصل بازاریان است و باید فرهنگ سازی در این زمینه انجام گیرد.

وی در بخش عمرانی به آسفالت راهها اشاره و گفت: به نسبت عمر ۲ و نیم ساله دولت تدبیر و امید ما ۱۹ روستا را اسفالت و راه ارتباطی ماجلان به ماسوله را در حوزه گیلان زیر سازی و بخشی را آسفالت داشتیم.

اسماعیل پور خطاب به رییس آب و فاضلاب روستایی شهرستان فومن مشکلات آب اشامیدنی  را تذکر و افزود:۴۲ روستا در شهرستان فومن فاقد آب اشامیدنی است در حالی که شهرستان فومن تامین کننده آب اشامیدنی شهرهای گیلان است.

نماینده دولت تدبیر و امید در فومن نداشتن آب شرب سالم در روستاهای شهرستان را توهین به مردم شهرستان خواند و گفت: آب و فاضلاب روستایی باید با جدیت ورود کند.

فرماندار فومن خواستار اجرای برنامه ها در این شهرستان با برنامه ریزی و هماهنگی و وحدت و یکدلی شد و گفت: اجرای تعداد زیادی برنامه که فاقد اثر گذاری باشد ارزشی ندارد .

ایشان به اجرای برنامه های فرهنگی برای شخصیت های شهرستان که با حضور افراد سر شناس انجام شده اشاره و افزود: کیومرث صابری بزرگترین طنز پردازی بود که در طنز مودب  بود و ناز است مسئولان برای پاس داشت یاد چنین بزرگانی از خودشان مایه بگذارند و فقط به انتبارات تکیه نکنند.

فرماندار فومن خواستار شد تا بنیاد مسکن و منابع طبیعی و محیط زیست یک بازنگری در نقشه هایشان داشته باشند تا ما شاهد خروج روستائیان از روستاها نباشیم و روستاها مکانی برای زندگی از ما بهتران نباشد.

فرماندار فومن از در این جلسه از برخی حاضران پرسیدند ما در این شهر اداره ورزش داریم یانه؟من که بارها به اداره ورزش رفتم رییس در این اداره ندیدم و این حاصل نگاهای چند سوء در شهرستان است و باید از دخالت های بی جا وغیر اصولی و  سیاسی در این شهرستان برخورد جدی صورت گیرد./زلیخا صفری