معرفی شهید شاخص بسیج دانش آموزی گیلان در سال 1402،

از روستای آل بویه املش تا شهادت در عملیات فتح‌المبین با ترفند رفتن به خانه خواهر

  پرینت
از روستای آل بویه املش تا شهادت در عملیات فتح‌المبین با ترفند رفتن به خانه خواهر
شناسه خبر : 74306 | تاریخ انتشار : 02 آبان 1402 - 15:18 | 230 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

اختصاصی/صفیر گیلان؛حبیب زاده گفت: در خرمشهرا وقتی شهید دور برش را نگاه می کند و فرمانده از وی سوال می پرسند که تو مگه منزل خواهرت نمی روی و شهید در جواب می گوید نه من آمدم تا با دشمن بجنگم و راز جبهه امدن خود را فاش می کند.. 

اختصاصی/صفیر گیلان : رییس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان در گفتگو با خبرنگار این رسانه  با اشاره به شجاعت و رشادت ۳۶ هزار شهید دانش آموز  بسیجی در جبهه های نبرد حق علیه باطل، گفت: به پاس مجاهدت‌ها و رشادت های شهیدان و به منظور ترویج فرهنگ و تفکر ایثار و شهادت در میان اقشار مختلف جامعه، هرساله تعدادی از شهدا به عنوان شهید شاخص معرفی می شوند.

وی تصریح کرد؛ امسال، شهید جمشید داداشی از روستای آل بویه املش بخش رانکو  شهید شاخص معرفی شدند زیرا  این شهید جز شهدای خردسال دفاع مقدس محسوب می شود زیرا ایشان فقط ۱۲ سال و ۸ ماه سن داشتند .

حبی بزاده تاکید کرد؛ یادواره شهید شاخص دانش آموز گیلان،شهید  جمشید داداشی و ۶۲۰ شهید دانش آموز استان به میزبانی املش در هفته بسیج دانش آموزی برگزار می‌شود.

این مسئول افزود:روزخوش در تشریح رشادت های این شهید بیان کرد: زندگی این شهیدشاخص به  سن پایین و اینکه این شهید ۷۰ کیلومتر از روستای آل بویه را پیاده تا املش می آمدند و در این فاصله یک شب در جنگل می خوابد تا به املش برسد خواند و گفت: این شهید با سن کم سوار اتوبوس می شود تا به تهران  می رسد و آنجا با بسیج تهران سوار قطار رزمندگان می شود و وقتی می پرسند کجا می خواهی بروی می گوید پیش خواهرم که در خرمشهر زندگی میکند و گروه اجازه می دهد که این جوان تا خرمشهر برسد.

حبیب زاده گفت: در خرمشهرا وقتی شهید دور برش را نگاه می کند و فرمانده از وی سوال می پرسند که تو مگه منزل خواهرت نمی روی و شهید در جواب می گوید نه من آمدم تا با دشمن بجنگم و راز جبهه امدن خود را فاش می کند..

وی اظهار کرد: جمشید داداشی بویه،  در نخستین روز‌های جنگ تحمیلی، کیف و کتاب و مدرسه را رها کرد تا در جبهه‌ها، مشق عشق را تمرین کندو در یکی از کتاب هایش با خطی خوش نوشته بود: «در کربلا شهید خواهم شد».

رییس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان افزود:این نوجوانی ۱۲ ساله از املش که حضورش در جبهه‌ها زبانزد فرماندهان دفاع مقدس بود با گذشت ۴ دهه از شهادتش، چراغ راه نسل‌های بعدی اش شده است.

رییس سازمان بسیج دانش آموزی سپاه قدس گیلان در خصوص تعداد شهدای دانش آموز گیلان تصریح کرد: بنا به آمار بنیاد شهید استان دارای ۶۳۰ شهید و بر اساس آمار آموزش و پرورش ۸۵۰ شهید دانش آموز در استان ثبت شده است که این تفاوت آمار به دلیل شهدای دانش آموزی است که تحصیل را ترک کرده و به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شتافته بودند؛ اما پس از چند سال در جبهه‌ها تحصیل خود را ادامه داده و در همان زمان به درجه رفیع شهادت رسیدند.

شهید جمشید داداشی، متولد ۱۳۴۸ در روستای بویه رانکوه شهرستان املش است که در تاریخ ۲/۱/۱۳۶۱ در عملیات فتح المبین به فیض شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای املش آرام گرفت.

وی  از شهدای نوجوان و گمنامی است که در نهایت کم سن و سالی داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شد.

 

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری راسته کناری
برچسب ها
نوشته های مشابه
جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی در حوزه نظارت گمرکات استان گیلان برگزار شد
آموزش و فرهنگسازی در مدارس، آینده‌ای روشن را برای ما رقم خواهد زد
رفع خاموشی های ناشی از حریق واحد های مسکونی و تجاری دهستان امام زاده ابراهیم شفت با سرعت در حال انجام است
پدر شهید ابراهیم عبدی از پیر خادمان اهل بیت(ع) آسمانی شد
آتش سوزی مهیب در تنها شهرک چوبی زیارتی ایران/صدها باب مغازه طعمه حریق شد
شهرک چوبی امامزاده ابراهیم شفت در شعله های آتش
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.