اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ نصرتی از جایگزینی خیابان در کنار پیاده راه فرهنگی خبر داد و گفت:کارنامه فعلی شهر رشت خالی از جاذبه ی تولید و اشتغال و پویایی است اولین نشست خبری دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت در تالار گفتگوی شهرداری رشت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد. فاطمه قدیمی در ابتدای این جلسه […]

اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/ نصرتی از جایگزینی خیابان در کنار پیاده راه فرهنگی خبر داد و گفت:کارنامه فعلی شهر رشت خالی از جاذبه ی تولید و اشتغال و پویایی است

اولین نشست خبری دکتر مسعود نصرتی شهردار رشت در تالار گفتگوی شهرداری رشت با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

فاطمه قدیمی در ابتدای این جلسه ضمن خیر مقدم به اصحاب رسانه ، نسبت به برداشتن گام هایی موثر در راستای توسعه شهر با همراهی اصحاب رسانه و اقدامات مدیریت شهری ابراز امیدواری کرد.

اختصاصی صفیر گیلان؛ در اولین نشست خبری شهردار رشت دکتر نصرتی در جمع خبرنگاران نشریات و پایگاههای خبری و خبرگزاریها  و…با اشاره به اینکه مطمئنا مشکلاتی از قبل بوده و با رها از زبان شما  از مدیریت شهری سوال شده و پاسخ نیز گرفتید گفت: من انتظار دارم انچه خواسته مردم رشت است توسط شماخبرنگاران به ما انتقال داده شود.

نصرتی انتظارات را در مقیاس متفاوت خواند و گفت: برخی انتظارات از مدیریت شهری به روز  و کوتاه مدت است و برخی انتظارات بلند مدت برای ارتقاء شهر رشت که مدیریت شهری و به همه ی مسئولان استانی و حوزه دیگر وابسته است.

شهردار رشت خبرنگاران را پل ارتباطی و راویان مطالبات و حقوق به حقه مردم و انتقال دهندگان دو سویه خواند و گفت:نمی توان حقوق شهروندان را یک سویه اجرایی و انجام داد.

.

وی  اظهار کرد: این حضور پر رنگ شما که من خیر مقدم ویژه خدمت همهی شما دارم نشانه همراهی و همدلی رسانه با ماست و امیدوارم با همراهی شما مسیری متفاوت طراحی و دغدغه شهروندان با توانایی تخصصی شما مرتفع شود.

نصرتی  از  وظایف شهرداری انجام کارهای روزانه روی زمین مانده  و برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت  خواند و افزود:باید برنامه ریزی هایمان به روز  و از نگاه توسعه محوری باشد.

نصرتی خواستار طرح سوالات از خبرنگاران شد و گفت:مطالبات درست مطرح و موضوعات حاکمیتی و دولتی مطرح و لحظه به لحظه کنار هم باشیم!!!

شهردار رشت خواستار درج مطالب را به گونهای خواست تا به گوش شهروند برسد و همراه با دغدغه و جلب نطر کردن  و با حساسیتها  و تخصصی باشد تا گوش خراش شود.

وی خبرهای عادی و بدور از حساسیت در اطلاع رسانی را  جالب ندانست و گفت: عادب بودن خبرها امروز به فراوانی دیده می شود.

شهردار رشت شهر رشت را با قابلیتهای فراوان خواند و گفت: برای بهره بری بهتر از قابلیتها نیاز است همه  ی شهروندان با عزم و همت  و جدیت ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم در کمتر از ۲۰ روزی که امدیم پاسخگوی همه ی مطالبات مردمی و شهروند باشیم اظهار کرد؛ من باگذشته کاری ندارم چون پرداختن به گذشته  باعث از بین رفتن وقت و برنامه ها می شود

وی تصریح کرد؛ اگر چه ناملایمات و مشکلات روبروی ماست  ولی من فقط به آینده  فکر می کنم پس وظایف یکدیگر را بدانیم و کار ها را پیش ببریم.

وی از بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی شهرداری  رشت خبر داد و گفت:با داشتن این  مشکلات باید بدانیم که چگونه حرکت کنیم تا شهری که متعلق به ماست را به جایگااه برسانیم.

 وی شهر رشت را تاسیس سال ۱۳۵۵ خواند و گفت: در آن سال شهر رشت در جمع شهرهای ایران دارای رتبه پنجم شهر توسعه یافته قلمداد شد.

 وی جایگاه شهر رشت را در سال ۹۵ در مولفه بازنگری در جایگاه ۲۶ خواند و گفت: شهری با تالاب عینک و دو رودخانه  امروز باید صاحب جایگاه بهتری می بود.

 نصرتی به بودجه اختصاص یافته ۳۹۲ میلیارد تومانی که از این مقدار بخشی هزینه جاری است اشاره و افزود: با بدهی ۷۳۰ میلیارد تومانی اگر با همان تراز و شیوه پیش برویم چند سال باید هیچ کاری انجام ندهیم تا بدهی پرداخت شود.

شهردار رشت رسانه های گیلان را متنوع و با شرایط خاص ارائه خبر و گزارش خوااند و گفت:امروز اگر حقوق پرسنل پرداخت نشود در کمتر از دقیقه همه اطلاع دارند .

 نصرتی شهر رشت را شهری جذاب و با امادگی کامل برای سرمایه گذاری و اقتصادی خواند و تاکید کرد:اول باید حداقل ها برای پرسنل شهرداری مهیا شود تا پرسنل طوری حرکت کند  که اطمینان شهروند را جلب نماید.

 وی خواستار تغییر شیوه ها و روش های گذشته شد و گفت: مثبت یا منفی نگاه کردن و تغییر سیاست و بازنگری از شیوه کاری ماست.

وی کارنامه فعلی شهر رشت را خالی از جاذبه ی تولید و اشتغال و پویایی دید و گفت: طوری حرکت کنیم و همدیگر را حمایت تا این شهر به مقصد گردشگری برسد.

 نصرتی خواستار شد تا به برنامه ها و تدارکات با علم و اگاهی  واکنش مثبتو منفی نشان دهیم   و نظر مااین است تا شهر به مقصد گردشگری برسد و با رسیدن به این مقصد ما هتل ،پارک،بازارجه و … نیاز داریم..

 وی بازنگری در شهرها را لازمه هر شهر خواند و گفت: ما صاحب پیاده راه هستیم و نیاز است این پیاده راه بازرسی و بازنگری  و نقاط ضعف دیده شود.

 نصرتی از جایگزینی خیابان در کنار پیاده راه فرهنگی خبر داد و گفت: با ایجاد خیابان ۱۲ خیابان همجوار پیاده راه از زیر بار ترافیکی نجات پیدا می کند.

 .

 وی بازنگری در مورد حمل و نقل و بی ارتی و … را نیاز شهر رشت خواند و گفت: در جهان هم اینگونه است و یک پروژه بارها مورد  بازنگری و طرح ارتقاء پیدا می کند.

شهردار رشت تصریح کرد در ارمان  شهر اگر کسی با هر نوع معلولیت و محدودیت نتواند از شهر خدمات بگیرد شهر معلول است و شهر معلول باید بازنگری شود.

وی خواستار پرداخت عوارض از طرف برخی شهروندان شد و گفت: قرار نیست حقوق  ۷۰۰ هزار نفر جمعیت پیش ۵ هزار نفر باشد.

زباله

شهردار رشت به مشکلات سراوان و حوزه زباله اشاره و افزود: روزی ۱۱۰۰ تن زباله در سراوان تخلیه می شود که ۶۰۰ تن برای شهر رشت و ما بقی برای شهرها ی اطراف است.

 وی حل نشدن مشکلات و موضلات سراوان را در نتیجه داشتن ورودی با بوی بد برای گیلان و رشت خواند و گفت:این نیازمند عزم استانی است.

 وی از داشتن سایت  و کارخانه آسفالت برای شهر رشت که یک سایت تعطیل است خبر داد و گفت: کارخانه اسفالت رشت باید به جایی برسد که فروش اسفالت به شهرهای همجوار  را داشته باشد.

نصرتی با اشاره به اینکه تالاب رشت باید احیاء شود گفت: برای تالاب قرار نیست ما سوپر من پروری داشته باشیم ما با احترامی که برای تشکیلات دولتی قائل هستیم برنامه ریزی و کار را در تالاب اغاز می کنیم.

 شهردار رشت در مورد دو رودخانه زر جوب و گوهر رور گفت: شهرداری متولی و مدعی نیست که فاضلاب را در این رودخانه حل و فصل کند انتظارات اجتماعی باید همراه این باشد.

ایشان در خصوص تغییرات در مدیریت و مجموعه شهرداری گفت:مدیران و پرسنل همه مهم و محترمند و من از آنها برنامه خواستم و پای کار بودن پس شرایطی فراهم کنند تا ما به انها اطمینان کنیم.

وی شرایط مدیریت شهری را که امروز تحت الشعاء قرار گرفته یکی از مشکلات خواند و گفت: مدیران  جایگاه پاسخگویی خود را تقویت کنند  و من از هیچ ظرفیتی غفلت نمی کنم.

شهردار رشت با بیان اینکه با شورا توافق کردیم تا مدیرانی که بر اساس شایستگی ،تجربه ،تخصص و پای کار بودن خط قرمز شهردار هست گفت: جایگاه شورا محترم و مشخص است و حوزه مدیریت شهری هم در قانون شفاف  پس با اتحاد در کنار هم باشیم ولی در کارهای هم ورود نکنیم .

 

وی ادامه داد : برای شروع کار جدید و پرداخت بدهی ها نیاز به وصول مطالبات است و ارزشمند خواهد بود به احترام ارتقای شهر رشت و رساندن رشت به مقصد گردشگری نیاز به ابزار قانونی برای وصول مطالباتمان نداشته باشیم و همراهی بیشتری ببینیم.

 

مسعود نصرتی با اشاره به بازنگری در طرح تفصیلی و ایجاد انگیزه در صنعت گردشگری و ساخت ساز گفت: جلسات مختلف برگزار شده است و بخشنامه هایی ابلاغ شده است و در آینده نزدیک شرایط مهیا تری خواهیم داشت و شاهد رونق اقتصادی خواهیم بود.

شهردار رشت خاطرنشان کرد : ۱۷ پروژه سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است و امروز قرار داد هتل ۵ ستاره در بوستان ملت امضا شده است. این شهر صاحب ۳۶ میلیون گردشگر سالانه است و جذابیت و آینده خوبی در این شهر وجود دارد.

وی شایسته سالاری و ۱۵ ساعت کار مفید را ملاک کاری خود دانست و گفت: ما جلسه کار گروه رسانه را تشکیل خواهیم داد پس به ما فرصت بدهید.

وی تاکید کرد اصحاب رسانه با شهامت و درایت پل ارتباطی شهروند با ما باشند و شهر متعلق به شماست و شماها جزء خواص شهر هستید..