به گزارش صفیر گیلان؛محمد اکبرزاده در جلسه کمیته تخصصی بوم‌گردی و مجتمع خدمات بین‌راهی استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به سی ونهمین سالروز افتتاح حسای ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: شناسایی متقاضیان فعالیت در حوزه بوم‌گردی از یکم اسفند سال گذشته آغاز شد. مدیرکل‌ بنیاد مسکن […]

به گزارش صفیر گیلان؛محمد اکبرزاده در جلسه کمیته تخصصی بوم‌گردی و مجتمع خدمات بین‌راهی استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به سی ونهمین سالروز افتتاح حسای ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) و تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: شناسایی متقاضیان فعالیت در حوزه بوم‌گردی از یکم اسفند سال گذشته آغاز شد.

مدیرکل‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان با اشاره به برگزاری ۵۸ جلسه شهرستانی و ۱۳ جلسه استانی در راستای شناسایی متقاضیان فعالیت در حوزه بوم‌گردی  در ۱۳۰ روستای هدف گردشگری گفت: تاکنون هزار و ۳۳۵ متقاضی برای فعالیت در این حوزه شناسایی شده‌اند.

اکبرزاده با بیان اینکه احداث ۵ هزار واحد بوم گردی در دستور کار قرار گرفته است خاطرنشان کرد: این طرح‌ها در مجموع در ۴۹۶ روستا در سراسر استان گیلان اجرا می‌شود.

وی با اعلام اینکه متقاضیان فعالیت در حوزه بوم گردی در دو گروه “احداث واحدهای بومگردی جدید” و “ترمیم و احیای واحدهای قدیمی” تقسیم‌بندی شده‌اند افزود: تاکنون ۵۶۸ تقاضا برای احداث واحدهای بومگردی جدید و ۲۰۲ تقاضا برای ترمیم و احیای واحدهای قدیمی ثبت شده است.

مدیرکل‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: تاکنون در مجموع ۷۷۰ درخواست برای فعالیت در حوزه احداث واحد‌های بومگردی به این سازمان ارائه شده  که در حال آسیب شناسی است.

اکبرزاده با اشاره به اینکه ما  در تقاضاها به دنبال متقاضی موثر هستیم گفت:اولین چالشی که در این حوزه با آن مواجه ستیم باز آموزی مجدد که بر عهده دهیاران است و مسئله دوم  اینکه  از ۷۷۰ درخواست ارائه شده تاکنون فقط با ۷۰ درخواست موافقت شده است.

وی این مشکل را  در مکانهایی دانست که فضا و مکانی را که معرفی کرده یا متسرفی است و یا زمین ابا و اجدادی که تکالیف آنها مشحص نیست./زلیخا صفری راسته کناری