صفیر گیلان؛پارسایی سامانه شبکه شاد را در بستر همراه اول برای کلیه دانش آموزان گیلانی رایگان خواند و گفت:با توجه به تصمیمات استانی برخی مدارس که دانش آموز کمتری دارند  به صورت حضوری نیز دایر می شود.

اختصاصی/صفیر گیلان؛جلسه بررسی موانع و مشکلات پروژه های شهرستان شفت با حضور بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های شفت و فومن در مجلس شورای اسلامی ،صابر معاونت عمرانی استاندار ، چراغی فرماندار شفت ، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان و مدیر مخابرات منطقه گیلان و  مدیران کل توزیع برق،راه و شهر سازی،اب منطقه،منابع طبیعی،محیط زیست ،بنیاد مسکن،حمل و نقل و برق منطقه استان گیلان برگزار شد.

علیرضا پارسایی مدیریت مخابرات منطقه نیز گزارشی از شاخص های ارتباطی، پروژه های توسعه شبکه تلفن ثابت و اینترنت ، برنامه های در دست اجرا از جمله گزارش پروژه فاز ۸ ارتباطات سیار و نقاط مربوط به آن ، اجرای طرح فیبر نوری (FTTH) جهت مشترکین خانگی و تجاری برای استفاده اینترنت پرسرعت و اقدامات انجام شده پیرامون مسائل و مشکلات پیش روی توسعه شبکه ارائه نمود.

پارسایی ازپروزه های سایت جدید مخابراتی در منطقه شالده و ارتقاء تکنولوژی بداب و امامزاده ابراهیم و سیاهمزگی در  این شهرستان خبر داد و گفت: به زودی در شت ارتقاء سایت ها و اینترنت فورجی را فراهم خواهیم کرد.

وی مهمترین مشکل شهرستان را عدم تخصیص اعتبارات خواند و گفت:عدم منابع باعث شده تا ما در منطقه چنار رودخان منتظر دستور وزیر برای تخصیص اعتبار ۲ و نیم میلیارد تومانی باشیم.

مدیریت مخابرات منطقه گیلان مهمترین چالش حوزه مخابرات را سرقت سیم خواند و گفت: رونق سرقت سیم مسی تلفن در شهرستان  باعث مشکلات در توسعه تلفن ثابت و عقب ماندگی اینترنت و … است.

وی از ارتقاء سایت مخابراتی در روستاههای لیفکو ،لاقان،چماچا ،ویسرود،خرطوم،چوبر،و …. خبر داد و گفت:در شهرستان ۲۶ نقطه شناسایی  شده که ۱۴ نقطه ارتقاء اینترنت  انجام شده و دیگر نقاط نیز تدریجی  انجام می شود.

پارسایی سامانه شبکه شاد را در بستر همراه اول برای کلیه دانش آموزان گیلانی رایگان خواند و گفت:با توجه به تصمیمات استانی برخی مدارس که دانش آموز کمتری دارند  به صورت حضوری نیز دایر می شود.

ابراهیم چراغی فرماندار شفت قطعی تلفن ثابت و همراه را یک مشکل اساسی خواند و گفت ؛ در سال گذشته تعدادی از دانش آموزان شهرستان به شبکه شاد وصل نشدند و امیدوارم مشکلات تلفن و اینترنت شهرستان ویژه دیده شود.
ابراهیم چراغی اظهار کرد: متاسفانه عدم ثبات قیمت در بازار مشکلاتی را برای اجرای پروژه‌ها در پی داشته و باعث ایجاد مشکلاتی برای دستگاه‌های اجرایی شده است.
در ادامه جلسه بهروزی فر نماینده محترم مردم شهرستان های فومن و شفت خواستار شد: تا دولت با نگاه ویژه به شهرستان توجه کند زیرا شهرستان شفت جز شهرستان کم برخوردار کشور و اولین شهرستان کمتر توسعه یافته استان گیلان است.
فرزاد توکلی ادامه داد: ضعف آنتن دهی تلفن همراه و سرعت پایین اینترنت در برخی از مناطق روستایی به این خاطر بوده که این روستاها در پوشش تعهد هیچ کدام از اپراتورهای تلفن همراه نبوده ، در صورتی که تعداد زیادی سایت آماده احداث داریم که به علت ممانعت مردمی قابل اجرا نبوده و به همین منظور نمی توان انتظار داشت که در تمامی نقاط وضعیت مناسب باشد.

 

  • نویسنده : زلیخا صفری راسته کناری