اختصاصی/صفیر گیلان؛عظیم بلبل آبادی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شفت که در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به مدیریت درست در مصرف برق اشاره و افزود :در تابستان اوج مصرف را داریم و نیاز دیدیم تا  امروز برای شفاف سازی مصدی اوقات شما بشویم. وی اصلی ترین و مهمترین اهداف شرکت برق و […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛عظیم بلبل آبادی عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری شفت که در سالن میرزای شفتی فرمانداری این شهرستان برگزار شد با اشاره به مدیریت درست در مصرف برق اشاره و افزود :در تابستان اوج مصرف را داریم و نیاز دیدیم تا  امروز برای شفاف سازی مصدی اوقات شما بشویم.
وی اصلی ترین و مهمترین اهداف شرکت برق و توانیرو را اصلاح الگو مصرف خواند و گفت:تغییر رفتار مصرف و مدیریت مصرف انرژی است.
ایشان کشور ایران را سرشار از منابع چون نفت ،گاز و … خواند و گفت:با این منابع غنی مشکلی برای سوخت نیروگاه متصور نیست ولی منابع سوخت فسیلی محدود است.

و ی مهمترین معایب سوخت فسیلی را مسائل زیست محیطی خواند و گفت:این مسائل محیطی و الایندگی مهمترین معایب انرژی است، مضاف بر اینکه این سوخت مهدود است.

بلبل ابادی به انرزی خورشیدی بادی و … اشاره و افزود،انرژی های تجدید پذیر در کل کره زمین مهدود است.
مدیر عامل برق منطقه ای تاکید کرد؛انرژی مهدود را نباید بی مهابا مصرف کرد و این نه اینکه برق مصرف نکنیم بلکه به میزان لازم وباید مصرف شود.

ایشان استفاده صحیح ، درست ،بهینه و هوشمندانه را خواستار شد و گفت:با راهکارهای ساده و اولیه و بدون هزینه  می توان یک مصرف خوب را برای کمک به اقتصاد خانواده داشته باشیم.
ایشان مصرف بهینه را تاثیر گذار در اقتصاد ملی دانست و گفت:این مصرف هم کاهش هزینه و هم تاثیرات ملی را رقم می زند.

بلبل ابادی در خصوص مسائل سرمایشی و پیک مصرف تابستان گفت درجه کلر بین ۲۴تا۲۶درجه تنظیم و این حرکت کوچک می تواند برنامه مصرفی را کاهش دهد و به ماندگاری سیستم نیز کمک کند.

ایشان ایجاد سایه بان را برای سیستم سرمایشی اثر گذار خواند و گفت:نیاز است تا برای رفاع حال مشترکین و نفی آنان ورود کنیم.

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان با اشاره به اینکه برای اینکه ۱۰۰۰ مگا وات برق از شبکه و نیروگاه توزیع شود ۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری لازم است افزود: صنعت برق صنعت هزینه بر است و برای مهیا بودن برق مشترکان سرمایه گذاری بیشتر نیاز است.

مهندس بلبل آبادی به بحث پیک سایی اشاره و افزود: با روش پیک سایی می توان  هم در مصرف برق صرفه جویی و هم قله و اوج مصرف را تغییر داد و این نیاز است تا در شبکه اتفاق بیافتد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز کشورهای پیشرفته هیچ مشکل و محدودیتی ندارند گفت: می توان با رعایت کردن در مصرف از حدر رفت جلوگیری کرد.

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان خواستار شد تا در مصرف انرژی همه کمک کنند تا با مدیریت کاهش مصرف را داشته باشیم  و با افکار اینکه اگر هر مشترک یک لامپ اضافی را خاموش کند چه اثری دارد.

مهندس بلبل آبادی به یک میلیون ۴۰۰ هزار مشترک در گیلان اشاره و افزود: از ۳۰ میلون مشترک کشور با این روش ۳ هزار مگا وات صرفه جویی و مشکل تابستان حل می شود.

مدیر عامل برق منطقه ای گیلان تصریح کرد؛ در تولید انرژی در گیلان مشکلی نداریم  ولی  کمبود تولید در سطح کشور باعث ضعف و خاموشی می شود.

ایشان به مرکز خودکار دیسپاچینگ اشاره و افزود: این مرکز اجازه نمی دهد تا میزان مصرف از تولید پیشی بگیرد.

مهندس بلبل آبادی بیشترین میزان مصرف را از ۱۲ ظهر خواند و گفت: ۴۶ درصد مصارف خانگی در پیک تابستان و نزدیک به ۱۸۳۵ مگا وات است که این مصرف در زمستان ۸۰۰ مگا وات می باشد.

وی با بیان به اینکه  در شهرستان شفت ظرفیت برق دو برابر شده گفت: صنایع گیلان تنها ۱۷ درصد برق تولیدی در استان را مصرف می‌کنند.

//زلیخا صفری راسته کناری