نامزد نمایندگی مجلس در انزلی:

اعتماد، عنصر اجتماعی گمشده در کشور /گردشگری دریایی را به جاذبه ای ماندگار برای بندر انزلی تبدیل کنیم/رسانه به معنای واقعی فرصت کار ندارند!!

  پرینت
اعتماد، عنصر اجتماعی گمشده در کشور /گردشگری دریایی را به جاذبه ای ماندگار برای بندر انزلی تبدیل کنیم/رسانه به معنای واقعی فرصت کار ندارند!!
شناسه خبر : 77877 | تاریخ انتشار : 03 اسفند 1402 - 21:50 | 58 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

صفیر گیلان/حق شناس اضافه کرد: در بخش گردشگری دریایی این شهرستان می تواند مانند مسیر دریایی قشم، هرمز بندرعباس با ایجاد مسیر بین بنادر انزلی و کاسپین در منطقه آزاد انزلی جاذبه بسیاری برای مردم گیلان و ایران ایجاد کند و مردم ۶ مایل در دریا را با استفاده از کشتی های تفریحی تردد کنند، این جاذبه گردشگری برای انزلی ماندگار خواهد بود

وی عنوان کرد: به عنوان معترض و منتقد شاید قادر به تغییر وضع موجود نباشم اما می‌توانم مسائل را از تریبون مجلس بیان و پیگیری کنم که این خود می‌تواند سطح مطالبات را از این تریبون افزایش دهد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخاباتی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش میل به مهاجرت در میان ایرانیان و مردم گیلان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته هشت میلیون نفر از نابغه‌ترین فرزندان ایران معادل جمعیت کشورهای قطر، امارات و بحرین از ایران مهاجرت کرده اند و این مربوط به امروز و دیروز نیست بلکه اکنون در مدارس دوره های متوسطه کشور دانش آموزان دو سال آخر دبیرستان را در کشور ترکیه می‌گذرانند تا پذیرش آنها در سایر کشورها با آسانی بیشتری انجام شود.

وی با بیان اینکه این امر تنها یک مهاجرت ساده نیست بلکه همزمان با آن انتقال ژن نیز اتفاق افتاده است، تاکید کرد: اگر شرایط موجود حفظ شود و بانیان وضع موجود بمانند دوباره شاهد مهاجرت مردم کشور خواهید بود، راه حل آن تغییر وضعیت موجود است چون آیندگان ما را داوری خواهند کرد.

حق شناس به ردصلاحیت خود برای نامزدی در انتخابات دو دور گذشته مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: اکنون با هجمه های گروه‌های موافق و مخالف روبه رو هستم؛ در مواقع بحران سهل‌ترین کار کنار کشیدن از وضعیت موجود است ولی در بحران های سیاسی سخت‌ترین تصمیم ماندن و ادامه دادن است، این موضوع برای کسی که دو بار رد صلاحیت را تجربه کرده است با رزومه مدیریتی به عنوان استاندار و اقدامات فرهنگی و نیز چاپ و انتشار دو هزار و ۲۰۰ یادداشت اقتصادی کار آسانی نیست، احساس خطر کرده و پا به میدان گذاشته‌ام.

وی در ادامه با بیان اینکه رسانه ها رکن چهارم دموکراسی هستند، افزود: اگر در ایران رسانه ها به معنای واقعی فرصت کار پیدا می کردند بسیاری از آسیب های اجتماعی و بی اعتمادی از میان می رفت یا کاهش می یافت.

حق شناس گفت: رسانه ها کم خرج ترین نهادها در بیان انتقاد هستند و بی توقع ترین سربازان این عرصه نیز به شمار می روند و از دیگر سو به صورت واقعی وارد میدان شده و مطالبات مردم را با ارزان‌ترین شیوه و ابزار اطلاع رسانی می‌کنند.

وی عنوان کرد: اگر عقلای قوم می‌خواستند بستری ارزان برای اخبار و اطلاعات داشته باشند با مطالعه رسانه می توانستند به این اطلاعات دست یابند و نیازهای واقعی مردم را بشناسند.

وی به عنوان نامزد نمایندگی مجلس از حوزه انزلی دغدغه های خود برای رفع مشکلات مردم این دیار را رسیدگی به حل مشکل تالاب انزلی، حل مساله زمین‌های مردم روستاهای حاشیه منطقه آزاد انزلی، کمبودهای بخش زیرساخت‌های فرهنگی مانند سینما و بهره گیری بیشتر از پتانسیل اقتصاد دریامحور اعلام کرد.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد آلودگی دریای خزر از سوی سایر کشورهای حاشیه آن انجام می شود، گفت: کمتر از پنج درصد این آلودگی ها از سوی ایران است.

وی تصریح کرد: دریا تنها متعلق به مردم انزلی و گیلان نیست بلکه همه مردم ایران باید از این موهبت الهی برخوردار شوند؛ ۲۰ کشور توسعه یافته جهان در کنار دریا واقع شده اند و از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی خود بهره می گیرند، ما نیز برای رسیدن به توسعه پایدار باید به سمت اقتصاد دریا پایه حرکت کنیم.

حق شناس با اشاره به افزایش تعداد کشتی‌های ترددی زیر پرچم ایران در دریای خزر گفت: بیش از ۵۰ درصد از ۶۸ کشتی زیر پرچم ایران که در دریای خزر تردد دارند متعلق به مردم شهرستان بندرانزلی است.

وی همچنین در زمینه ظرفیت ها و توانمندی های ورزشی این شهرستان گفت: تعداد ورزشکاران و مدال‌آوران شهر انزلی معادل ۱۵ استان کشور است، باید زیرساخت‌های ورزشی شهرستان تقویت شود ضمن آنکه پنج درصد درآمد مناطق آزاد برای مناطق همجوار است و از این طریق می توان ضمن ارتقا زیرساخت ها، بسیاری از تیم های انزلی و گیلان را تقویت کرد.

حق شناس در ادامه عملکرد مناطق آزاد کشور را مورد بررسی قرار داد و افزود: تنها منطقه آزاد کشور که در بخش گردشگری نسبت به سایر مناطق آزاد کشور عملکرد بهتری داشته منطقه آزاد کیش است؛ سایر مناطق آزاد متناسب با ظرفیت ها عملکرد موفقی نداشته اند به همین دلیل متهم به قاچاق و محلی برای واردات کالا هستند.

وی تصریح کرد: دولت نیز در این بخش زیرساخت لازم را برای مناطق آزاد فراهم نکرده است و این مناطق با استفاده از کارت همراه مسافر تاحدودی زیرساخت های لازم را در این بخش فراهم کرده اند؛ مناطق آزاد در ایران ناقص متولد شده اند اما انتظار مان از آنان عملکردی بالغ و کامل است.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بخشی از مشکلاتی که منطقه آزاد انزلی اکنون با آن مواجه است را سکونت نداشتن مدیران در محدوده جغرافیایی این منطقه اعلام کرد و افزود: اساسی ترین سرمایه های یک کشور سرمایه های اجتماعی و اصلی ترین عنصر این سرمایه، اعتماد است که در کشور ما گمشده است؛ مدیران مناطق آزاد در بین مردم ساکن محدوده این منطقه اعتماد لازم را ایجاد نکرده اند.

وی بندرانزلی را به لحاظ گردشگری سرآمد شهرهای استان و کشور دانست و افزود: با رعایت احترام به سایر شهرهای کشور بندرانزلی به لحاظ گردشگری ظرفیت های بسیاری دارد که از جمله آن دریا و تالاب زیبای انزلی است اما بهره گیری از این مواهب خدادادی نیازمند امکانات و زیر ساخت های لازم است.

حق شناس اضافه کرد: در بخش گردشگری دریایی این شهرستان می تواند مانند مسیر دریایی قشم، هرمز بندرعباس با ایجاد مسیر بین بنادر انزلی و کاسپین در منطقه آزاد انزلی جاذبه بسیاری برای مردم گیلان و ایران ایجاد کند و مردم ۶ مایل در دریا را با استفاده از کشتی های تفریحی تردد کنند، این جاذبه گردشگری برای انزلی ماندگار خواهد بود .

وی به کاهش تراز آب دریای خزر نیز اشاره کرد و افزود: از سال ۱۳۰۰ تا سال ۱۳۵۷ تراز آب دریای خزر چهار متر عقب نشینی داشت که برای آن دلیل علمی خاصی بیان نشد و از آن سال تا سال ۸۰ آب دریا ۲.۵ متر افزایش یافت که منجر به کوچ مردم جزایر طالقانی و قلم گوده انزلی به کلویر ۲ شد برای این موضوع نیز دلیل خاصی بیان نشده و این موضوعات تاکنون برای مردم شفاف سازی نشده است.

حق شناس در پاسخ به ارتباط خود با نسل جوان به سابقه بیش از ۳۰ ساله تدریس در دانشگاه اشاره کرد و افزود: همواره نسل جوان به عنوان سرمایه های اصلی ملت‌ها و پیش برنده مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشورها شناخته می شوند؛ این امر تاکیدی بر ضرروت برنامه ریزی برای جوانان است.

وی همچنین در خصوص بانیان وضع موجود که به دولت پیشین نسبت داده می شود نیز با اشاره به تفاوت قیمت پراید در گذشته و امروز و نیز نرخ مرغ و تخم مرغ و غیره گفت: قضاوت در این مورد با اهالی رسانه ها و مردم است و قاضی آنها خواهند بود

  • نویسنده : تنظیم؛زلیخا صفری
  • منبع خبر : ایرنا
برچسب ها
نوشته های مشابه
پیشرفت ۳۴درصدی پروژه های طرح میثاق رشت/ حمایت استاندار گیلان از پروژه های مدیریت شهری رشت/ تیرهای برق رها شده در خیابان ها موجب خسارت به شهروندان می شود/ معابر رشت نیمه خاموش هستند
با تغییر عملکرد پزشکان فرهنگ مصرف دارو در مردم تغییر خواهد کرد
گیلان با ۹۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در نمایشگاه اکسپو حضور دارد
بازدید معاون تعزیرات حکومتی استان گیلان و هیئت همراه از انبار مرکزی اموال تملیکی استان
تامین برق پایدار حوزه‌های برگزاری کنکور در استان گیلان
برگزاری مزایده فروش ۳ ملک به ارزش ۸۷ میلیاری ریالی املاک و مستغلات در استان گیلان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.