مهندس دائمی گفت: تمامی تجهیزات، امکانات ، امور اجرائی ، ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حالت آماده باش و کار بارگشایی معابر روستاهای سیل زده با اعزام گردیدر و کمپرسی از فردا آغاز خواهد شد.

اختصاصی/صفیر گیلان؛ عصر امروز آیت الله فلاحتی نماینده  ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه محترم رشت بهمراه مسئولین استانی از طغیان رودخانه ها در گشت رودخان و چند روستا در شهرستان فومن بازدید کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان گفت: بر اثر بارش شدید باران و طغیان رودخانه، پل روستای گشت رودخان و چند دهنه پل روستایی کامل تخریب و راه ارتباطی چند روستا قطع شد.

مهندس دائمی ضمن اشاره به بارش باران و خسارت های سیل در نقاط مختلف شهرستان گفت: اولویت نخست و مهم، حفظ و نجات جان مردم در جریان سیل و سپس تامین امکانات و بازسازی‌هاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با بیان اینکه ما به دلیل نبود اعتبارات از ک سازی معابر در غالب طرح هادی دچار محدودیت هستیم گفت:پروژه لوله گذاری جهت هدایت آب های سطحی در کوچه های روستایی این منطقه سیل زده به ویژه در روستای سید سرا  توسط اهالی روستا یکی از عامل اصلی کاهش خسارت  سیل بوده است.

دائمی تصریح کرد:این لوله گذاری در ورودی انه های روستا باعث شد تا شاهد کمترین میزان آبگرفتگی های سطحی و خروج و هدایت هر چه سریعتر آب های ناشی از بارندگی در معابر و محل زندگی مردم این روستا از بالا دست و کوهها باشیم .

وی با بیان اینکه یکی از کارکردهای اصلی بنیاد مسکن حمایت از اقشار آسیب پذیر و شهروندان و روستاییان در زمان بروز حوادث است گفت: با هماهنگی های صورت گرفته کارشناسان ارزیاب از شهرستان های همجوار به فومن اعزام و با همه توان  و با بهره گیری از ظرفیت ها برای ارزیابی واحدهای خسارت دیده از صبح فردا یکشنبه در سطح روستاهای آسیب دیده شهرستان آغاز و بزودی نتیجه کارشناسی ها اولیه و میزان خسارت ها اعلام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان از اعزام ماشین آلات سنگین به مناطق سیل زده شهرستان خبر داد و افزود: در این مرحله از امدادرسانی، بازگشایی معابر و کوچه ها از اهمیت ویژه برخوردار است.

مهندس دائمی گفت: تمامی تجهیزات، امکانات ، امور اجرائی ، ماشین آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در حالت آماده باش و کار بارگشایی معابر روستاهای سیل زده با اعزام گردیدر و کمپرسی از فردا آغاز خواهد شد.

عکس/زلیخا صفری

 

  • نویسنده : تنظیم،زلیخا صفری راسته کناری