صفیر گیلان؛مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از اعزام یک فروند هلی‌کوپتر این جمعیت برای پشتیبانی از عملیات اطفای حریق و انتقال نیروها در حادثه آتش‌سوزی در تالاب انزلی منطقه چراغ پشتان خبر داد.

به گزارش  پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: در پی حادثه آتش سوزی تالاب انزلی منطقه چراغ پشتان یک فروند بالگرد برای پشتیبانی از عملیات اعزام شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان با اعلام این خبر گفت: آتش‌سوزی در سطح وسیعی از نیزارهای حاشیه تالاب انزلی روز دوشنبه ۸ شهریور در روستای چراغ پشتان آغاز شد و تا سه شنبه ۹ شهریور به مدت دو روز ادامه داشت.

غلامی با اشاره به اعزام عوامل امدادی به محل وقوع حادثه افزود: با اعلام گزارش آتش سوزی در حاشیه تالاب انزلی بلافاصله چندین تیم امدادی جمعیت هلال احمر به همراه لجستیک مورد نیاز به محل وقوع حادثه اعزام شدند و در کنار دیگر دستگاه های خدمات رسان نسبت به اطفای حریق اقدام کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه ۱۲ هکتار از اراضی این تالاب در آتش سوخت، اظهار کرد: جمعیت هلال احمر با همکاری دیگر دستگاه های خدمات رسان با اعزام یک فروند بالگرد برفراز تالاب انزلی توانست این آتش سوزی را مهار کند.

غلامی اظهار داشت: براساس قانون برنامه ششم که نقش دستگاه‌ها در مواقع بحران مشخص شده، در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، نقش هلال احمر پشتیبانی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان افزود: مردم برای گزارش حوادث می توانند به صورت شبانه روزی با تلفن ۱۱۲ ندای امداد هلال احمر تماس بگیرند.

تالاب بین المللی انزلی با مساحتی حدود ۲۰ هزار هکتار که از شمال به انزلی، از جنوب به صومعه‌سرا، از شرق خمام، از جنوب شرقی به رشت و از غرب به کپورچال و آبکنار انزلی محدود است.

این تالاب سال ۱۳۵۴ در فهرست تالاب های بین‌المللی کنوانسیون رامسر به ثبت رسید همچنین سازمان بین‌المللی حیات پرندگان، این تالاب را به عنوان زیستگاه با اهمیت برای پرندگان تشخیص داده‌ و جزو تالاب‌های طبیعی و آب شیرین کشور و از جمله زیباترین مناظر آبی منطقه است.