معاون اول دادستان کل کشور گفت: مسائل اقتصادی علی رغم اثرگذاری انکار ناپذیری که بر روی زندگی مردم داشته ولی اغتشاشات اخیر عمدتا به واسطه کم کاری‌هایی بود که در حوزه مسائل فرهنگی داشتیم.

صفیر گیلان؛به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدمحسن موسوی معاون اول دادستان کل کشور عصر امروز( دوشنبه) در همایش تبیین و روشنگری ابعاد مختلف ناآرامی‌های اخیر  برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: پیغمبر گرامی اسلام روزی که از غار حرا پایین آمدند در حالی که در اوج ضعف ظاهری بودند و وقتی معجزه ای کردند ایشان  را ساحر خواندند و با سنگ دندان ایشان را شکستند و به آن حضرت اهانت کردند  اما  همین شخصیت بزرگوار روزی از منبر مسجد الحرام  بالا رفتند در حالی که در اوج قدرت بودند.  

وی افزود: چه کرد رسول خدا با مردمی که زنده به گور کردن دختران برای آنها افتخار بود و در اوج توحش به سر می بردند که هنگامی که آن حضرت در حال وضو گرفتن بودند دستان خود را برای جمع کردن قطرات وضو ایشان به عنوان تبرک آماده می‌کردند.  آیا پیامبر عِده و عُده زیاد یا سپاه و نیروی نظامی  مجهزی در اختیار داشتند یا اینکه با منش و رفتارشان و انجام اقدامات فرهنگی آن جامعه بدوی را متحول کردند.

موسوی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بارها تاکید کردند که مسئولان امر  مسائل فرهنگی را جدی بگیرند ولی متاسفانه به واسطه کم‌کاری ها در حوزه فرهنگ جامعه امروز به قدری رها شده که با ناهنجاریهای مختلفی روبرو هستیم.

معاون اول دادستان کل کشور با بیان اینکه مسائل اقتصادی علی رغم اثرگذاری انکار ناپذیری که بر روی زندگی مردم داشته ولی اغتشاشات اخیر عمدتا به واسطه کم کاری‌هایی بود که در حوزه مسائل فرهنگی داشتیم، عنوان کرد: متولیان امر فرهنگ کشور باید امروز پاسخگوی عملکرد خود باشند. اگر متولیان فرهنگی در کشور مسئولیت پذیر بودند مگر امکان داشت امروز با چنین چالش هایی در حوزه فرهنگ مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه امروز مسائل دین و تبیین دستاوردهای انقلاب بسیار مهم و اثرگذار است، گفت: بسیاری از افرادی که در هفته های اخیر در ناآرامی ها شرکت داشتند  از اقدامات متنوع ضد ایرانی دشمنان قسم خورده این مرز و بوم اطلاع ندارند.

موسوی با تاکید بر اینکه مدتی پیش مجلس بحث ساماندهی فضای مجازی را در دستور کار داشت اما متاسفانه به نتیجه نرسید و نمایندگان از این مسئولیت کنار کشیدند، افزود: کدام کشور است که فضای مجازی خود را به شکل بی در و پیکر در اختیار دشمنان قرار داده‌ باشد.

معاون اول دادستان کل کشور با بیان اینکه اگر تبیین نکنیم که اهداف دشمنان چیست ممکن است جوانان ما حتی ادعاهای شخصی مثل ترامپ مبنی بر دوستی با مردم ایران را باور کنند، گفت: آیا معلمان و فرهنگیان ما برای نسل جوان و دانش آموزان برنامه های فرهنگی مثمر ثمر و تبیینی داشته اند.

موسوی افزود: امروز با کسانی مواجه هستیم که از این نظام حقوق میگیرند و ارتزاق می‌کنند اما در جایگاه‌های مختلف علیه منافع ملی موضع گیری می‌کنند.

وی با طرح این سوال که چرا برخی‌ها که در روزهای اول اتفاقات اخیر بیانیه‌های غلط دادند امروز که ابعاد مختلف ماجرا مشخص شده، اشتباهات خود را جبران نمی‌کنند؟ عنوان کرد: هر شخصی که در این نظام مسئولیتی دارد وظیفه اصلی‌اش این است که در جایگاه خود مشکلات مردم را حل و فصل کند و اسباب رضایت مردم را فراهم آورد.