به گزارش صفیر گیلان؛بزرگترین مرکز تکثیر بچه‌ ماهیان خاویاری گیلان و ۳ طرح شیلاتی دیگر ظهر امروز به طور همزمان با حضور استاندار گیلان در روستای قروق به بهره‌برداری رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ در پنچمین روز از هفته‌ی دولت با حضور استاندار گیلان در روستای قروق بخش مرکزی تالش ؛ مرکز […]

به گزارش صفیر گیلان؛بزرگترین مرکز تکثیر بچه‌ ماهیان خاویاری گیلان و ۳ طرح شیلاتی دیگر ظهر امروز به طور همزمان با حضور استاندار گیلان در روستای قروق به بهره‌برداری رسید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ در پنچمین روز از هفته‌ی دولت با حضور استاندار گیلان در روستای قروق بخش مرکزی تالش ؛ مرکز تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید یک میلیون قطعه بچه ماهی در سال و اشتغالزایی ۱۵ نفر به بهره‌برداری رسید.

برای اجرای این طرح که بزرگترین مرکز تکثیر ماهیان خاویاری استان گیلان است ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

همچنین به طور همزمان یک طرح تکثیر ماهیان خاویاری با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار قطعه بچه ماهی در سال ،اشتغالزایی ۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیون تومان در روستای میانکوه، ۲ طرح پرورش ماهیان سردآبی با ظرفیت تولید ۳۰ تن گوشت قزل آلا با اشتغالزایی ۵ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیون تومان در روستا های ییلاقی بنه دی و شیله وشت به بهره‌برداری رسید.

تولید و تأمین بچه ماهیان مورد نیاز مزارع پرورش ماهیان خاویاری در کشور، حفظ مرغوبیت خاویار ایرانی در بازارهای جهانی، شرایط آب و هوایی و اراضی ساحلی بسیار مناسب تالش، تولید گوشت ماهی قزل آلا و ماهیان خاویاری برای تأمین نیاز بازار مصرف، ایجاد اشتغال پایدار، استفاده بهینه از آب چاه‌های کشاورزی و افزایش میزان درآمد خانوارهای روستایی از اهداف اجرای این ۴ طرح شیلاتی است.