صفیر گیلان/ساختمان جدید مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۱۱ رشت در ملکی که از سوی بانو خیر نوروز تفرشی وقف شده بود، افتتاح شد.

.به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان ؛در طلیعه چهل و پنجمین فجر انقلاب اسلامی ایران، ساختمان جدید مرکز خدمات جامع سلامت شهری روستایی شماره ۱۱ رشت با حضور دکتر محمدتقی آشوبی رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان و حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این مرکز در سه طبقه و ۳۰۰ متر زیر بنا  که ساختمان آن توسط حاجیه خانم صدیقه نوروز تفرشی به نظام سلامت استان وقف شده، آماده بهره برداری شده است.

مرکز افتتاح شده جامع خدمات سلامت شماره ۱۱ رشت شامل پایگاه سلامت غیرضمیمه شهری باقرآباد نیز بوده که برای تجهیزات آن پنج هزار میلیون ریال و بابت تجهیزات آن نیز یک هزار میلیون ریال اعتبار صرف شده است.

مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۱۱ رشت، ۲۹ هزار نفر جمعیت را تحت پوشش قرار می‌دهد که در آن ۷۵ نفر  مادر باردار، ۱۳۰۰ کودک زیر پنج سال، ۹۸۰ بیمار مبتلا به فشار خون بالا، ۷۷۰ بیمار دیابتی، ۴۰۰ امکنه تولید و توزیع مواد غذایی و ۲۶۰ کارگاه تحت پوشش هستند. گفتی است در این مرکز ۱۹ پرسنل مستقر بوده و ۹ بهورز نیز خدمات سلامت محور را پیش می‌برند