اولین و مجهزترین بیمارستان دائمی تنفسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در سیستان و بلوچستان افتتاح شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش در مراسم افتتاحیه این بیمارستان گفت : این بیمارستان، ۶۰ تختخوابی و مجهز به دستگاه تنفس مصنوعی و اکسیژن ساز است که قابلیت افزایش به ۱۰۰ تخت را دارد.

سرهنگ خلبان رحمانی با اشاره به اینکه ارتش دو بیمارستان صحرایی برای بیماران کرونایی در تهران و اصفهان برپا کرده است گفت : بیمارستان زاهدان به علت شرایط اقلیمی استان با استفاده از سازه‌های فلزی ظرف ۴ روز ساخته شده و دائمی است.

وی مساحت این بیمارستان را ۶۷۰ مترمربع عنوان کرد و ادامه‌ داد: نیروی زمینی ارتش ظرف دو هفته آینده دو بیمارستان۶۰ تختخوابی دیگر در شهرهای خاش و زابل همانند بیمارستان زاهدان راه اندازی خواهد کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش نیز در مراسم افتتاحیه این بیمارستان از اهدای ۵ دستگاه مخزن اکسیژن ساز ۳۰، ۲۵ و ۱۰ تنی برای بیمارستان های زاهدان، زابل، خاش و سراوان با ارزش ریالی ۲۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

امیر حیدری افزود: ۱۲ هزار نیروی آموزش دیده کادر پزشکی ارتش نیز به تناوب وارد استان خواهند شد که در حال حاضر اولین گروه از استان فارس، در زاهدان مستقر شده اند.

وی گفت: ارتش برای تسریع در روند درمان بیماران کرونایی، بخشی از بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی امام علی(ع) زاهدان را که هنوز افتتاح نشده تحویل گرفته و در حال خدمت رسانی به این بیماران است.