به گزارش صفیر گیلان، بیست و سومین دوره مسابقات و جشنواره ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی شریف، درحالی در رشته‌های نانو، رباتیک و میکروالکترونیک، هوافضا، زیست‌فناوری، نجوم، ماشین‌های‌سوخت‌شیمیایی و برنامه‌نویسی اندروید به ایستگاه پایانی‌رسید که کاروان ۱۲ نفره اعضای کانون استان گیلان سه مقام قهرمانی و یک نائب قهرمانی بخش رباتیک این […]

به گزارش صفیر گیلان، بیست و سومین دوره مسابقات و جشنواره ملی آموزشی نوآوری و ابتکارات دانش‌آموزی دانشگاه صنعتی شریف، درحالی در رشته‌های نانو، رباتیک و میکروالکترونیک، هوافضا، زیست‌فناوری، نجوم، ماشین‌های‌سوخت‌شیمیایی و برنامه‌نویسی اندروید به ایستگاه پایانی‌رسید که کاروان ۱۲ نفره اعضای کانون استان گیلان سه مقام قهرمانی و یک نائب قهرمانی بخش رباتیک این دوره از مسابقه‌ها را به خود اختصاص‌داد.

این مسابقه‌ها با حضور بیش از ۳ هزارشرکت‌کننده از سراسر کشور برگزارشد و «ماهان پاک‌نیت» و «محمد پورمحمدی در بخش ربات‌های فوتبالیست‌ خوش‌درخشیده و در جایگاه نخست این لیگ قرارگرفتند.

 مقام اول لیگ همکار دو نفره هم به «کوروش فاضلی» و «ماهان موسوی»رسید و«سید محمدرضا حسینی» نیز بر سکوی دومی این گروه قرارگرفت.

مسابقه‌های لیگ ربات‌های جنگجو نیز با موفقیتی دیگر برای اعضای کانون همراه‌بود و «محمد مددی»، دیگر عضو نوجوان مرکز فرهنگی هنری صومعه‌سرا به عنوان برگزیده این گروه معرفی‌شد.

گفتنی است، این مسابقه‌ها ۱۶ و ۱۷ ماه جاری با هدف پرورش خلاقیت، ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس، تقویت هویت ملی و فرهنگی مخاطبان برگزارشد و کانون استان گیلان با توجه به رسالت خود تلاش‌های سازنده‌ای برای هم‌گامی مخاطبان با فن‌آوری‌های روز و حضور آنان در این مسابقات داشته است.

شایان ذکر است، مرکز فرهنگی هنری کانون صومعه‌سرا از سال ۱۳۹۲ شاهد برگزاری کارگاه‌های آموزش رباتیک بوده و مربیان این مجموعه‌ی فرهنگی در کسب موفقیت از سوی اعضا نقش به‌سزایی ایفاکرده‌اند.

کوروش فاضلی و ماهان موسوی
ماهان پاک طینت و محمد پورمحمدی
محمد مددی
سید محمدرضا حسینی