صفیر گیلان؛فرماندار شفت از اعمال محدودیت های طرح هوشمند مدیریت کرونا از امروز در این شهرستان خبر داد و گفت: در صورت تغییر نکردن وضعیت، روند و زمان اعمال محدودیت ها تمدید می شود و با افزایش مرکز تزریق واکسن کرونا  در شهرستان باعث تسریع در عمل واکسینه شدن افراد میشویم.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ ابراهیم چراغی فرماندار صبح امروز (یکشنبه ۳ مرداد) در جلسه ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا شهرستان که در سالن میرزای شفتی برگزار شد ، اذعان کرد: سهل انگاری/ عادی انگاری/ کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی مهم ترین تهدید این روزها جهت ورود به موج جدید شیوع ویروس جهش یافته کرونا است.مردم باید رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی تر بگیرند و با عادی انگاری باعث پیشرفت این بیماری خطرناک و کشنده می شوند.

فرماندار شهرستان شفت با بیان اینکه ویروس دلتا با سرعت بیشتری سرایت می کند، افزود: به عناوین مختلف شاهد جهش های گوناگونی از این ویروس هستیم که مشکلات و سختگیری های متفاوتی را برای ما ایجاد می کند، در موج پنجم که آغاز شده نوع و سرعت سرایت بسیار متفاوت تر از گونه های قبلی ویروس کروناست.

فرماندار شهرستان شفت گفت: گروهای شغلی ۲ و ۳و ۴ در این شرایط تعطیل و صرفا مشاغل ضروری گروه یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت بازارهای روز، چای خانه ها، رستوران ها و دست فروشان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

فرماندار شفت با ابراز نگرانی  شناسای و شیوع ویروس جهش یافته دلتا و هندی کرونا در جهان، گفت: با شناسای نوع ویروس جدید کرونا مردم باید رعایت شیوه نامه های بهداشتی را جدی تر بگیرند.

وی تاکید کرد: تردد تمام خودروها از ساعت ۲۲ لغایت ۳ بامداد در معابرداخل شهرها ممنوع است و متخلفان توسط پلیس راهور اعمال قانون و جریمه میشوند .

چراغی تاکید کرد: دورهمی ها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی همچمان عامل انتشار ویروس منحوس کروناست.

وی گفت: امیدوارم مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی به کاهش و کنترل این ویروس کمک کنند، اگر مدیریت رفتاری داشته باشیم قطعا می توانیم کسب کار های خود را فعال نگه داریم.

چراغی با بیان اینکه اگر مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند به طور قطع موج جدید کرونا را به سلامت پشت سر میگذاریم، گفت: هم اکنون در بسیاری از بیمارستان ها مراجعان کرونا زیاد شده لذا انتظار داریم مردم این توصیه ها را جدی بگیرند و همانند سال گذشته رعایت کنند تا از این موج پنجم عبور کنیم .

نماینده عالی دولت در شهرستان از احادمردم، اصناف و بازاریان عزیز و مسئولین و مدیران خواستند با رعایت پروتکل های بهداشتی/استفاده از ماسک/فاصله گذاری اجتماعی و عدم عادی انگاری به کمک هم از شیوع ویروس کرونا پیشگیری نمائیم.

رئیس ستاد کرونای شهرستان شفت بیان کرد: طبق مصوبات ستاد ملی کرونا امیدواریم در مرداد ماه واکسیناسیون فرهنگیان، اساتید دانشگاه ها و جامعه هدف انجام گیرد تا انشالله بتوانیم شرایط بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در سال تحصیلی پیشرو را فراهم کنیم.

در پایان مقرر گردید یک مرکز دیگر با همکاری اوقاف و دستگاه های ذیربط به مراکز تزریق واکسن کرونا در شهر شفت افزوده شود.

 در ابتدای جلسه دکتر سلیمانی رئیس مرکز بهداشت و دیگر اعضا ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا شهرستان به ارائه گزارشی و اقدامات انجام گرفته پرداختند.