مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه پیک بار مصرف در این استان تاکنون هزار و ۱۰۰ مگاوات بوده است، گفت: در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی پیک بار داشته ایم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛محمد اسماعیل هنرمند شامگاه جمعه در گفتگو با بخش خبر شبکه باران با اشاره به اینکه تاکنون پیک بار شبکه توزیع برق هزار و ۱۰۰ مگاوات بوده است، اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته افزایش ۱۱ درصدی پیک بار داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه امسال با شرایط سختی در زمینه تولید برق به دلیل کاهش حجم آب پشت سدها و فعالیت رمز ارزهای غیر مجاز مواجه هستیم، افزود: انتظار داریم مشترکان با صرفه جویی با مجموعه صنعت برق برای گذر از این پیک کمک کنند.

مدیر عامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به اینکه شهروندان برای جلوگیری از خاموشی و همچنین صرفه جویی در مصرف برق دمای وسیله سرمایشی خود را روی ۲۵ درجه تنظیم کنند، گفت: در ساعت پیک مصرف یعنی ۱۲ تا ۱۸ عصر و ۲۰ تا ۲۴ شب از وسایل پر مصرف برقی استفاده نکنند.

وی به اجرای پویش مدیریت وسایل سرمایشی در سطح استان گیلان اشاره و اضافه کرد: در این پویش مشترکان از ساعت ۱۴ تا ۱۵ عصر به مدت ۱۵ دقیقه خاموش کنند تا از این طریق امسال تابستان را با کمترین و حتی بدون خاموشی سپری کنیم.