معاون فنی علوم پزشکی گیلان، از افزایش ۱۵ درصدی تعداد بستری های کرونایی گیلان نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ بیمار جدید کرونایی در سطح بیمارستان های استان بستری شدند.

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر مسعود نوروزی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۹۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری هستند، اظهار کرد: طی شبانه روز گذشته ۹۷ بیمار جدید کرونایی را بستری کردیم.

وی از افزایش ۱۵ درصدی تعداد بستری های کرونایی گیلان نسبت به هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: متاسفانه این افزایش ابتلا نتیجه عادی انگاری نسبت به بیماری و سهل انگاری در رعایت پروتکل های بهداشتی است.

معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه بازارها می توانند مکان خطرناکی برای انتقال کروناویروس باشند، خاطرنشان کرد: مردم و پیشه وران به فعالیت های اقتصادی وابسته هستند و نمی توانیم بازار را تعطیل کنیم، اما رعایت پروتکل های بهداشتی در بازار باید جدی گرفته شود.

نوروزی، از فروشندگان و خریداران خواست حتما ماسک بزنند و اضافه کرد: فروشندگان باید در سامانه سلامت(salamat.gov.ir) ثبت نام و کد رهگیری دریافت کنند. همچنین استفاده از تهویه مناسب در فروشگاه و رعایت فاصله گذاری اجتماعی الزامی است.

وی از فروشندگان خواست در داخل فروشگاه لوازم ضد عفونی کننده و گندزدا و شست وشوی دست قرار دهند و یادآور شد: افرادی که وارد فروشگاه می شوند ملزم به استفاده از ماسک هستند. همچنین از مردم می خواهیم کمتر در بازارها باشند و در صورت تهیه وسائل مورد نیاز، زود از بازار خارج شوند.

انتهای پیام