به گزارش صفیر گیلان؛ حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر مصرف بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب گاز در سه ماه اول سال جاری در استان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است. مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: حوزه نیروگاهی با […]

به گزارش صفیر گیلان؛ حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان با اعلام خبر مصرف بیش از ۱.۷ میلیارد مترمکعب گاز در سه ماه اول سال جاری در استان، گفت: این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته بالغ بر ۱۰ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: حوزه نیروگاهی با مصرف بیش از ۸۲۶ میلیون مترمکعب گاز (۴۸ درصد) بیشترین سهم را از مصرف گاز در استان دارا می باشد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در حدود ۴ درصد رشد داشته است.

مهندس اکبر با بیان اینکه در بهار سال جاری مصرف گاز در بخش خانگی با جهشی ۲۹ درصدی به ۶۲۲ میلیون مترمکعب رسید اظهار داشت: کاهش نسبی دمای بهار امسال در مقایسه با سال گذشته و شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی مردم را می توان از عوامل تاثیرگذار در افزایش مصرف گاز بخش خانگی عنوان نمود.

وی همچنین از مصرف ۲۰۴ میلیون مترمکعب گاز در بخش تجاری و صنعتی و ۷۶ میلیون مترمکعب در بخش حمل و نقل در استان خبر داد و گفت: آمار مصرف بخش تجاری و صنعتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۱ درصد کاهش یافته و این درحالی است که مصرف گاز در بخش حمل و نقل بیش از ۵ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان در خاتمه از برنامه ریزی این شرکت برای تحویل چهار میلیارد و نهصد میلیون مترمکعب گاز تا پایان امسال به حوزه های مختلف مصرف خبر داد.