صفیر گیلان؛وزیر کار و رفاه اجتماعی طی ابلاغیه ای به استانها بر بسیج همه منابع و استعدادها به منظور دستیابی به برنامه اشتغال دولت سیزدهم تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ حجت الله عبدالملکی به ضرورت تحقق فرمان سال مقام معظم رهبری با محوریت تولید دانش بنیان،اشتغال آفرین و اطمینان از همسوئی ظرفیت ها و امکانات کشور، توسط وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد فرصت های شغلی جدید پرداخت و گفت: هدف گذاری تمرکز ادارات استانی برای ایجاد یک میلیون و دویست هزار فرصت شغلی جدید در سال جاری از طریق چهار بخش کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی کشور، مشاغل خانگی و کاریابی ها انجام و به ادارات استان ها ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه برنامه کمی جدید فارغ از برش بخشی و تعهد استانی ابلاغ شده در گذشته است تصریح کرد: بر این اساس لازم است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که با توجه به تعهد استانی جدید کمیته امداد امام خمینی (ره)،سازمان بهزیستی کشور، سهمیه مشاغل خانگی و کاریابی ها از تمامی ظرفیت های داخلی وزارت، مردم،و…. در استان با همراهی و هماهنگی کامل بخش حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی کشور، بخش مشاغل خانگی و ظرفیت کاریابی ها و تقسیم کار دقیق میان مجموعه بازیگران تا سطح شهرستان‌ها و مناطق ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تسهیل اشتغال این چهار بخش صورت گیرد.
وزیر کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: تمرکز اصلی استانها بر کمک، تسهیل و هماهنگی این چهار بخش بوده و هماهنگی و پیگیری تحقق اشتغال استانها توسط سایر دستگاه‌های اجرایی در اولویت بعد خواهد بود، ضمن اینکه بسته سیاست های تشویقی مرتبط با مشاغل خانگی و کاریابی هانیز متعاقبا اعلام خواهد شد.
قابل ذکر است که سهم استان گیلان در تعهد ایجاد یک میلیون و دویست هزار شغل جدید ۴۲هزار و۹۰۴شغل است که ازاین رقم ۲،۹۰۳ شغل تعهد بهزیستی ،۲۱۹۹۶ شغل تعهد کمیته امداد امام خمینی(ره)،۸،۴۶۰شغل تعهد مشاغل خانگی و۹،۵۴۵شغل نیز در تعهد کاریابی ها می باشد.

رشت_پرس_3a0s.jpg