نخستین کارگاه مجسمه سازی در شهر مجسمه های ایران با حمایت شهردار و اعضاء شورای اسلامی شهر فومن در پارک شهر در حال برگزاری است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از  روابط عمومی شهرداری فومن ،  با حمایت مهندس قربانی شهردار فومن و‌ مجموعه شورای اسلامی شهر فومن اولین کارگاه ساخت مجسمه های چوب و‌فلز با حضور مجسمه سازان صاحب نام کشور توسط واحد سیما منظر و فضای سبز شهرداری در حال برگزاری میباشد.

نخستین کارگاه مجسمه سازی در شهر مجسمه های ایران.این کارگاه با موضوع مفاخر شهر ، مردم شناسی ، حفاظت و احترام به طبیعت و حیات وحش ، توجه ویژه به حفاظت از یوز ایرانی با استفاده مجدد از مواد دور ریختنی در اصلاح الگوی مدیریت پسماند اجرا می شود.

این کارگاه با دو هدف ساخت مجسمه و به نمایش گذاشتن خلاقیت و توانمندی توسط هنرمندان این مرز و بوم و معرفی این هنر در بین شهروندان و بهره‌برداری از آثار به منظور تلطیف فضای شهری برگزار شده است که از روز سه شنبه ۲۰ تیرماه به مدت ۱۰ روز در پارک شهر فومن برای بازدید عموم شهروندان آزاد و رایگان میباشد.

شهرستان فومن در غرب گیلان فومن در فاصله ۲۸ کیلومتری غرب شهر رشت مرکز استان قرار دارد وبه دلیل وجود مجسمه های متنوع در این شهر به شهر مجسمه ها شهرت دارد .