به گزارش صفیر گیلان ، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان در دومین روز از همایش مدیران و خادمین بقاع متبرکه گیلان که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت برگزار شد ، ضمن تبریک برای حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) , گفت : […]

به گزارش صفیر گیلان ، حجت الاسلام والمسلمین علیزاده ، مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان در دومین روز از همایش مدیران و خادمین بقاع متبرکه گیلان که در سالن اجتماعات نیروی انتظامی رشت برگزار شد ، ضمن تبریک برای حضور پررنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و تسلیت ایام شهادت فاطمه زهرا(س) , گفت : هر انسانی به قدرت یا هنرمندی خود و یا مالی افتخار می کند و برای سرمایه های مادی و معنوی خود خوشحالی می کنند ، اما بزرگترین سرمایه ما خدمتگذاران بقاع متبرکه که به حق عزتمندی و سعادت به همراه دارد همین امامزادگان و بقاع متبرکه هستند .
وی همچنین افزود : همواره در طول ایام سال و برنامه های مختلف شاهد جمعیتی هستیم که بدون تبلیغات آنچنانی در همین امامزادگان و بقاع متبرکه حاضر می شوند ، این حاصل ارادت مردم به همین بزرگواران است که این پایگاه دین و قرآن همواره مورد ارادت مردم است .
مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین افزود : ما باید بپذیریم و از خود بپرسیم که از این پایگاه ارزشمند چطور استفاده نموده ایم ، پیامبر اکرم(ص) در جمع یاران خود فرمودند : بروید و در کاخ های بهشتی مومنین رفت آمد کنید ، یاران حضرت پرسیدند یا رسول الله این مکان ها کجایند ایشان گفتند هر جا که ذکر خدا و قرآن می شود ، یاد ما و اهل بیت(ع) ما در آن برده می شود آنجا قطعه از بهشت است . این امامزادگان و بقاع متبرکه همان قطعه ای از بهشت است .
علیزاده همچنین گفت : امروز تاکید مقام معظم رهبری جهت برنامه ریزی برای حضور بیشتر جوانان و نوجوانان در چنین اماکن متبرکه و حضور آنان در برنامه های آن است اگر در مجالس ما امروز بیشتر جواتان و نوجوانان حضور داشتند پس ما در جذب این نسل موفق بودیم .
مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین افزود : در آشوب های اخیر دیدیم که بیشتر نفراتی که فریب سرویس دستگاه بیگانه را خوردند ، همین جوانان و نوجوانان بودند و این نشانه ضعف ما است که نتوانستیم برنامه ای برای جذب این نسل داشته باشیم .
وی همچنین گفت : مهترین پایگاه دین و انقلاب امروز در دستان شما است اگر ما بتوانیم مخاطب خود را خوب بشناسیم و ارتباط خوبی با جوانان برقرار کنیم میتوانیم گام های خوبی برای عمل به فرمایش مقام معظم رهبری نماییم ، باید امروز دست جوان و نوجوان را بگیریم و وی را دعوت برای حضور در مراسمات و برنامه های مختلف اماکن متبرکه کنیم .
علیزاده همچنین افزود : امروز دشمنان سرمایه گذاری بسیاری برای سست کردن ایمان و مذهب در نسل جوان و نوجوان انجام داده است ، مبارزه در این میدان بزرگ فرهنگی کار جهادی و انقلابی می طلبد که مدیران بقاع متبرکه در خطوط اول نبرد این جنگ سخت هستند .
مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان همچنین افزود : ما باید خدا را شاکر باشیم که در امروز در چنین جامعه اسلامی ، حاکمیت اسلامی و ولایت فقیه زندگی می کنیم ، نظامی که حاصل اندیشه های ناب حضرت امام راحل و رهبری معظم که نشات گرفته از همان مکتب اهل بیت(ع) است . امروز این نظام با قدرت ، عزتمند و با افتخار به پیش می رود که مصداق آن در نامه مقام معظم رهبری به جوانان دنیا می شود به عینه دید که چطور در زمان انتشار اولیه این نامه ، میلیون ها بیننده آن را مطالعه و امروز حتی جملاتی از آن در غالب بیلبورد در اروپا انتشار یافت .
وی همچنین افزود : امروز بقاع متبرکه باید با تمام قدرت و امکانات در خدمت انقلاب باشد تا در نبرد فرهنگی دشمن بتوانیم فرزندان ، خانواده و جامعه خود را از گزند دشمنان حفظ نماییم .