امروز سفره مردم کوچک شده است/وضعیت فقر در این دولت با سیاست‌هایی که داشته افزایش یافته است

  پرینت
امروز سفره مردم کوچک شده است/وضعیت فقر در این دولت با سیاست‌هایی که داشته افزایش یافته است
شناسه خبر : 5881 | تاریخ انتشار : 22 اردیبهشت 1396 - 19:30 | 2514 بازدید | تعداد دیدگاه : ۰ | ارسال توسط :

  به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛رئیسی : این یارانه امروز با فراز و فرود دارد تولید می‌شود اما ما شاهدیم وضعیت فقر در این دولت با سیاست‌هایی که داشته است افزایش یافته و آمار مسوولان رسمی می‌گوید که این میزان از ۲۳ درصد به ۳۳ درصد افزایش یافته است. به گزارش صفیر گیلان […]

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی صفیر گیلان؛رئیسی : این یارانه امروز با فراز و فرود دارد تولید می‌شود اما ما شاهدیم وضعیت فقر در این دولت با سیاست‌هایی که داشته است افزایش یافته و آمار مسوولان رسمی می‌گوید که این میزان از ۲۳ درصد به ۳۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از ایسنا ، ابراهیم رئیسی پیش از پاسخ به سوال طرح شده مبنی بر «برنامه شما برای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها چیست» با اشاره به اعیاد شعبانیه اظهار کرد: با توجه به روز نیمه شعبان می‌خواهم بگویم که در سیره مهدوی آمده است که دولت مهدوی دولتی است که دولتمردانش از تقوا،‌ خداترسی، کارآمدی و قدرت اجرایی برای مردم برخوردار هستند.

وی ادامه داد: مردم انتظار دارند که دولتشان دولتی باشد که هم خداترسی و هم کارآمدی داشته باشد. توجه مردم به ویژگی‌های دولت مهدوی است.

وی سپس در ارتباط با هدفمندی یارانه‌ها نیز گفت: قرار بر این بود که یارانه‌ها برای عده خاصی داده شود و مابقی یارانه‌ها هم در اقتصاد برای بهره‌وری بیشتر صرف شود.

رئیسی ادامه داد: این یارانه امروز با فراز و فرود دارد تولید می‌شود اما ما شاهدیم وضعیت فقر در این دولت با سیاست‌هایی که داشته است افزایش یافته و آمار مسوولان رسمی می‌گوید که این میزان از ۲۳ درصد به ۳۳ درصد افزایش یافته است.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با بیان اینکه عده‌ای از فقرا امروز با ۴۵ هزار تومان یارانه‌شان زندگی می‌کنند، اظهار کرد: ممکن است عده‌ای بگویند چطور می‌توان با ۴۵ هزار تومان زندگی کرد. باید رفت و زندگی این فقرا را دید. ما می‌گوییم که باید یارانه این قشر افزایش پیدا کند و آقایان می‌گویند که از کجا این منابع تامین می‌شود.

وی ادامه داد: بله موضوع تامین منابع مهم است و باید معرفی شود اما بسیاری از حامل‌های انرژی که در جریان هدفمندی یارانه‌ها قیمت‌شان افزایش یافت طبق قانون باید این مابه‌التفاوت به خود مردم پرداخت شود.

رئیسی با طرح این پرسش که آیا دولت نسبت به مردم مسوولیت دارد یا خیر، اظهار کرد: این باید مشخص شود که دولت نسبت به مردم مسوولیت دارد یا ندارد. امروز سفره مردم کوچک شده است. برویم از مردم بپرسیم که اقلام سفره‌شان کمتر شده یا بیشتر؟ با چنین وضعیتی باید یارانه‌ها افزایش پیدا کند که ان‌شاءالله در برنامه‌ای که به مردم ارائه می‌دهیم هم منابع ایجاد شغل و هم افزایش یارانه را اعلام خواهیم کرد.

در ادامه مصطفی هاشمی طباء‌خطاب به رئیسی گفت: آقای رئیسی دو بار گفتند منابع دیگر پیش بینی شده، بگویند که این منابع دیگر از کجاست. نفری ۴۵ هزار تومان در دولت قبل یارانه دادیم،‌ میوه ۱۰ برابر،‌ بنزین ۸ برابر و مسکن ۳ برابر شد یعنی ما گفتیم ۴۵ هزار تومان می دهیم اما ۳۰۰ هزار تومان تورم در آوردیم. مگر می شود یارانه از آسمان نزول کند.

وی افزود: دولت بسیار تلاش کرد تورم را کنترل کند و نباید این موضوع فراموش شود. گروهی که دوست دارند یارانه بگیرند رای بدهند به یارانه و بگوییم که منابع تامین شده است. درآمدهای دولت مشخص است پول ارز مشخص است و بانک مرکزی پول را حساب می کند و دست دولت می دهد، پولی است که دولت در فروش ارز بخاطر واردات در می آورد.

محمدباقر قالیباف در ادامه اظهار کرد: امروز کسانی که می‌خواهند کار ایجاد کنند تحت فشارهایی از جمله قاچاق کالا و واردات بی‌رویه اعتمادشان را از دست داده‌اند و به دلیل نگرانی‌هایی که دارند به حاشیه رفته‌اند. علت این شرایط آن است که ۴۴ درصدی‌ها بدون هیچ تلاشی به دنبال بردن بیشترین منفعت از اموال کشور هستند.

وی خطاب به رئیسی گفت: سوال من از جنابعالی این است که با توجه به اینکه رسیدگی به محرومین وظیفه همه ماست، آیا واقعا در دولت خود برنامه‌ای برای برخورد با این افراد دارید یا خیر؟

مصطفی میرسلیم در ادامه گفت: باید شرایط تولید را شفاف و صادقانه کنیم. من در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفتم که باید از پول یارانه‌ها درست استفاده کنیم، با مردم صادق باشیم.

وی ادامه داد: باید به تولید کشور کمک می‌کردید. باید طبق برنامه و اصول فارغ از برنامه‌های سیاسی و انتخاباتی وارد عرصه هدفمندی یارانه‌ها شد. بی‌توجهی به این موضوع نتیجه‌ای جز رکود و بیکاری نخواهد داشت. اینکه فقط بگوییم این پول را می‌خواهیم به فقرا بدهیم کافی نیست باید برنامه‌ای برای آن داشت.

حسن روحانی در واکنش به سخنان رئیسی درباره هدفمندی یارانه‌ها اظهار کرد: بسیار مهم است که مردم بدانند که عده‌ای دنبال بازگشت به چهار سال پیش هستند و خیلی روشن این موضوع را بر زبان می‌آورند که می‌خواهند مثل دولت قبلی که بین مردم پول پخش می‌کرد، پول پخش کنند.

وی ادامه داد: آن زمان هم دولت سابق باید ۱۷ هزار میلیارد یارانه می‌داد که تخلف ۴۲ هزار میلیاردی کرد ، پرونده‌اش هم موجود است و امروز هم ۷۰ هزار میلیارد وجود دارد که می‌توان همه آن را به مردم داد اما در آن صورت باید وضعیت بهداشت به گذشته بازگردد و گازرسانی به روستاها متوقف شود اما ما معتقدیم که باید پرداخت یارانه‌ها به همین شکل ادامه پیدا کند ولی یک نظام جامع برای بهداشت کشور تشکیل شود.

کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری تاکید کرد: باید کسانی که در فقر مطلق هستند بیایند و نام‌نویسی کنند و دولت نیز موظف است وسایل ضروری زندگی آنان را برایشان تامین کند. همچنین افرادی که شغل ندارند باید برایشان شغل ایجاد شود و آنانی که شغل مناسبی ندارند با شغل بهتری کار خود را ادامه دهند.

در ادامه اسحاق جهانگیری با بیان اینکه متاسفانه یکی از اتفاقات بدی که در دولت قبل افتاد کوچک شدن سفره مردم بود خاطر نشان کرد: براساس آمار موجود سفره روستاییان ۳۵ درصد و سفره شهری ها ۲۵۵ درصد نسبت به قبل کاهش یافته است که این نتیجه سیاست ها و تصمیمات نادرست بود.

وی اظهار کرد: همانطور که گفته شد ۴۵ هزار تومان در جیب مردم گذاشته شد، اما دولت ۲۰۰ هزار تومان از جیب آنها برداشت کرد. امروز آقایان آمده اند از فقر مردم استفاده ناصحیح می کنند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خطاب به رقبای خود تاکید کرد: آقایان محترم عزت ملت را حفظ کنید و سرزده به خانه فقرا نروید تا به عنوان تبلیغات عکس و فیلم بگیرید و آن را پخش کنید. ما می خواهیم معیشت توانمندی و عزت مردم ایران را حفظ کنیم. اگر آقای رئیسی ۱۵۰ هزار تومان بدهند برخلاف اهدافی که دارند عمل خواهد شد.

وی همچنین خطاب به مردم گفت: ملت این ۱۵۰ هزار تومان دارای سه راه برای تامین مالی است؛ یا باید حامل های انرژی را افزایش دهند و بگویند که بنزین لیتری ۸ تومان شده است یا باید بگویند که هزینه های دولت را کم می کنیم و از حقوق معلمان،‌پرستاران و بودجه دفاعی بکاهند یا اینکه بگویند در پول های بانک مرکزی دست می کنیم و آنها را بر می داریم.

جهانگیری خاطر نشان کرد: در هر حالت که ۱۵۰ هزار تومان به مردم بدهند، یک میلیون تومان از جیب آنها وارد جیب دولت می شود و اقتصاد کشور و طبقه محروم را نابود می کند.

وی تاکید کرد: ما راهکارهای عاقلانه و عالمانه ای پیش بینی کرده ایم تا بتوانیم به زندگی فقرا رسیدگی کنیم و به نیازمندان جوری رسیدگی کنیم که دیگر نیاز نداشته باشند. با روش هایی عمل کرده ایم که از این به بعد هیچ ایرانی نباشد که به اندازه نیاز خود برای یک زندگی آبرومند تامین نشود.

ابراهیم رئیسی در جمعبندی سخنان خود گفت: سوال من این است که آیا زندگی فقرا برای دولت مسئولیت می‌آورد یا نه؟ آقای روحانی می‌گوید که درآمد مستمری بگیران را سه برابر افزایش داده است. ما می‌گوییم اگر این کار لازم بود، چرا زودتر انجام ندادید؟ اگر لازم نبود انجام دادنش در شرایط الان امری تبلیغاتی است، ما می‌گوییم کارهای تبلیغاتی نکنید.

وی ادامه داد: سازمان‌های حمایتی باید کاری کنند که فقرا از تحت پوشش آنها خارج شوند، طرح سلامت از طرح‌هایی بود که با نیت خوب آغاز شد، اما با افزایش تعرفه‌ها ببینید الان به کجا رسیده است.

رئیسی همچنین خاطرنشان کرد: آقای نوبخت مصاحبه‌هایی می‌کند و حرف‌هایی می‌زند. این حرف‌ها همه انتخاباتی است. بنده اعلام می‌کنم که صداوسیما مناظره‌ای بگذارد بین من و آقای روحانی نه به عنوان دولت قبل ، من به عنوان نماینده یک قشر مطالبه‌گر که حرفهایشان شنیده نمی‌شود انتقاداتم را طرح کنم.

رئیسی همچین گفت: به من و آقای روحانی وقت بدهند و بنده به عنوان نماینده اقشاری که حرفشان شنیده نمی‌شود بیایم و حرف بزنم. شما چهار سال کشور دستتان بود و کشور را به این روز انداختید. حالا می‌فرمایید کار و تولید که باید تولید انجام شود.

وی افزود: شما یارانه‌ها را گرفتید. هدفمند یارانه‌ها مشخص است. هدفمند کردن یارانه مشخص کرده که پول‌ها کجا باید برود. شما دولت پرخرج هستید. شما به عنوان دولت پرخرج روزی که دولت را گرفتید ۱۰۰ هزار میلیارد و امروز ۲۵۰ هزار میلیارد هزینه دولت است.حقوق‌های کارکنان را اضافه کردید که نکردید، یارانه را اضافه کردید که نکردید، چطور است که ۲۵۰ الی ۲۶۰ هزار میلیارد تومان هزینه‌ دولت است. اینکه هزینه دولت دو برابر شده نشان می‌دهد که پرخرج است. چرا یارانه مردم را شما به عنوان دولت تصرف کنید. آیا نسبت به بخش فقیر مسوولیت داریم یا نداریم؟ شما کار تبلیغاتی کردید. ما می‌گوییم که بدبختی که پول و نون ندارد دولت نسبت به آن مسوولیت دارد یا ندارد. چرا این کار را در روزهای پایانی انجام دادید. چه کارهایی که در دو سه ماه اخیر نشده است. ای کاش تمام چهار سال آقای روحانی این کارها را انجام می‌دادید و فقط در سه ماه آخر به استان‌ها رفت و آمد نمی‌کردید. اینها در راستای تبلیغات انتخاباتی است.

وی افزود: ما باید مردم را عاقل بدانیم. آیا با تبلیغات انتخاباتی مردم به تبلیغات رای می‌دهند. مردم عقل دارند و براساس تعقلشان رای می‌دهند.

برچسب ها
نوشته های مشابه
“سرپرست مدیریت موسسات ” منصوب شد.
افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
بین ۱.۵ تا ۲ درجه دمای هوا در تابستان پیش رو گرم‌تر خواهد شد
میزبانی از ۷۹۰ هزار گردشگر در نیمه اول تعطیلات نوروزی / افزایش ۱۲ درصدی حضور مسافران در نخستین منطقه آزاد شمال کشور
کشف بیش از ۳۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در گیلان
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در طول عید نوروز خدمات سلامت‌محور دریافت کردند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

شما باید وارد سایت شوید تا بتوانید نظر دهید.