صفیر گیلان؛جهاد تبیین، راه مقابله با تحریف گفتمان و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی است

اختصاصی/ پایگاه خبری صفیر گیلان؛ نسشت صمیمی مدیرکل و مدیران شهرستانی اداره‌کل تبلیغات اسلامی جمعی از طلاب، روحانیون مساجد و مبلغان دینی و مذهبی استان گیلان با دکتر اسدالله عباسی همزمان با ،سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی به فرمان امام خمینی (ره)  برگزار شد .

***امر به معروف و نهی از منکر  امری الزامی در جهاد تبیین است

مبلغ دینی ؛وی با بیان اینکه امروز دنیا به دین فروخته شده و ابعاد اخرت مد نظر انسانها نیست گفت: امروز ستاد امر به معروف و نهی از منکر رسالت اجرایی خوبی ندارد

وی خواستار حضور پر رنگ استانداری گیلان در امر به معروف و نهی از منکر شد و گفت:امر به معروف توسط ادارات زیر مجموعه شما و با همکاری صدا و سیما امری الزامی برای جهاد تبیین توسط شماست پس چشم انداز جدید را تبیین کنید.

**بسته بودن درب مساجد بین راهی گیلان آزار دهنده است

مبلغ دینی؛عدم نظارت بر تمیزی و بهداشت نماز خانه های مسیر بین راهی  و بسته بودن درب مساجد این مسیرها در گیلان آزار دهنده است .

 وی افزود: حضور بدنه دولت در نماز جماعت کم رنگ بوده و باید این امر پیگیری شود.

 ایشان همچنین از عدم وجود روحانی اهل سنت در مدارس اهل سنت ابراز گلایه نمود و گفت:صدا و سیما در هفته وحدت پیامهای هفته وحدت را در بین پیام بازرگانی بگنجاند و پوشش نماز جماعت اهل سنت را هم داشته باشد.

**مدیریت طرح ساحلی نیازمند فکر و اندیشه دینی 

روحانی و مبلغ دینی:توجه به بودجه و اعتبارات به ویژه بودجه فرهنگی توئسط استانداری بسیار ناچیز است و یا به مبلغان دینی شهرستانی نمی رسد .

 وی خواستار اختصاص بودجه ورزشی برای مساجد شد تا مبلغ دینی بتواند جوانان ورزشکار را حمایت کند.

وی خواستار رسیدگی به خانه عالم شد و گفت: در برخی مناطق گیلان هنوز خانه عالم  برای امور رفاحی مبلغان دیده نشده است و یا اگر در روستایی باشد در شان جایگاه آن مبلغ دینی نیست.

ایشان همچنین خواستار مدیریت سواحل گیلان شد و گفت: مدیریت طرح ساحلی نیازمند فکر و اندیشه دینی هم است.

**نگذاریم زیبایی فرهنگی و تمدن گیلانی در زیبایی ظاهری گم شود

روحانی گیلانی؛ گیلان شاخص هایش در علم و اخلاق و فرهنگ زبان زد است در حالی که در سالهای اخیر این زیبایی گیلان در زیبایی ظاهری فریبنده گم شده است .

 وی افزود: امروز مسافر نما ها با افکار بیمار گونه  آفتی برای گیلان است که جز ضرر و دعواهای بزرگ سودی نداشته و نیاز است برای گیلان فکری بشود .

ویلاژ ماشین آفرود در ییلاقات به جای دام

وی تاکید کرد؛جناب استاندار گیلان را مدیریت کنید و فضای گردشگری مسموم را با فکر و اندیشه فرهنگی به سمت پیشینه فرهنگی پیش ببرید.

 ایشان تاکید کرد: امروز کشاورز و دامدار ما نمی توانددر ییلاقات دام را به چرا ببرد در حالی که ماشین آفرود خیلی راحت با ترکیب خاص در ییلاقات ویلاژ می رود.

**فروپاشی فرهنگی در سایه مدیریت ضعیف گردشگری گیلان  

مبلغ دینی:جنای استاندار امروز کنسرت در گیلان یک چالش فرهنگی است و من مخالف هنر نیستم ولی گلایه بنده اینکه یک کنسرت با بهترین شکل و طرفدار و میزبانی در گیلان برگزار می شود اما متاسفانه یک کار فرهنگی در مساجد که محور فرهنگی است  به دلیل کمبود بودجه کم رنگ برگزار می شود.

 وی نگذاشتن بودجه برای کار فرهنگی مساجد را یک جفای فرهنگی دانست و خواستار توجهات ویژه استاندار به این امر شد

**امروز تخلفات شوراها و دهیاران دامن جامعه را گرفته است

 مبلغ دینی:مبلغان دینی اگر چه در بحث معیشت و اقتصادی در سطح پایین جامعه  و ضعیف ترین قشر هستند اما در بحث معنوی چنیدین پله بالاترند .

وی خواستار ایجاد شبکه وسیع تبلغات فرهنگی در مقابله با تهاجم فرهنگی وسیع دشمن شد و گفت: امروز تخلفات شوراها و دهیاران دامن جامعه را گرفته است .

 وی مدیریت گردشگری گیلان را ضعیف خواند و گفت: مدیریت گردشگری که به فروپاشی فرهنگی بیانجامد یک معضل بزرگ برای استان سبز و فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی  در استانی که مردان غیور و ولایت مدار داشته  است.

روحانی گیلانی؛واگذاری تالاب و مناطق گردشگری به غیر بومیان توسط برخی ها باید مورد توجه قرار گیرد  .

ایشان همچنین به شوراها و دهیارانی که علارغم تخلفات رای اعتماد و صلاحیت گرفتند اشاره و افزود: این افراد با حضور در محافل و برخی مکان ها نظام و رهبری و انقلاب را زیر سوال می برند.

مبلغ دینی؛وی خواستار توزیع اعتبارات در بین مبلغان دینی مساجد روستاها شد و گفت: همکاران در حوزه معضلات اجتماعی ورود کنند .

 وی خواستار استفاده از ظرفیت گروه جهادی در روستاها شد و گفت: اگر این گروهها به رسمیت شناخته شود در حوزه عمرانی و جهاد تبیین و امید آفرینی می توان کار بزرگ انجام داد.

ایشان تاکید کرد؛درست نیست بعد از جهار دهه از انقلاب هنوز کشاورز ما صبح تا غروب در شالیزار و در آب و گل باشد و وقتی غروب به خانه می رود آب شرب بهداشتی نداشته باشد.

**

استاندار گیلان در این نشست و گفتگوی صمیمانه ضمن تبریک تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت : این مجموعه با هدف اعتلای فرهنگ اسلامی، تبلور حیات معنوی و تبیین و ترویج شاخص های اعتقادی تاسیس شد و مرجعیت فرهنگی آن ، با اهمیت است.

وی با اشاره به جهاد تبیین به‌عنوان تاکید رهبر معظم انقلاب، نقش روحانیون و مبلغان مذهبی در اشاعه این فریضه مهم را یادآور شد و افزود: جهاد تبیین امری مهم برای مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی است و لازمست در جهت اجرای آن نسبت به مسائل روز و نیازهای فرهنگی هوشیار باشیم.

**هیچ جایگزینی برای منبر وجود ندارد،

دکتر عباسی به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه هیچ جایگزینی برای منبر وجود ندارد، اشاره و تصریح کرد: ایشان با تاکید بر نقش موثر شیوه های قدیمی همچون منبر و مداحی ، در عین حال به استفاده از ابزارهای روزآمد و سخت افزارهای نوین همچون فضای مجازی هم اشاره داشته اند.

استاندار گیلان با بیان اینکه امروز دشمن از شیوه ها و ابزارهای نوین تلاش می کند تا داشته های فرهنگی ایران اسلامی و وحدت حاکم در کشور را متلاشی کند؛ یادآور شد: دشمنان به خوبی جایگاه دو اصل مهم در اعتلای ایران یعنی رهبر معظم انقلاب و دیگری نهاد خانواده را دریافته اند و تلاش می کنند این دارایی های ارزشمند را تخریب کنند.

وی بهره گیری از داشته های فرهنگی را مورد تأکید قرار داد و ارائه بسته های فرهنگی از سوی فعالان این بخش و هم افزایی همه ارکان حوزه فرهنگ برای رفع چالش های این بخش را امری ضروری خواند و عنوان کرد: نباید با موازی کاری و اتلاف زمان و هزینه، بدون داشتن برنامه هدفمند، از مسیر اصلی دور شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید مسئله فرهنگ را مختص چند دستگاه کرد؛ تلاش برای توسعه فرهنگی را وظیفه ای همگانی دانست و افزود: در این مسیر باید تقویت مرجعیت فرهنگی همه جانبه و متناسب با شرایط روز باشد.

دکتر عباسی یادآور شد: نشان دادن وحدت اهل تسنن و تشیع امری مهم در حفظ وحدت ملی و نیز سرکوب توطئه دشمنان است که رهبر معظم انقلاب نیز بر آن تاکید دارند.

**لزوم پیوست فرهنگی در همه پروژه ها

وی به گستردگی عرصه فرهنگی و لزوم پیوست فرهنگی برای همه پروژه ها اعم از اقتصادی ، سیاسی ، اجتماعی و … تاکید کرد و گفت: شرایط امروز کشور به گونه ایست که در موضوعات مختلف از جمله مصرف، نیازمند فرهنگ‌سازی هستیم که این امر به منزله استفاده مستمر اما بهینه است.

استاندار گیلان خاطرنشان ساخت: با شروع فصل زراعی در استان و نیز آغاز تابستان، مصرف انرژی و آب دو موضوع مهم است که می توان در جهت فرهنگ‌سازی و تهیه بسته های فرهنگی برای استفاده بهینه از این منابع، تلاش کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تقدیر از فعالان ستاد مقابله با کرونای استان به ویژه کادر ایثارگر درمان ، به فعالیت های صورت گرفته در استان طی سال‌های شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: در راس همه تلاش ها ، اهتمام دولت برای تامین واکسن با وجود تحریم های ظالمانه، قابل تقدیر است.

دکتر عباسی به نتایج سفر رییس جمهوری به گیلان و اعتبارات مصوب و تخصیصی حاصله اشاره کرد و افزود: با اعتبارات این بخش بسیاری از پروژه های زیرساختی ، عمرانی ، کشاورزی ،بهداشت و درمان و فرهنگی به انجام رسید که به زودی شاهد افتتاح شماری از این طرح های با اهمیت هستیم.

وی تکمیل آزادراه رشت قزوین ، کریدور ریلی شمال-جنوب ، احیای تالاب انزلی ، ساماندهی دو رودخانه زرجوب و گوهر رود و نیز مدیریت پسماند را موضوعات مهمی دانست که در جریان سفر رییس جمهوری برای اجرا و تکمیل آنها، تاکنون یک هزار و یکصد میلیارد تومان تخصیص یافته است.

دکتر عباسی  آغاز عملیات آبرسانی به ۷۱۱ روستای فاقد آب شرب سالم استان با کمک سپاه و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را مورد اشاره قرار داد و گفت: رفع محرومیت از روستاها و توسعه پایدار روستایی، امری مهم است که در استان با جدیت دنبال می شود.

وی همچنین به موضوع توزیع عادلانه یارانه‌ها، مردمی کردن اقتصاد و جلوگیری از هدر رفت منابع مالی کشور اشاره کرد و با بیان اینکه رئیس جمهوری آبروی خود را برای اجرای این طرح به میان گذاشته، تصریح کرد: ایجاد عدالت بین افراد جامعه و استفاده همگان از منابع کشور، هدف از اجرای این طرح است که از قاچاق و احتکارکالا تا حد قابل توجهی جلوگیری می کند.

دکتر عباسی اجرای طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: در این طرح علاوه بر توجه به کیفیت نان ، از کم فروشی و قاچاق آرد به‌عنوان اصلی ترین نیاز خانوار جلوگیری خواهد شد.

وی حمایت از تولید داخلی و توجه به بالندگی صنایع تولیدی استان را مهم دانست و با اشاره به فعالیت شمار قابل توجهی از واحدهای راکد و نیمه راکد استان، بر تحقق شعار سال تاکید کرد و گفت: در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و تاکیدات معظم‌له بر تولید دانش بنیان و اشتغال آفرین ، دهکده دانش بنیان در گیلان راه اندازی می شود.

وی یادآور شد: امروز استفاده اثربخش و بهینه از منابع، ضرورتی غیرقابل انکار است که این مسئله با استفاده از دانش نوین و علوم دانش بنیان محقق می گردد.

نماینده عالی دولت در استان بر ضرورت امیدآفرینی در جامعه ، بیان دستاوردهای نظام اسلامی و دولت مردمی و نیز مشارکت جویی آحاد جامعه در مباحث مختلف اعم از فرهنگی و اجتماعی تاکید و بیان کرد: نباید اجازه دهیم عده ای آب در آسیاب دشمن بریزند و اقدامات خدمتگزاران به ملت را بی اثر جلوه دهند.

نقش شبکه تبلیغ در جهت دهی افکار عمومی در بمباران تبلیغاتی دشمن

 حجت الاسلام سعید مهدوی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست طلایه داران نهضت تبلیغ گیلان با آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان، اظهار کرد: جامعه روحانیت نقش محوری در دوام و قوام انقلاب اسلامی دارد.

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به جنگ نابرابر رسانه‌ای و فرهنگی دشمن، گفت: در بمباران تبلیغاتی دشمن شبکه تبلیغ نقش مؤثری در جهت دهی افکار عمومی دارد.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های اعتباری و امکانی در شبکه تبلیغ، افزود: روحانیون و شبکه تبلیغ گیلان با دست‌های خالی عملکردهای خوبی در بخش‌های مختلف از خود به جای گذاشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان در بخشی از صحبت‌های خود به تشریح برنامه‌ها، اهداف و اقدامات صورت گرفته در شبکه تبلیغ پرداخت.

در این نشست  شماری از روحانیون و مبلغان دینی شهرستانهای گیلان از استاندار گیلان مطالبه گری نمودند و دیدگاه های خود را مطرح کردند.

تنظیم گزارش؛زلیخا صفری راسته کناری

  • نویسنده : بیانات مطالبه گرانه جمعی از مبلغان دینی با استاندار گیلان،