به گزارش صفیر گیلان؛هشتمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دکتر قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد. فرماندار فومن در این […]

به گزارش صفیر گیلان؛هشتمین جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا در شهرستان فومن به ریاست محمدرضا محسنی فرماندار شهرستان فومن و با حضور حجت الاسلام افتخاری نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی و دکتر قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان، در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان فومن برگزار شد.
فرماندار فومن در این جلسه در ابتدا گزارشی از اقدامات انجام شده در طول مدت شیوع بیماری کرونا در شهرستان فومن را ارائه و  از زحمات تمام دست اندرکاران مراقبت های بهداشتی و پزشکان و کادر درمانی در شهرستان تشکر کرد.

محسنی افزود: در شهرستان هر ۷۲ ساعت جلسه مستمر پایش اقدامات در مقابله با ویروس کرونا برگزار شده و در مجموع ۱۰۷ مصوبه اجرایی شده داشته ایم.
فرماندار شهرستان فومن با بیان اینکه  با هماهنگی بسیج و شهرداران، روزاانه معابر عمومی و پمپ بنزین های شهرستان ضدعفونی می شودگفت:روزانه ۳۵۰۰ ماسک در شهرستان تولید می شود.

وی از تمهیدات لازم جهت فعالیت داروخانه ها تا ساعت ۲۴ در شهرستان خبر داد و افزود: برای توزیع مواد بهداشتی بین داروخانه ها برنامه ریزی شده است.
محسنی با اشاره به اقدامات درخصوص توزیع اقلام خوراکی و مصرفی برای نیازمندان، به افزایش ساعات کار واحدهای صنعتی و همچنین گشایش خط تولید برای ساخت و عرضه مواد بهداشتی پرداخت و  خواستار مشارکت حداکثری مردم در طرح غربالگری شهرستان شد.
فرماندار شهرستان با بیان اقدامات انجام شده و هماهنگی ها درخصوص ساماندهی تدفین متوفایان، از فراهم سازی بستر لازم برای غربالگری عمومی خبر داد و افزود: در مجموع بیش از ۶۷ هزار نفر معادل ۷۳ درصد از جمعیت شهرستان غربالگری شده اند و این رقم هم اکنون افزایش یافته است.
محسنی همچنین بر لزوم انجام اقدامات لازم جهت تسریع در تکمیل خانه های بهداشت دارای پیشرفت کار بالا در شهرستان تاکید کرد گفت:  آماده شدن طرح کنترل و محدودسازی ورودی مسافران و گردشگران به شهرستان از تاریخ ۲۶ اسفند ماه خبر داد.
فرماندار شهرستان با انتقاد از ادارات صنعت، معدن و معدن و اتاق اصناف، بر لزوم رسیدگی به تخلفات آن دسته از واحدهای صنفی که واحدهای تجاری خود را تا ساعت ۲۰ تعطیل نمی کنند، افزود: از امروز تیمی با مسئولیت معاون فرماندار و با حضور دستگاه های مربوطه به پایش شهرستان از حیث رعایت زمان تعطیلی واحدهای صنفی به ویژه قهوه خانه ها و رعایت نکات بهداشتی در نانوایی ها می پردازد.
وی همچنین بخشداران و دهیاران را به پایش مسافرکاشانه ها و جلوگیری از اسکان مسافران و گردشگران مکلف نمود و اداره اوقاف را موظف به هماهنگی با هیئت امنا درخصوص بسته بودن اماکن زیارتی کرد.
فرماندار شهرستان با اعلام لزوم توقف برنامه هایی از قبیل مراجعه به آرامستان ها در آخرین پنجشنبه سال خواهان توقف برنامه ها و مراسم فرهنگی و مذهبی در کلیه اماکن عمومی به منظور حفظ جان مردم شد.
محسنی با تشکر از حضور دکتر قربانی نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت و درمان در شهرستان فومن اذعان داشت: پس از یک ماه از شیوع ویروس در کشور، تا کنون هیچ یک از متولیان دانشگاه علوم پزشکی جهت رسیدگی به مشکلات و مطالبات شهرستان نیامده اند.

وی بر لزوم تسهیل در ارتباطات مسئولین به منظور برنامه ریزی بهتر تاکید کرد و افزود: انتقادهای وارده به معنای نادیده گرفتن اقدامات و خدمات انجام شده نیست.