رشت- «امیر حسین علوی» بعد از استعفای دو کاندیدای تصدی سمت شهرداری رشت به عنوان تنها گزینه شهرداری این شهر برنامه های خود را ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان از رشت ، هشتمین جلسه شورای شهر رشت با محوریت انتخاب شهردار با حضور همه اعضا در محل دفتر شورا عصر چهارشنبه برگزار شد.

«امیر حسین علوی»، «ناصر عطایی» و «رحیم شوقی» سه گزینه نهایی تصدی سمت شهرداری رشت از میان ۴۶ کاندیدای بودند که طی فراخوان اعضای شورای شهر برنامه‌های خود را برای تصدی این پست ارسال کردند.

انصراف ۲ گزینه تصدی سمت شهرداری رشت

رئیس شورای شهر رشت در این جلسه به فراخوان برای انتخاب شهردار رشت اشاره و اظهار کرد: بر این اساس ۴۶ کاندیدا برنامه‌های خود را به دبیرخانه شورای شهر رشت ارسال کردند.

محمد حسین کارگرنیا با بیان اینکه بعد از بررسی‌های انجام شده ۲۲ کاندید شرایط لازم برای تصدی این پست را داشتند، گفت: امروز بعد از برگزاری جلسه غیر علنی از میان این افراد ۱۰ نفر به عنوان گزینه‌های نهایی تصدی پست شهرداری رشت انتخاب و قرار است مدارک، برنامه‌ها و صلاحیت آنها بررسی شود.

وی با اشاره به اعلام انصراف «رحیم شوقی» طی تماس تلفنی با یکی از اعضای شورای شهر، افزود: ناصر عطایی نیز از ارائه برنامه‌ها خود در این جلسه انصراف داده است.

توازن خدمات در مناطق مختلف شهر رشت وجود ندارد

امیر حسین علوی گزینه تصدی صندلی شهرداری رشت در ادامه این جلسه با تاکید بر اینکه ساختار شورا بر فعالیت شهرداری آشنا است و بنده نیز ساختار ذهنی مشخص در خصوص بدنه شهرداری دارم، گفت: در شهرداری رشت دچار انباشت مشکلات هستیم که مجموعه مدیریت شهری همه حوزه‌ها را باید در دستور کار قرار دهد.

علوی با بیان اینکه در یک فرایند مشخص باید مشکلات رصد و رفع شود، افزود: توازن خدمات رسانی در مناطق مختلف شهری لازم است که نیاز به اصلاحات درون سازمانی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری رشت تمکن مالی لازم را همچون دیگر کلانشهرها را ندارد، گفت؛ برنامه ریزی های کلان می‌تواند راهگشا باشد و تراز مالی این شهرداری بالا رود و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

گزینه تصدی سمت شهرداری رشت با بیان اینکه هنوز چشم انداز شهری مشخص با مشارکت نخبگان در رشت شکل نگرفته است، اظهار کرد: باید سیستم مدیریت یکپارچه در حوزه شهر و شهرداری داشته باشیم تا شهرداری از روزمرگی نجات یابد و به طرح‌های توسعه‌ای بپردازد.

وی با تاکید بر اینکه مبارزه با فساد اداری و شفاف سازی در دستور کار شهرداری رشت قرار گیرد، اضافه کرد: از جمله مطالبات عمومی شهروندان نیز برخورد قاطع با مفسدان است.

علوی با بیان اینکه جذب بخش خصوصی و دولتی برای سرمایه گذار می‌تواند راهگشایی برای حل وضعیت رودخانه‌های شهر باشد، تصریح کرد: اجرای تراموای شهری رشت باید در دستور کار شهرداری قرار گیرد.