اختصاصی/صفیر گیلان؛یکصدو بیست و سومین جلسه شورای شهر فومن با حضور اعضای شورا و سرهنگ حقیقی نیا فرماندهی انتظامی شهرستان و محمدی شهردار فومن برگزار شد. در این جلسه در ابتدا علیرضا علیدوست رییس شورای شهر فومن ضمن تشکر از فرماندهی انتظامی شهرستان فومن گفت :ایام نوروز نزدیک است و اعضای شورا و مردم دغدغه […]

اختصاصی/صفیر گیلان؛یکصدو بیست و سومین جلسه شورای شهر فومن با حضور اعضای شورا و سرهنگ حقیقی نیا فرماندهی انتظامی شهرستان و محمدی شهردار فومن برگزار شد.

در این جلسه در ابتدا علیرضا علیدوست رییس شورای شهر فومن ضمن تشکر از فرماندهی انتظامی شهرستان فومن گفت :ایام نوروز نزدیک است و اعضای شورا و مردم دغدغه دارند زیرا خروجی شهر به سمت شنبه‌بازار لاین رفت بسیار بد است و قابل توجیه نیست.

جزییات بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فومن مشخص شود

وی خواستار شد تا شهرداری آن منطقه را از این وضعیت نجات دهد و دغدغه ها در منطقه برطرف شود.

علیدوست با اشاره به اینکه اداره شهر و دخل و خرج‌های آن بر اساس بودجه است گفت: قانونگذار موعد تعیین کرده که تاکنون بودجه ۱۴۰۰ شهرداری فومن ارایه نشده است و پس از ارایه فرصت کمی باقی است

وی خواستار اختصاص حداقل ۵۰ میلیارد تومان بودجه شد وافزود: همچنین باید برای تحقق  اختصاص و دریافت این میزان بودجه همه باید تلاش کنند.

رییس شورای شهر فومن اظهار نمود؛ وضعیت تقاطع معلم در خیابان امام به زودی ساماندهی  واهد شد .‌

علیدوست رییس شورای شهر فومن بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری فومن به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان  را در این جلسه پیشنهاد و شهردار فومن رضا محمدی نیز اعلام داشت: فردا لایحه بودجه را تقدیم شورای شهر فومن می‌گردد.

در انتخاب شهردار اشتباه شد زیرا منتخب مردم به‌عنوان شهردار انتخاب شد

زهرا نظری عضو شورای شهر فومن در یکصدو بیست و سومین جلسه شورای شهر فومن با بیان اینکه در آستانه سال جدید هستیم و هرساله ماه اسفند ماهی است که هیچ اداره‌ و شهرداری کار پروژه را انجام نمی‌دهد و کارهای نیمه‌تمام را به اتمام می‌رساند گفت: زیرا این ماه اختصاص دارد به استقبال از عید نوروز و با توجه به اینکه فومن قطب گردشگری است و از شهردار تقاضا داریم برای سال نو و عید نوروز شهر را آماده کنند.

وی وخواستار شد تا شهرداری عملکرد یکساله اش را ارایه دهد زیرا متاسفانه در دوره پنجم کارنامه‌ای نداشتیم و بیلان کاری ارایه ندادیم .

وی ضمن عذرخواهی از مردم فومن گفت: ما نتوانستیم وظیفه خودمان را انجام دهیم  و کارها را پیش ببریم و فقط شهرداری و شهردار مقصر کم کاری ها نیستند.

زهرا نظری اظهار کرد؛این دوره‌ی شورا بالاتر از دوره‌های قبل اگر نباشد پایین‌تر نیست،ولی در انتخاب شهردار اشتباه کردیم زیرا منتخب مردم را به‌عنوان شهردار انتخاب کردیم و این دلیلی است که ناکارآمد هستیم و کارنامه‌ای نداریم تا به مردم ارایه دهیم.

نظری اظهار کرد؛کارگران روزمزد شهرداری را اعلام نمودند که شرکتی می‌کنند و پرونده روزمزد دیگر بسته می‌شود ولی اکنون ۳ نفر به بنده مراجعه کرده‌اند که چرا شرکتی نمی‌شویم و اگر شرایط را ندارند پیشگیری نماییم تا منجر به شکایت از شهرداری نگردد.

وی خواستار نظارت بر نظافت شهری نیز شدو تاکید کرد؛ صبح‌ها با انباشت زباله در سطح شهر روبه‌رو می‌شویم که این زیبنده نیست.

بانوی عضو شورای شهر فومن از  عدم پیش‌روی کار در بلوار شهید شکوری اشاره و افزود:بیش از ۵ ماه است که به صورت لاک‌پشتی پیاده‌روسازی در حال انجام است و این نارضایتی مردمی را به همراه دارد.

نظری از گلایه مردم در خصوص شن‌ریزی کوچه‌ها و معابر از جمله کوچه شهید پورمحسن خبر داد و گفت: زیرا علیرغم اینکه قرار بود تا پایان بهمن کار تمام شود که هنوز درپوش و منحول گذاشته نشده است.

وی خواستار تعیین تکلیف مغازه‌ای که در خیابان امام قرار بود و تا کنون به فروش نرسیده  است شد و تصریح کرد:به بازار هفتگی سه‌شنبه رسیدگی شود زیرا هیات امنای خودخوانده اقدام به فروش مکان در آن‌جا می‌نماید

عضو شورای شهر فومن دستفروشی را به دلیل مشکلات اقتصادی در جامعه واند و گفت: سعی داریم  دست فروشان را سامان ببخشیم زیرا اکنون در معابر مختلف شهر بدون رعایت رفت و آمد مردم اقدام به دستفروشی می‌کنند.

 

***

بیشتر برایتان خواهیم نوشت…

گفتنی است عضو شورای ۵ نفره فومن از ابتدا تاکنون

سیامک احمدزاده
جلیل سندی
سیدنورالدین نعمتی
علیرضا علیدوست

حسین‌ غلام‌نیا

شاهین علیزاده
زهرا نظری

لازم به ذکر است پس از استعفای حسین غلام‌نیا و شهردار شدنش، شاهین علیزاده وارد شورا می‌شود که او نیز پس از استعفا و معاون فرماندار فومن شدنش، زهرا نظری وارد شورای شهر فومن می‌گردد… که اکنون ترکیب شورا متشکل از ۵ نفر اعضا
سیامک احمدزاده
جلیل سندی
سید نورالدین نعمتی
علیرضا علیدوست
زهرا نظری
است که این ۵ نفر حسین غلام‌نیا را استیضاح و رضا محمدی معاون‌شهردار را با رای‌شان شهردار می‌نمایند… رضا محمدی در جلسه شورا به ریاست زهرا نظری ۴ رای آورد که زهرا نظری به آن رای نداد…
در این باره و نحوه انتخاب شهردار ، استعفای حسین غلام‌نیا، روزهای اولیه شورا و انتخاب شهردار، گزینه‌های اعضای شورا، رای به همکار و ورود همکار سابق و… بیشتر برایتان خواهیم نوشت…

***

  • نویسنده :  خبرنگارابراهیم فلاح  - دبیر زلیخا صفری