مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان از انسداد ۲ محور این استان به دلیل برف و کولاک شدید خبر داد و گفت: بارش برف در محور بهارستان – آقچای به ۸۰ سانتیمتر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛غلامعلی نیک فهم  با اشاره به آخرین وضعیت جوی و ترافیکی در راه‌های مواصلاتی استان گیلان اظهار کرد: بر اساس داده‌های آماری بارش شدید برف در ️ محور پونل – خلخال با حداکثر ارتفاع ۳۵ سانتیمتر، ️ محور اسالم – خلخال با حداکثر ارتفاع ۴۰ سانتیمتر و محور بهارستان – آقچای با حداکثر ارتفاع ۸۰ سانتیمتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه برف محور ماسال – گیلوان را سفیدپوش کرد، افزود: بارش خفیف برف در ️ محور آستارا – تالش با حداکثر ارتفاع ۱۰ سانتیمتر، محور زیاز – شوک با حداکثر ارتفاع ۵ سانتیمتر، محور رودسر – لات محله با حداکثر ارتفاع ۵ سانتیمتر، ️ محور سیاهکل – دیلمان با حداکثر ارتفاع ۵ سانتیمتر گزارش شده است.

نیک فهم از انسداد ۲ محور در گیلان به دلیل برف و کولاک شدید خبر داد و بیان کرد: محور آستارا-اردبیل در محدوده حیران به دلیل کولاک و یخبندان و محور پونل-خلخال از محدوده زندانه به سمت خلخال به دلیل بارش شدید برف مسدود است.

وی با بیان اینکه ۹۵ کیلومتر از محورهای گیلان توسط عوامل راهداری برف روبی شده است، گفت: محور اسالم-خلخال برف روبی به طول ۳۰ کیلومتر، محور پونل-خلخال برف روبی به طول ۳۰ کیلومتر، محور آستارا-آقچای برف روبی به طول ۳۵ کیلومتر گزارش شده است.

وی با بیان اینکه ترافیک در سایر محورهای مواصلاتی استان گیلان در جریان است، افزود: برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف گیر حتماً زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشید.

مدیرکل راهداری گیلان تصریح کرد: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌های استان گیلان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما در خصوص وضعیت جوی و ترافیکی کلیه محورهای مواصلاتی استان گیلان و محورهای ارتباطی استان‌های همجوار است.