فرمانده سپاه قدس گیلان با اشاره به اهدای ۱۰۰ کپسول اکسیژن به بیمارستان های استان، گفت: سپاه تاکنون حدود ۶۰۰ کپسول اکسیژن اهدا کرده است.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان، سردار محمد عبدالله پور ظهر چهارشنبه در مراسم اهدای ۱۰۰ کپسول اکسیژن به مراکز درمانی گیلان با اشاره به افزایش تعداد بیماران کرونایی در استان، گفت: در هفته‌های اخیر با اوج گیری کرونا شاهد کمبود کپسول اکسیژن در مراکز درمانی بودیم.

وی با بیان اینکه با توجه به درخواست دانشگاه علوم پزشکی برای مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادها در تأمین اکسیژن مورد نیاز، سپاه وارد عمل شد، گفت: امروز شاهد اهدای ۱۰۰ کپسول اکسیژن به مراکز درمانی گیلان هستیم.

فرمانده سپاه قدس گیلان ادامه داد: سپاه قدس با کمک بسیج، پایگاه‌های مقاومت و خیران تاکنون ۶۰۰ کپسول اکسیژن تهیه و در اختیار کادر درمان قرار داده است.

سردار عبدالله پور با اشاره به افزایش همدلی‌ها با شیوع ویروس کرونا در جامعه، تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۱۲ هزار و ۸۵۰ بسته معیشتی به ارزش ۴۰۰ هزار تومان در میان نیازمندان گیلانی توزیع شده است.

وی به اجرای طرح شهید سلیمانی و موفقیت‌های کسب شده نیز اشاره و اضافه کرد: هزار بسیجی در قالب طرح شهید سلیمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور داشته و به بیماران خدمات رسانی می‌کنند.

سردار عبدالله پور با تاکید بر لزوم توجه به تسریع روند غربالگری در گیلان، افزود: بر اساس آمار شش هزار نفر از بسیجیان گیلانی نیز در طرح غربالگری شهید سلیمانی فعالیت دارند که بسیار می‌تواند به بیمار یابی افراد کمک کند.،

وی با بیان اینکه سپاه قدس توان تزریق روزانه ۳۰ هزار دُز واکسن را دارد، تصریح کرد: در صورت اختصاص واکسن به گیلان، سپاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان می‌توانیم این میزان واکسیناسیون انجام دهیم.