بهروزی فر گفت: مردم مناطق روستایی  به سبب کم آبی دچار مشکلات فراوان شده اند و دربعضی روستاها جوانان به دلیل نبود اشتغال به شهرهای و استانهای همجوار مهاجرت می کنند که این باعث مهاجرت بی رویه و حاشیه نشینی در شهر می گردد و لذا باید با ایجاد منابع درآمدی جدید در این روستاها از روند مهاجرت های ناخواسته کاست و زمینه و انگیزه لازم برای ماندگاری روستاییان را فراهم کرد.

به گزارش صفیر گیلان؛دکتر خلیل بهروزی فر نماینده مردم شهرستانهای فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با مهندس حامد دائمی جفرودی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان دیدار و گفتگو کرد. در این نشست پیرامون چگونگی افزایش اعتبارات و تسهیلات و شتاب بخشی در طرح های توسعه روستایی در شهرستان های فومن و شفت تأکید شد.

دکتر بهروزی فر نماینده مردم شهرستان های فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: استفاده از تمام ظرفیت های قانونی برای تسریع و ایجاد تحرک در فعالیت های عمرانی روستاها ضرورت دارد و مشکلات حاشیه ای شهرها می تواند با توجه به توسعه روستاها و زیرساخت های مورد نیاز آنها حل گردد.

وی اضافه کرد: مردم مناطق روستایی  به سبب کم آبی دچار مشکلات فراوان شده اند و دربعضی روستاها جوانان به دلیل نبود اشتغال به شهرهای و استانهای همجوار مهاجرت می کنند که این باعث مهاجرت بی رویه و حاشیه نشینی در شهر می گردد و لذا باید با ایجاد منابع درآمدی جدید در این روستاها از روند مهاجرت های ناخواسته کاست و زمینه و انگیزه لازم برای ماندگاری روستاییان را فراهم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان  هم در این دیدار با تأکید بر توسعه روستایی و محرومیت زدایی اظهار داشت: بنیادمسکن  به عنوان یک سازمان و نهاد جهادی همواره برای محرومیت زدایی و توسعه تلاش کرده است، شاخص های توسعه روستایی در استان گیلان بیانگر آن است که اقدامات انجام شده در زمینه توسعه به ویژه در مناطق محروم موثر بوده است.

مهندس دائمی اضافه کرد: شهرستان های فومن و شفت از جمله مناطق استان است که ظرفیت های خوب و قابل توجه در توسعه روستایی دارد و باید از این ظرفیت ها و قابلیت ها حتی در زمینه مناطق سیاحتی، گردشگری و مذهبی بیشتر استفاده کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان در پایان گزارشی از وضعیت پروژه های روستایی این دو شهرستان و عملیات انجام شده با استفاده از طرح قیر رایگان و آسفالت معابر روستایی، مشکلات مربوط به اسناد شهری و روستایی و تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی و احداث مسکن محرومین و دیگر طرحهای عمرانی ارائه نمود.​