صفیر گیلان،نماینده آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) از تأسیسات و پروژه‌های مدیریت پسماند شهرداری رشت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صفیر گیلان؛ در برنامه ریزی‌های به عمل آمده از سوی وزارت کشور با آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در زمینه همکاری‌های فنی مدیریت پسماند مقرر شد کارشناسان تیم اعزامی این آژانس از تأسیسات مدیریت پسماند شهر‌های رشت، نوشهر، ساری و بابل از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ آذر ماه بازدید کنند.

بر اساس برنامه زمانبندی انجام شده تیم اعزامی جایکای ژاپن روز جمعه ۱۲ آذر ماه از پروژه باغ ژاپنی و محل دفن و تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان رشت و روز شنبه ۱۳ آذر ماه از شرکت کود آلی گیلان بازدید کردند.

سید امیرحسین علوی؛ شهردار رشت به همراه سید محمدرضا احمدی سنگری؛ نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، سید حبیب راضی؛ مدیرکل دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری ‏ها و دهیاری‏ های کشور و کارشناسان تیم اعزامی آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) در این بازدید حضور داشتند.

این بازدید به منظور ارتقای همکاری‌های بین المللی در زمینه توسعه اقتصادی و اجتماعی و بر اساس تفاهمات انجام شده بین رشت و ژاپن و با هدف ارائه راهکار، اعطای کمک‌های فنی، سرمایه گذاری، تأمین مالی پروژه‌ها و اختصاص بودجه بین المللی برنامه ریزی شده است.