به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،حجت السلام محمد حسن صفوی امام جمعه شهرستان فومن در ابتدای خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان به سنت  حسنه اعتکاف که همزمان با سراسر کشور در مساجد این شهر برگزار شد اشاره و افزود:اعتکاف و راهیان نور از سنت های مستحب  و از برکات نظام هستند. صفوی اعتکاف را […]

به گزارش اختصاصی صفیر گیلان،حجت السلام محمد حسن صفوی امام جمعه شهرستان فومن در ابتدای خطبه های امروز نماز جمعه این شهرستان به سنت  حسنه اعتکاف که همزمان با سراسر کشور در مساجد این شهر برگزار شد اشاره و افزود:اعتکاف و راهیان نور از سنت های مستحب  و از برکات نظام هستند.

صفوی اعتکاف را خلوت نمودن با خدا خواند و گفت:امیدوارم این خلوت گزینی جوانان با خداوند خروجی خوبی داشته و باعث اطاعت پذیری جوانان شود.

امام جمعه فومن با اشاره به اینکه اطاعت پذیری از ولایت باید در جوانان به منصحه ظهور  برسد  گفت: جوانان باید سربلند وارد جامعه شوند و اثرات حضورشان به جامعه برسد.

امام جمعه فومن در بخشی از خطبه ها به دیدار رهبر با دولت مردان اشاره و افزود: رهبر انقلاب در این نشست به انگیز دینی در احاد مردم اشاره و افزودند:دین عامل تحرک جامعه است و حضور جوانان در دفاع مقدس حاصل انگیزه دینی بوده  است.

حجت الاسلام صفوی  به بخشی از بیانات رهبر در مورد  اهداف دشمنان و مخالفت با دین  اشاره و افزود:دشمنان با تمام  امکانات  می خواهند  دین داری را سست کنند.

امام جمعه فومن به گفتمان رهبر در ارتباط با اشتغال  اشاره و افزود: رهبر انقلاب به باز گشایی کارخانه ها  برای ایجاد اشتغال جوانان تاکید داشتند  و گفتند با بازگشایی کارخانه ها در جامعه روح تازه  خواهد دمید.

صفوی به بخشی دیگر از گفتمان رهبری در مورد انتخابات اشاره و اظهار کرد؛مشارکت در انتخابات رای اعتماد به جمهوری اسلامی و لبیک به رهبری است.

حجت الاسلام صفوی در خطبه های امروز به کارخانه های  شهرستان و شهرک صنعتی اشاره و افزود:ما در این شهر کارخانه داریم  ولی مایه خفت است که بگوییم آمار کلی بیکاری ما بالاست.

وی افزود: کارخانه ها افتتاح می شوندولی نتیجه عملی افتتاح کارخانه ها را نمی بینیم و فقط در حد افتتاح است.

صفوی خطاب به جوانان کاندیدای شورای شهر و روستا گفت:انگیزه شما حضور در انتخابات برای رضای خداوند و مردم باشد  و اگر غیر از این باشد کنار بروید و مسئولیت را به افراد امین بدهید.

ایشان در بخشی از خطبه ها به انتخابات و فتنه ۸۸ اشاره و افزود: اگر در انتخابات آب به اسیاب دشمن  بزنید   و باعث خوشحالی دشمن شوید این خیانت است و ممکن  باعث تکرار فتنه ۸۸ شود  پس تلاش کنید تشخیص خدمت به خلق را داشته باشید.

امام جمعه فومن به تجاوز دشمنان در سوریه اشاره و افزود: امروز دشمن روند حمله به سوریه را بخاطر داشتن سلاح هسته ای  همانند حمله به عراق پیش رو گرفته است./خبرنگار؛زلیخا صفری راسته کناری