به گزارش صفیر گیلان؛مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در خصوص پروژه های افتتاحی هفته دولت گفت: پروژه های پست ۶۳.۲۰ کیلوولت توحید گلسار و اتصالات مربوطه، افزایش ظرفیت بخش انتقال پست آستارا، افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست آستارا، افزایش ظرفیت ترانس های پست لاهیجان ۱، پست سیار ۶۳.۲۰ […]

 

به گزارش صفیر گیلان؛مهندس بلبل آبادی مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در خصوص پروژه های افتتاحی هفته دولت گفت: پروژه های پست ۶۳.۲۰ کیلوولت توحید گلسار و اتصالات مربوطه، افزایش ظرفیت بخش انتقال پست آستارا، افزایش ظرفیت بخش فوق توزیع پست آستارا، افزایش ظرفیت ترانس های پست لاهیجان ۱، پست سیار ۶۳.۲۰ کیلوولت مستقر در پست شهید رحیم آبادی کلاچای و خط ۶۳ کیلوولت رشت شمالی _ قلی پور در شهرستانهای؛ رشت، آستارا، لاهیجان و کلاچای فردا(دوشنبه مورخ۹۷/۶/۵) با حضور مقام عالی وزارت نیرو افتتاح و به بهره برداری خواهند رسید.
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای گیلان در خصوص پروژه شاخص افتتاحی شرکت در هفته دولت امسال گفت: پروژه پست ۶۳.۲۰ کیلوولت توحید گلسار یکی از پروژه های شاخص شرکت می باشد که برای اولین بار در کشور، اولین ترانسفورماتورهای کم صدای ساخت داخل در این پست نصب شده است. این ترانس‌ها با هدف کنترل سطح صدا در حد مجاز یا کاهش سطح صدا و جلوگیری از آلودگی صوتی به خصوص در مناطق مسکونی و جهت رفاه حال مشترکین محترم به کار برده شده اند.
مهندس بلبل آبادی با بیان اینکه پروژه پست توحید گلسار با هدف تقویت و پایداری و تعدیل بار شبکه فوق توزیع و توزیع شمال شهر رشت، در منطقه گلسار رشت احداث شده است، افزود: سیستم کنترلی این پست از نوع سیستم کنترلی توزیع شده (DCS) بوده و سیستم عایقی این پست نیز از نوع GIS می باشد. پستهای GIS به دلیل ماهیت وجودی (کمپکت بودن) به زمین کمتری برای احداث نیاز دارند. که به دلیل ارزش بسیار بالای زمینهای حاصلخیز کشاورزی و تراکم و پراکندگی بسیار زیاد جمعیت در سطح استان گیلان، استفاده از این تکنولوژی بسیار حائز اهمیت می‌باشد. استفاده از تکنولوژی GIS موجب شده که زمین مورد نیاز برای احداث پست به مقدار کمتر از ۴۰ درصد در مقایسه با پستهای AIS تقلیل یابد.

ظرف ۳ سال آینده:
بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در بخش خط و پست به بهره برداری می رسد.

مهندس «عظیم بلبل آبادی» مدیرعامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در گفتگوی ویژه خبری با صدا و سیمای مرکز گیلان به تشریح فعالیتها و عملکرد صنعت برق گیلان پرداخت. مهندس بلبل آبادی در این گفتگوی خبری بیان داشت: علی رغم تمامی تنگناهای شدید نقدینگی و مالی که صنعت برق کشور و به تبع آن صنعت برق استان گیلان با آن رو به رو بود، شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان موفق شد اقدامات اساسی و زیربنایی را در زمینه بالا بردن ظرفیت شبکه پستها و خطوط برق استان گیلان انجام دهد.
وی افزود: طی سالهای ۹۵ تا به امروز، حدود ۴۲۵ مگاولت آمپر به ظرفیت نامی پستهای فوق توزیع استان گیلان افزوده شد. که این مقدار معادل ۱۶ درصد ظرفیت پستهای فوق توزیع استان گیلان می باشد. در زمینه خطوط هم پروژه های مختلفی احداث و مورد بهره برداری و افتتاح قرار گرفته که بار مالی مجموع پروژه ها از سال ۹۵ تا به امروز حدود ۱۳۵ میلیارد تومان می باشد.

مهندس بلبل آبادی در خصوص پروژه های در دست اقدام و آتی شرکت گفت: پستهای ۶۳/۲۰ کیلوولت سپیدرود رشت ، سلیمانداراب رشت و صومعه سرا از جمله پروژه های در حال اجرای شرکت می باشد که انشاا… حداکثر تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهند رسید. همچنین قرارداد احداث یک دستگاه پست ۶۳/۲۰ کیلوولت برای شهرستان آستارا قبل از سال منعقد شده که امیدواریم اوایل سال آینده و قبل از پیک تابستان وارد مدار شود. در بخش انتقال نیز پروژه های بزرگی برای شهرستانهای رشت، تالش و انزلی کلید خورده و در دست اقدام می باشد. بار مالی این پروژه ها که ظرف ۳ سال آینده می بایست مورد بهره برداری قرار بگیرند بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان است.