صفیر گیلان؛استاندار گیلان در نشست مشترک کمیته‌های تخصصی حمل و نقل جاده‌ای- ریلی – ترکیبی و شورای ترافیک استان با بیان اینکه ترسیم گیلان توسعه یافته در این نشست‌ها صورت می‌گیرد افزود : باید به صورت کلان ، جامع‌ و فرابخشی به موضوعات توسعه‌ای استان نگریست. به گزارش صفیر گیلان به نقل از استانداری گیلان؛ […]

صفیر گیلان؛استاندار گیلان در نشست مشترک کمیته‌های تخصصی حمل و نقل جاده‌ای- ریلی – ترکیبی و شورای ترافیک استان با بیان اینکه ترسیم گیلان توسعه یافته در این نشست‌ها صورت می‌گیرد افزود : باید به صورت کلان ، جامع‌ و فرابخشی به موضوعات توسعه‌ای استان نگریست.

به گزارش صفیر گیلان به نقل از استانداری گیلان؛ دکتر مصطفی سالاری در این نشست که شامگاه چهارشنبه در محل سالن شهید انصاری استانداری برگزار شد هدف از این نشست مشترک را بررسی کلیات مباحث حمل و نقل استان عنوان کرد و افزود: انشاء ا… نشست‌های بعدی این کمیته‌ها به صورت مجزا و با مباحث تفصیلی‌تر در هر بخش دنبال خواهد شد.

استاندار گیلان از تدوین برنامه‌های راهبردی ۵ ساله استان در کمیته‌های ۴۸ گانه تخصصی خبر داد و افزود: پیگیری مباحث بخش‌های مختلف براساس تقسیم کار در کمیته‌ها صورت خواهد پذیرفت.

استاندار گیلان بخش حمل و نقل را تأثیرگذار در تمامی حوزه‌ها دانست و افزود: باید با دید راهبردی و با هم‌افزایی در جهت توسعه استان تلاش کنیم.

نماینده عالی دولت در گیلان  با بیان اینکه در تمامی پروژه‌های کلان، ارزیابی اجتماعی آن را در نظر گیرید افزود: پروژه‌هایی که اجرا می‌کنیم برای مردم است و باید تأثیرات آن پروژه در زندگی مردم ارزیابی شود .

استاندار گیلان همچنین بر ضرورت در نظر گرفتن افق بلند مدت در اجرای پروژه‌ها تأکید کرد و با بیان اینکه ترسیم گیلان توسعه یافته در این نشست‌ها صورت می‌گیرد افزود : باید به صورت کلان ، جامع‌ و فرابخشی به موضوعات توسعه‌ای استان بنگریم.

وی بر لزوم تدوین برنامه‌های راهبردی ۵ ساله در بخش حمل و نقل تأکید کرد و افزود: با داشتن برنامه بهتر می‌توان مباحث توسعه‌ای استان را پیگیری و تحقق بخشید .

استاندار گیلان همچنین برضرورت تحلیل درست و جامع در کاهش تلفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود: در برخی مواقع با درست فکر کردن ، فرهنگ‌سازی صحیح و اقدامات کم هزینه می‌توان از بروز تعداد زیادی از حوادث و تلفات جاده‌ای جلوگیری و کارهای مؤثری را در بحث ایمنی راهها انجام داد.

در این نشست ، پروژه باقیمانده ۸ کیلومتر آزاد راه رشت- قزوین ، آخرین وضعیت راه آهن رشت- آستارا ، آستارا- آستارا، و خط ریلی رشت- انزلی و همچنین مراحل اجرای تعدادی از کنارگذرهای در دست اجرای استان، تشریح و با رهنمود و دستورات استاندار گیلان تصمیمات لازم در هر بخش اتخاذ شد.