اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/میرابوالقاسم فاضلی با اشاره به اینکه این کارم به تبعیت از آیات قرآن کریم و سوره مبارکه الرحمن است گفت:طبق مفهوم این آیه شریفه پس این مالی که وقف نمودم مال من  ،من نبود  بلکه ودیع از طرف خداوند و به من اهداء شده بود برای مدتی و این لطف الهی بود […]

اختصاصی صفیر گیلان؛زلیخا صفری/میرابوالقاسم فاضلی با اشاره به اینکه این کارم به تبعیت از آیات قرآن کریم و سوره مبارکه الرحمن است گفت:طبق مفهوم این آیه شریفه پس این مالی که وقف نمودم مال من  ،من نبود  بلکه ودیع از طرف خداوند و به من اهداء شده بود برای مدتی و این لطف الهی بود .

همزمان با هفته وقف در شهرستان فومن شاهد سه وقف جدید بودیم که ارزش ریالی این وقف ها بالغ بر نیم میلیارد تومان بود.

امروز در همایش  یاوران وقف در شهرستان فومن گفتگویی داشتیم با واقف خیر اندیش جناب عبد القاسم فاضلی معروف به معین فاضلی که اهل شهرک تاریخی ماسوله و ساکن استان تهران و استاد دانشگاه است.

وی در ابتداء علت وقف خانه خود در شهرک ماسوله را چنین مطرح می کند؛چیزی که امروز وقف کردم چیزی نیست که برای خودم باشد و در حقیقت مالک اصلی خداست.

میر ابوالقاسم فاضلی با اشاره به اینکه این کارم به تبعیت از آیات قرآن کریم و سوره مبارکه الرحمن است گفت:در هر آیه از این سوره مبارکه می خوانیم « فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ »

و الا جمع علی یا الی است واین  یعنی نعمتها مال خداست و خدا می فرماید من این نعمتها را به شما دادم پس چرا انکار می کنید.

وی افزود: طبق مفهوم این آیه شریفه پس این مالی که وقف نمودم مال من  ،من نبود  بلکه ودیع از طرف خداوند و به من اهداء شده بود برای مدتی و این لطف الهی بود .

photo_2017-11-18_23-59-46

میر ابوالقاسم فاضلی از اینکه در زمان حیات خود این خانه را وقف نموده بسیار احساس خرسندی نمود و گفت: من به تبعیت از آیه شریف قرآنی که این آیه عروس قرآن است توانستم با توجه به اینکه تمام نعمتها در آن ذکر شده به عنوان یک مسلمان  چیزی را که خداوند لطف داشته و لطف کرده نسبت به بنده به در گاه الهی به صاحب اصلی آن برگردانم.

این واقف خیر اندیش در پاسخ به سوال خبرنگار صفیر گیلان در خصوص احساس خود در زمان ثبت موقوفه گفت: در زمانی  که امضا می کردم  در فکر م و ذهنم بسیار احساس خوشحالی به بنده دست داد چرا که احساس کردم تازه خانه با این امضا مال من است و تا امروز عاریتی مال من بوده است و از این به بعد مال من است.

وی بیشترین انگیزه وقف منزل مسکونی خود را در شهرک تاریخی ماسوله چنین مطرح کرد؛من در حال حاضر ساکن تهرانم  و تابستانها به این شهرک می آیم و چیزی که شوق هدیه کردن را در من زیاد کرد این بود که خداوند طبیعت زیبای ماسوله را به ما داده و این طبیعت زیبا و معنویاتی که در این طبیعت است قابل وصف نیست و من بخاطر این طبیعت زیبا باید خدا را شکر کنم.

وی افزود: خداوند چنین طبیعتی را با تمام زیبایی ها به ما داده ولی ما هنوز قدر این طبیعت را ندانستیم.

وی تصریح کرد؛چیزی که من در این شهرک زیبای ماسوله با طبیعت بکر آن حس کردم قابل گفتن نیست و این هدیه من تشکر از خداوند بزرگ بخاطر این طبیعت زیباست.

شایان ذکر است که وقف جناب میر ابوالقاسم فاضلی یک باب خانه به ارزش سه میلیارد ریال است که برای مخارج مساجد ماسوله و کمک در ازدواج وقف شده است.

امروز در همایش یاوران وقف در شهرستان فومن از جناب فاضلی توسط مسئولان تقدیر شد.

شایان ذکر است که بیشترین موقوفات در شهرستان فومن از گذشته تا به امروز مربوط به افرادی از این شهرک تاریخی است.

 

 

 

photo_2017-11-19_00-00-21