فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های انتقال خون در رشت کم است،گفت: هنوز تلاش‌های ما برای راه‌اندازی واحدهای خون گیری به نتیجه نرسیده است

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی صفیر گیلان؛ سردار «محمد عبدالله‌پور» امروز (چهارشنبه، ۲۸ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه در سالن اجتماعات شهید انصاری سپاه قدس گیلان اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب با تشکل بسیج انقلاب را بیمه کرد.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج علاوه بر حوزه امنیت در بخش حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی نیز فعال است گفت: بسیجیان با نقش بی‌بدیلشان در جامعه تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده‌اند.

وی شعار هفته بسیج امسال را «پیشرو در خدمت و امیدآفرینی» عنوان و اظهار کرد: امیدآفرینی بحث مهمی است و در بیانیه گام دوم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید شده است اما متأسفانه دشمنان و برخی دوستان نادان بر طبل ناامیدی می‌کوبند لذا بسیج برای اثبات ولایتمداری خود بر امیدآفرینی تکیه دارد.

فرمانده سپاه قدس گیلان تصریح کرد: بسیج در رفع هر گره و مشکلی که در کشور به وجود آمد، حضور داشت و امید را برای جامعه و محرومین به ارمغان آورد.

عبدالله‌پور به برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در هفته بسیج اشاره و خاطرنشان کرد: ۸۶۷ برنامه در این هفته تدوین شد که از این مجموع ۷۵ برنامه محوری و ویژه در استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بحران کووید ۱۹ برنامه‌های فرهنگی مناسب و تاثیرگذاری تدوین شده است تصریح کرد: آیین بزرگداشت شهدای سلامت و تقدیر از مدافعان سلامت، توزیع بسته‌های معیشتی، برگزاری دعای ندبه برای ریشه کنی کرونا به همراه پخش زنده از شبکه استانی، برگزاری مسابقات ورزشی، آیین عطرافشانی مزار شهدا و … از اهم برنامه‌های هفته بسیج در گیلان است.

سردار عبدالله‌پور با تأکید بر ضرورت اقناع افکار عمومی مبنی بر ضرورت پیشگیری از کرونا، گفت: بهترین روش پیشگیری از کرونا روی آوردن به غربالگری مجدد همه جمعیت استان گیلان است و هر کسی که دچار این بیماری بود قرنطینه خانگی یا در صورت نیاز به نقاهتگاه‌ها انتقال می‌یابد.

فرمانده سپاه قدس گیلان از اجرای پویش سلیمانی‌ها در پایگاه‌های بسیج گیلان خبر داد افزود: اجرای این طرح غربالگری را افزایش و هر پایگاه بسیج در استان به مرکز خدمت درمانی تبدیل می‌شود.عبدالله‌پور به برگزاری اردوی راهیان نور به‌صورت مجازی اشاره و تصریح کرد: این طرح همزمان با هفته بسیج در ارتباط با شبکه شاد برای ۱۰ هزار دانش‌آموز به‌صورت مجازی برگزار می‌شود که در قالب آن شرکت‌کنندگان از گلزار شهدای شهرستان‌های مورد نظر از جمله رشت، لنگرود و انزلی بازدید می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه سپاه قدس ۷۴۱ مسکن مهر در دست ساخت دارد افزود: از این تعداد ۱۱۴ واحد مسکن به مناسبت هفته بسیج به مددجویان تحویل داده می شود.

فرمانده سپاه قدس گیلان اعلام کرد: همچنین به مناسبت هفته بسیج ۱۴ هزار بسته معیشتی بین مددجویان و آسیب دیدگان بحران کرونا ویروس توزیع می‌شود.‌

وی با گله‌مندی از عملکرد و عدم همکاری سازمان انتقال خون با سپاه، عنوان کرد: با وجود اعلام آمادگی خود مبنی بر راه اندازی واحدهای خون گیری و حتی تأمین نیروی انسانی، انتقال خون استان تاکنون به بهانه‌های اداری با ما همکاری نکرده است.

فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه تعداد پایگاه‌های انتقال خون در رشت کم است،گفت: هنوز تلاش‌های ما برای راه‌اندازی واحدهای خون گیری به نتیجه نرسیده در حالی که ما علاوه بر تأمین نیاز خون استان، می‌توانیم نیاز سایر استان‌ها را نیز تأمین کنیم.

عبدالله‌پور با تاکید براینکه سپاه آماده است ساختمان و نیروی انسانی‌اش را در اختیار انتقال خون گیلان قرار دهد تاکید کرد: از انتقال خون گیلان تقاضای دستگاه ویژه خونگیری و آموزش نیروها را داریم.‌

سردار عبدالله‌پور با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات کشور به تحریم‌ها مربوط نیست، افزود: چندین تن اجناس در گمرک وجود داشت که به دلیل تاریخ مصرف گذشته بودن معدوم شد در حالی که اگر از ابتدا برای توزیع آن درست برنامه ریزی می‌شد چنین وضعیتی رخ نمی‌داد.

وی روی کار آمدن دولت جوان حزب اللهی و انقلابی را راهکار رفع معضلات جامعه دانست و عنوان کرد: مدیر باید شجاع و قدرت ریسک داشته باشد و حل مشکلات فعلی کشور نیز با وجود مسئولین اجرایی فعلی امکان پذیر نیست.

سردار عبدالله پور با بیان اینکه آمار دقیق انبارهای دارو در استان گیلان را نداریم بیان کرد: انبارهای رسمی قانوناً باید جایی ثبت شود و در این زمینه به روز هستیم اما انبارهای غیررسمی وجود دارد که باید پیگیری و ساماندهی و نظارت شوند.

فرمانده سپاه گیلان انبارهای غیررسمی دارو را در حکم احتکار دانست و اظهار کرد: اگر اقلام دارویی این انبارها به بازار تزریق شود، کمبودها جبران می‌شود.

وی تصریح کرد: به کمک بازرسان تعزیرات و صمت استان در حال نظارت میدانی هستیم اما امید زیادی به آن نداریم زیرا عمده مشکلات مربوط به پشت پرده است.

/زلیخا صفری